خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

توسعه خیره‌کننده سویی و تهدید جایگاه سولانا! بررسی نقاط قوت و ضعف دو رقیب


توسعه خیره‌کننده سویی و تهدید جایگاه سولانا! بررسی نقاط قوت و ضعف دو رقیب | ایران ماین

در دنیای کریپتو، پروژه رمز ارز سویی (SUI) به‌عنوان رقیب بالقوه سولانا (SOL) ظاهر شده و کارشناسان در حال سنجش نقاط قوت هر دو پلتفرم هستند.

سویی و سولانا هر دو بلاکچین‌های لایه ۱ محسوب می‌شوند که در فضای رمزارزها سر و صدای زیادی به پا کرده‌اند. سولانا به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمزارزهای بازار شناخته می‌شود و شایعاتی وجود دارد که امکان دارد به‌زودی یکی از گزینه‌ها برای عرضه صندوق قابل معامله در بورس (ETF) باشد.

از طرف دیگر، سویی بلاکچینی بسیار جوان‌تر است که با ویژگی‌های جذاب خود، هدف رقابت با سولانا را در سر دارد.

سویی به دلیل توسعه‌دهندگان تیزهوش و قابلیت‌های رو به رشدش به “قاتل سولانا” معروف شده است، ولی نظرات متفاوتی راجع به آن وجود دارد.

گای ترنر از پادکست Coin Bureau می‌گوید که سویی معیارهای یک رمزارز جذاب برای سرمایه‌گذاران خرد را دارد، ولی هشدار می‌دهد که تقاضا در مسیر درستی قرار ندارد و این مسئله می‌تواند برای نرخ سویی مشکل‌ساز شود.

در همین حال، تیم کراوچونوفسکی، مدیر اجرایی پلتفرم Chirp، در ماه جولای جامعه کریپتو را با تصمیم خود برای انتخاب سویی به‌جای سولانا جهت ایجاد یک زیرساخت پلتفرم فیزیکی بدون مرکزیت (DePIN) شگفت‌زده کرد.

او دلیل این انتخاب را قطعی‌های پلتفرم سولانا عنوان کرد. اگرچه سویی هنوز به‌اندازه سولانا محبوب نیست، ولی این استاندارد جوان دارای مزایای فنی است که کراوچونوفسکی را به سمت خود جذب کردن کرده است.

رائول پال، مدیر اجرایی و بنیان‌گذار Global Macro Investor نیز به کارایی مثبت سویی در بازار راکد اشاره کرده و توسعه این بلاکچین تحت شرایط دشوار را ستایش کرده است.

با این حال، بعضی کارشناسان همچنان قانع نشده‌اند. برای مثال، تیم ۲۱Shares به این موضوع اشاره کرده که پایگاه کاربری سولانا به‌مراتب پایدارتر است، در حالی که فعالیت سویی بیشتر تحت‌ اثر نوسانات قرار دارد.

بعضی دیگر از تحلیلگران و کارشناسان نیز معتقدند که تجربه کاربری در سولانا همچنان بهتر است. به عقیده آنها، کاربران بیشتر به امکاناتی توجه می‌کنند که زندگی‌شان را بهبود ببخشد و به زیرساخت‌های فنی اهمیت کمتری می‌دهند.