خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

توسعه چشمگیر نرخ نشان‌سوزی اتریوم در ۲۰۲۴؛ نهنگ‌ها در انتظار جهش نرخ هستند!


توسعه چشمگیر نرخ نشان‌سوزی اتریوم در ۲۰۲۴؛ نهنگ‌ها در انتظار جهش نرخ هستند! | ایران ماین

گزارش اخیر پلتفرم کوین‌گکو (CoinGecko) نشان می‌دهد که روند نشان‌سوزی اتریوم (ETH) از ابتدای سال ۲۰۲۴ توسعه خوبی داشته است.

بر اساس این گزارش، پلتفرم اتریوم از آغاز سال کنونی تا تاریخ ۵ آگوست، تعداد ۴۶۵،۶۵۷ نشان ETH را سوزانده است. همچنین، از زمان اجرای طرح بهبود شماره ۱۵۵۹ (EIP-۱۵۵۹) در ژوئن ۲۰۲۱، مجموعاً ۴.۳۶ میلیون نشان سوزانده شده است.

گزارش‌ها حاکی از آنند که در مارس ۲۰۲۴، بیشترین نرخ نشان‌سوزی ماهانه در سال کنونی ثبت شد (۱۴۷،۶۲۰ نشان)، ولی این رقم همچنان کمتر از رکورد ماهانه نشان‌سوزی در ژانویه ۲۰۲۲ بود که به ۳۹۸،۰۶۱ نشان رسید. از طرفی، در ماه ژوئیه ۲۰۲۴، تعداد ۱۷،۱۱۴ نشان اتریوم سوزانده شد که پایین‌ترین لایه ماهانه در سال کنونی بود و کاهشی ۳۵ درصدی نسبت به ماه ژوئن را نشان می‌داد.

در همین حال، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴، تعداد ۱۰۷،۷۲۵ نشان ETH سوزانده شد که نسبت به سه‌ماهه اول، کاهشی ۶۷.۷ درصدی را تجربه کرده است. در سه‌ماهه اول سال، ۳۳۳،۵۵۵ نشان اتریوم سوزانده شده بود.

در این میان، صرافی یونی‌سواپ با سوزاندن ۷۱،۹۱۵ نشان در سال ۲۰۲۴، همچنان پیشتاز است. در جایگاه دوم، تراکنش‌های اتریوم قرار دارد که منجر به سوزاندن ۳۳،۵۳۸ نشان شده‌ است. تتر (USDT) و بنانا گان (BANANA) نیز به ترتیب با سوزاندن ۲۳،۳۳۲ و ۱۱،۰۶۰ نشان، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اتریوم، به عنوان دومین رمز ارز بزرگ از نظر نرخ بازار، اخیراً با نزول شدید نرخ مواجه شده است. با این حال، تجزیه و تحلیل داده‌های بازار آینده توسط کمپانی کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهد که احتمال تغییر این روند وجود دارد. افت اخیر نرخ اتریوم باعث لیکویید شدن حجم عظیمی از پوزیشن‌ها شده که از نوامبر ۲۰۲۲ بی‌سابقه بوده است. با بازنشانی احتمالی وضعیت بازار آینده، در صورت بازگشت تقاضا، احتمال بالا رفتن نرخ در بلندمدت وجود خواهد داشت.

در همین حال، نهنگ‌های اتریوم آماده بالا رفتن نرخ این رمز ارز هستند.

بر اساس نمودار روزانه، نرخ اتریوم در حال توسعه است. پس از نزول و بهبود در هفته گذشته، نرخ این آلت‌کوین تقریباً ۲۵ درصد نسبت به کف ماه آگوست بالا رفته است. اگر خریداران در روز جاری کنترل بازار را به دست بگیرند و کندل نرخ بالای ۲۶۰۰ دلار بسته شود، امکان افزایش به سمت ۳۳۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

البته، عدم وقوع این افزایش نیز بسیار محتمل است. طبق داده‌های اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock)، نرخ اتریوم در لایه جذابی قرار گرفته و ۶۶ درصد از آدرس‌های اتریوم در سود هستند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که در روزهای آتی اقدام به فروش و برداشت سود خود کنند.

از طرفی، در پایان هفته گذشته، داده‌های کریپتو‌کوانت نشان داد که نهنگ‌های اتریوم در حال خرید هستند و ۷۵۷ هزار نشان به ذخایر خود افزوده‌اند که بیانگر خوش‌بینی آن‌ها نسبت به آینده است.

در حال حاضر، مقاومتی قوی در لایه ۲۷۰۰ دلار وجود دارد که عبور از آن برای ادامه روند صعودی ضروری است. در صورت شکسته شدن این مقاومت، نرخ به سمت ۳۵۰۰ دلار حرکت خواهد کرد.eth-burned-2024-bulls-preparing-surge

در زمان نگارش این خبر، نرخ اتریوم با بالا رفتن ۲.۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۶۵۰ دلار رسیده است.