خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ثبت‌نام در پروژه دیفای ترامپ آغاز شد! نشان WLFI چه کاربردهایی دارد؟


ثبت‌نام در پروژه دیفای ترامپ آغاز شد! نشان WLFI چه کاربردهایی دارد؟ | ایران ماین

پروژه دیفای ورلد لیبرتی فایننشال (World Liberty Financial) که با پشتیبانی خانواده ترامپ راه‌اندازی شده، به تازگی فرآیند احراز هویت کاربران (KYC) را در وب‌سایت خود آغاز کرده است.

این پروژه با هدف ارائه سرویس‌های اقتصادی بدون نیاز به دلال‌های سنتی، KYC را به عنوان شرطی برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و خرید نشان حاکمیتی خود، WLFI، معرفی کرده است.

دونالد ترامپ در پستی اعلام کرده که این پروژه بخشی از تلاش او برای تبدیل آمریکا به قطب ارزهای دیجیتال در دنیا است و ادامه‌ای از کمپین «بازگرداندن عظمت به آمریکا» به شمار می‌رود.

بر اساس مقررات، کاربران در آمریکا باید به عنوان سرمایه‌گذاران دارای اعتبار شناخته شوند تا بتوانند در این پروژه کمپانی کنند.

نشان WLFI که برای حاکمیت این پلتفرم در نظر گرفته شده، در یک رویداد زنده در پلتفرم X معرفی شد. این نشان‌ها غیرقابل‌جابجایی هستند و فقط برای کمپانی در پیشنهادات و رأی‌گیری‌های مربوط به آینده پلتفرم استفاده خواهند شد.

برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال، WLFI سود یا ضرری ایجاد نمی‌کند و سهمی از پلتفرم را نیز به کاربران اختصاص نمی‌دهد.

از مجموع نشان‌ها، ۶۳ درصد برای فروش عمومی، ۱۷ درصد برای پاداش‌ها و مشوق‌ها و ۲۰ درصد به تیم توسعه‌دهنده اختصاص یافته است. این نشان‌ها فقط به سرمایه‌گذاران دارای اعتبار فروخته می‌شوند و عموم مردم نمی‌توانند در خرید و فروش آن کمپانی کنند.

این پروژه به دلیل ارتباطات سیاسی خود توجهات زیادی را جلب کرده است. چارلز هاسکینسون، خالق بلاکچین کاردانو، هشدار داده که چنین پروژه‌هایی امکان دارد توجه مقامات آمریکایی، مانند وزارت دادگستری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) را به خود جلب کنند.

او همچنین بر این باور است که پیوند دادن پلتفرم‌های دیفای با سیاست امکان دارد منجر به تهدیدات و اختلافاتی در حوزه ارزهای دیجیتال شود.

بعضی از تحلیلگران نیز از این پروژه انتقاد کرده و اقدام ترامپ برای راه‌اندازی چنین پلتفرمی را نادرست و پرخطر دانسته‌اند.