خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

جزییات انتقال وجه مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد/ رییس نهاد بورس چه گفت؟


جزییات انتقال وجه مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد/ رییس نهاد بورس چه گفت؟ | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، حجت الله صیدی در همایش روز کارگزار که با حضور فعالان بازار سرمایه و مدیران کارگزاری‌های بورسی و کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار برگزار شد، در خصوص موضوع انتقال وجه سود سهام‌های عدالت گفت: انتقال وجه سود سهام عدالت طبق برنامه انجام می‌شود. آنچه اهمیت دارد احصای سهام عدالت و بحث کانون‌ها و مجامع و کمپانی‌های سرمایه‌گذاری استانی است که در حال حل و فصل مشکلات و چالش‌های آنها هستیم تا مجامع آنها برگزار شود و هم سود واقعی آنها احصاء و هم پرداخت شود.

وی در خصوص عدم پرداخت سود بعضی از کمپانی‌های سهام عدالت همچون مپنا گفت: کمپانی‌هایی که سهام عدالت در آنها سهامدار است عموما سودهای تقسیمی خود را پرداخت کردند و تنها چند کمپانی باقی مانده که آنها نیز به زودی سودهای خود را پرداخت می‌کنند.

از تعدد بیش از حد کانون‌ها سودی نمی‌بریم

رئیس نهاد بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: کانون نهادهای سرمایه‌گذاری یک کانون فراگیر است. ما از تعدد بیش از حد کانون‌ها سودی نمی‌بریم ولی از کانون‌های قوی حتی در صورتی که تعداد آنها نیز محدود باشد بیشتر سود می‌بریم. بنابراین کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران می‌توانند به خوبی منافع همه ناشران و نهادهای مالی را پیگیری کنند. 

در روزهای اخیر ریسک سیستماتیک بالا رفته است

صیدی در خصوص موضوع اعمال محدودیت بر دامنه نوسان در خرید و فروش بورسی گفت: در حال حاضر شرایط شرایط تقریبا بی‌ثباتی است. ریسک سیستماتیک بازار در روزهای اخیر بالا رفتن پیدا کرده است و تا زمانی که این ریسک سیستماتیک نزول پیدا نکند و شرایط محیطی و بین المللی آرام نشود سعی می‌کنیم محدودیت در دامنه نوسان ادامه داشته باشد. ولی به محض اینکه اهد نزول تنش‌ها و ریسک سیستماتیک باشیم محدودیت در دامنه نوسان تغییر پیدا کرده و به حالت عادی باز می‌گردد.