خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

حرکت کرو فایننس به سوی پایداری؛ قیمت عرضه سالانه نشان CRV نزول یافت!


حرکت کرو فایننس به سوی پایداری؛ قیمت عرضه سالانه نشان CRV نزول یافت! | ایران ماین

پلتفرم کرو فایننس (Curve Finance) که به عنوان یک صرافی بدون مرکزیت و بازارساز خودکار (AMM) فعالیت می‌کند، میزان عرضه سالانه نشان کرو دائو (CRV) را به ۱۶۲.۷ میلیون نشان نزول داده است.

این پنجمین سال متوالی است که میزان عرضه این نشان نزول می‌یابد. در زمان راه‌اندازی این نشان در سال ۲۰۲۰، میزان عرضه سالانه آن برابر با ۲۷۴ میلیون نشان بود.

این نزول در میزان عرضه، عرضه کل نشان‌های کرو دائو را به ۲.۰۹ میلیارد نشان رسانده است. از این مقدار، حدود ۹۳۰ میلیون نشان به طور دائمی در پلتفرم قفل شده و عرضه در جریان فعلی حدود ۱.۱۶ میلیارد نشان است که با پایان همه دوره‌های وستینگ (vesting) مطابقت دارد.

نزول عرضه نشان و پایان دوره‌های وستینگ به این معنی است که تورم سالانه نشان کرو دائو از ۲۰ درصد به حدود ۶ درصد نزول یافته است.

این تغییرات همزمان با یک نقطه عطف برای نهاد خودگردان بدون مرکزیت (DAO) کرو رخ داده است؛ برای اولین بار، درآمدهای نهاد کرو از میزان عرضه نشان پیشی گرفته است. این موضوع بیانگر حرکت نظام زیستی کرو به سوی پایداری بیشتر است.

علاوه بر این، بالا رفتن تعداد نشان‌های قفل شده نشان می‌دهد که کاربران این نظام زیستی تمایل دارند به طور بلندمدت با این پلتفرم همراه باشند و تعهد بیشتری به توسعه آن دارند.

در نهایت، شایان ذکر است که در ۲۸ ژوئن، کرو فایننس مکانیسم توزیع کارمزد خود را به ارز پایدار بومی crvUSD تغییر داده است. هدف از این تغییر، تشویق کاربران و بالا رفتن کارایی و ادغام این ارز پایدار در نظام زیستی کرو بوده است.

به گفته بنیان‌گذار کرو فایننس، کاربران اکنون می‌توانند کارمزدها را با یک استیبل کوین دلاری دریافت کنند که این فرآیند را به طور قابل‌توجهی ساده‌تر می‌کند.