خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

دامیننس بیت‌کوین رکورد ۳.۵ ساله را شکست! آلت‌کوین‌ها از رقابت کنار می‌روند؟


دامیننس بیت‌کوین رکورد ۳.۵ ساله را شکست! آلت‌کوین‌ها از رقابت کنار می‌روند؟ | ایران ماین

میزان تسلط یا دامیننس بیت‌کوین در بازار به بالاترین لایه خود از آوریل ۲۰۲۱ تاکنون رسیده است. در حالی که نرخ بیت‌کوین به بالاترین لایه خود در ده هفته اخیر، یعنی ۶۷,۸۰۰ دلار رسیده، تسلط آن بر بازار در تاریخ ۱۵ اکتبر به ۵۸.۷۷ درصد بالا رفته است.

با وجود توسعه اخیر، بیت‌کوین یک اصلاح قیمتی را تجربه کرد و به ۶۴,۸۸۰ دلار نزول یافت. ولی پس از آن، دوباره یک روند افزایشی را در پیش گرفت و در حال حاضر در محدوده قیمتی ۶۷,۲۵۹ دلار معامله می‌شود. نرخ بازار بیت‌کوین نیز به ۱.۳۳ تریلیون دلار نزدیک شده است.

بالا رفتن تسلط بیت‌کوین معمولاً نشانه خوبی برای آلت‌کوین‌ها نیست. در ۲۴ ساعت گذشته، بیت‌کوین ۲.۷۶ درصد بالا رفتن داشته، در حالی که نرخ آلت‌کوین‌ها عموماً ثابت بوده یا حتی نزول یافته است.

در همین حال، بعضی از معامله‌گران بر این باورند که بالا رفتن تسلط بیت‌کوین موقتی است و به زودی سقوط خواهد کرد.

بنجامین کوئن پیش‌بینی کرده که تسلط بیت‌کوین به ۶۰ درصد خواهد رسید و بعضی دیگر نیز اعتقاد دارند که پس از این، بازار برای توسعه آلت‌کوین‌ها آماده خواهد شد.

موتاز السید نیز اعلام کرده که تسلط بیت‌کوین به زودی نزول خواهد یافت و فصل آلت‌کوین‌ها آغاز خواهد شد.

از نظر تاریخی، اتریوم یکی از اولین دارایی‌هایی است که هنگام نزول تسلط بیت‌کوین حرکت می‌کند. با این حال، در حال حاضر نسبت اتریوم به بیت‌کوین به پایین‌ترین لایه خود از آوریل ۲۰۲۱ نزدیک شده و این هفته بار دیگر به زیر ۰.۰۳۹ سقوط کرده است.bitcoin-dominance-over-three-year-high-altcoins-see-little-gains-

در نهایت، باید توجه داشت که بیت‌کوین اکنون به یک لایه روانی کلیدی نزدیک می‌شود که همان اوج تاریخی ۶۹,۰۰۰ دلاری در سال ۲۰۲۱ است.

از طرفی، سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان علاقه زیادی به بیت‌کوین دارند، به طوری که در تاریخ ۱۵ اکتبر، ۱۱ صندوق ETF بیت‌کوین در آمریکا شاهد ورودی خالص ۳۷۱ میلیون دلاری بودند. این محصولات در سه روز گذشته بیش از ۱.۱ میلیارد دلار ورودی داشته‌اند.