خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

سرقت ۲۳۸ میلیون دلار بیت‌کوین؛ آیا جنسیس پشت ماجرا است؟


سرقت ۲۳۸ میلیون دلار بیت‌کوین؛ آیا جنسیس پشت ماجرا است؟ | ایران ماین

اخیراً یک تراکنش بزرگ و مشکوک شامل ۴,۰۶۴ بیت‌کوین، معادل تقریباً ۲۳۸ میلیون دلار، در بلاکچین شناسایی شده و کاربران حوزه ارزهای دیجیتال را نگران کرده است.

این جابجایی توسط خدمت ردیابی وال‌آلرت (Whale Alert)، شناسایی و سپس توسط محقق معروف بلاکچین، زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT)، مورد بررسی قرار گرفت.

زک‌ایکس‌بی‌تی اعلام کرد که بیت‌کوین‌های سرقت‌شده به سرعت به چندین پلتفرم از جمله تورچین (ThorChain)، کوکوین (KuCoin)، چینج‌نو (ChangeNow)، پل اولانچ (Avalanche Bridge) و ریل‌گان (Railgun) منتقل شدند.

این جابجایی‌ها با استراتژی دقیقی انجام گرفته‌اند که ردیابی دارایی‌های سرقت‌شده را بسیار دشوار می‌کند.

مطالعات نشان داده که این وجوه سرقت‌شده امکان دارد به کمپانی‌ وام‌دهی رمز ارز جنسیس (Genesis Global Trading) مرتبط باشد. در این مورد به طور خاص، دو آدرس مرتبط با جنسیس شناسایی شده که یکی از آنها حاوی ۶۴۲ و دیگری حاوی ۲۱۷۳ بیت‌کوین بوده است.

زک‌ایکس‌بی‌تی همچنین اشاره کرد که احتمالاً گروه هکری لازاروس کره شمالی در این سرقت دخیل نیستند. او که ابتدا این سرقت را به گروه لازاروس نسبت داده بود، بعداً بیان کرد که رفتار دارایی‌های سرقت‌شده با روش‌های معمول این گروه همخوانی ندارد.

با این حال، ارتباط این پول‌های سرقتی با پلتفرم جنسیس نشان می‌دهد که انگیزه دیگری امکان دارد در این سرقت نقش داشته باشد.

کمپانی ایمنی بلاک‌چین اسلو‌میست (SlowMist) نیز این رویداد را بررسی و به احتمال پول‌شویی و ارتباط میان بیت‌کوین‌های سرقت‌شده و کمپانی جنسیس اشاره کرده است.