خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

عجیب ولی واقعی: میم کوینی که با توسعه ۴۰۰ درصدی داگ ویف هت را جا گذاشت!


عجیب ولی واقعی: میم کوینی که با توسعه ۴۰۰ درصدی داگ ویف هت را جا گذاشت! | ایران ماین

میم کوین تازه‌وارد بلک آگنوس (Black Agnus) که الهام گرفته از گاو آنگوس است، با رشدی چشمگیر، به چهارمین میم کوین بزرگ بازار و پنجاهمین رمز ارز برتر از نظر نرخ بازار تبدیل شد و میم کوین‌های بزرگی مانند داگ ویف هت (WIF) را در یک چشم به‌هم زدن پشت سر گذاشت. این رمز ارز جدید در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۰ درصد توسعه کرد و با رسیدن به نرخ بازاری بالغ بر ۱.۸ میلیارد دلار، توجهات بسیاری را به خود جلب کرد.

در حالی که توسعه این میم کوین هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد، تیم پشت پروژه راجع به نسخه‌های جعلی که از این نشان ساخته شده و قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند هشدار داده و خواستار احتیاط و بررسی دقیق قبل از سرمایه‌گذاری شده است.

ورود پرسروصدا به بازار

بخش میم کوین‌ها همچنان شاهد ظهور نشان‌های جدیدی است که بعضی از آنها تنها چند روز پس از عرضه، به پدیده‌های واقعی تبدیل می‌شوند. جدیدترین نمونه این موضوع، میم کوین با تم گاو آنگوس است که با نام بلک آگنوس و با نماد معاملاتی FTW معامله می‌شود. نرخ بلک آگنوس در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۰ درصد بالا رفته و در حال حاضر حدود ۰.۰۰۰۱۸۱۲ دلار معامله می‌شود.

نرخ بازار FTW امروز ۱۷ سپتامبر (۲۷ مهر) به بیش از ۱.۸۱ میلیارد دلار رسید و این امر آن را به پنجاهمین رمز ارز بزرگ و چهارمین میم کوین بزرگ در بازار تبدیل کرد. سه جایگاه نخست میم کوین‌ها همچنان در اختیار دوج کوین، شیبا اینو و پپه است. کارایی چشمگیر نرخ این میم کوین جدید پس از لیست شدن آن در پلتفرم‌های دارای اعتبار جمع‌آوری داده‌های ارزهای دیجیتال مانند کوین گکو (CoinGecko) و کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) رخ داده است.

گفتنی است که میزان عرضه کل این میم کوین ۱۰ تریلیون نشان است که همه این مقدار در حال حاضر در بازار موجود بوده و در حال گردش است. گفتنی است داده‌های کوین گکو نشان می‌دهد که این نشان از زمان آغاز به کار خود و ثبت اطلاعات نرخ در داده‌های این سایت در روز ۱۲ سپتامبر (۲۲ شهریور)، بیش از ۳,۵۱۴ درصد بالا رفتن نرخ داشته است.

همچنین مقدار خرید و فروش نشان FTW در ۲۴ ساعت گذشته به بالای ۹ میلیون دلار رسیده است که بیانگر بالا رفتن ۱۴.۵ درصدی میزان خرید و فروش بلک آگنوس نسبت به روز گذشته بوده و توسعه قابل توجه فعالیت‌های آن در بازار را نشان می‌دهد.  گفتنی است که این نشان در صرافی‌هایی مانند یونی‌سواپ برای معامله موجود قرار دارد.

هشدار راجع به نسخه‌های جعلی

نکته قابل توجه این است که تیم پشت پروژه FTW هشدار داده‌اند که افراد سودجو نسخه‌های جعلی این ارز را با هدف کلاهبرداری از کاربران ایجاد کرده‌اند. گروه کاری این پروژه تأکید کرده است: «همیشه قبل از انجام هر گونه تراکنش، آدرس قرارداد را دوباره بررسی کنید.»

جمع بندی

ظهور ناگهانی بلک آگنوس (FTW) و توسعه خیره‌کننده آن در مدت زمانی کوتاه، بار دیگر بیانگر ماهیت پرنوسان و غیرقابل پیش‌بینی بازار میم کوین‌هاست. در حالی که این بالا رفتن نرخ می‌تواند برای بعضی سرمایه‌گذاران جذاب باشد، هشدار تیم پروژه راجع به نسخه‌های جعلی، اهمیت احتیاط و تحقیق دقیق قبل از سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی را یادآور می‌شود.

سرمایه‌گذاران باید همواره مراقب ریسک‌های موجود در بازار رمزارزها، به‌ویژه در مورد میم کوین‌های جدید، باشند و امکان دارد با سرمایه‌گذاری در چنین پروژه‌هایی، به سودهای کلان برسند یا تمام میزان سرمایه خود را از دست بدهند.