خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نرخ سکه به بالاترین حد خود رسید/ سیگنال امارات به بازار دلار ایران 


نرخ سکه به بالاترین حد خود رسید/ سیگنال امارات به بازار دلار ایران  | ایران ماین

به گزارش ایران ماین؛ در حالی که این روزها اخبار مربوط به احتمال ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای برجام از گوشه و کنار به گوش می‌رسد، حال و هوای بازار ارز تهران بیانگر نوسانات صعودی نرخ‌هاست. به نظر می‌رسد بازار چندان به این اخبار توجهی ندارد؛ موضوعی که با نرخ‌های اعلام‌شده از سوی فعالان ارزی بازار فردوسی در روز جاری تا حدی تأیید می‌شود.

بر اساس ادعاهای بعضی از فعالان بازار ارز، نرخ دلار در خرید و فروش نقدی روز سوم پاییز به کانال 60 هزار تومان وارد شده است. به گفته این افراد، نرخ دلار که عصر دیروز با نرخ 59 هزار و 750 تومان معامله می‌شد، در بازار پشت خطی دوشنبه شب به 60 هزار تومان رسید و در نهایت با نرخ 60 هزار و 150 تومان بسته شد. 

در بازار نقدی، نرخ دلار صبح روز سه‌شنبه با 60 هزار و 180 تومان آغاز شد و در نیمه ظهر به 60 هزار و 500 تومان افزایش کرد. فعالان بازار معتقدند یکی از دلایل بالا رفتن تقاضا در بازار ارز، ناشی از نرخ حواله درهم است. 

نرخ درهم عصر دیروز با 16 هزار و 400 تومان به کار خود پایان داد، ولی امروز با 100 تومان بالا رفتن، با نرخ 16 هزار و 500 تومان آغاز شد. این روند ادامه داشت و در نیمه ظهر، نرخ درهم به 16 هزار و 630 تومان رسید، ولی در زمان نگارش این گزارش، حدود 16 هزار و 600 تومان به فروش می‌رسید. 

به گفته بعضی از فعالان بازار، به نظر می‌رسد بازارساز فعلاً از تزریق درهم دست کشیده و درهم به عنوان لیدر بازار ارز شناخته شده است. 

در کنار درهم، امروز هرات نیز شاهد بالا رفتن نرخ دلار بود. اسکناس آمریکایی دیروز در بازار به نرخ 59 هزار و 700 تومان فروخته شد، ولی با آغاز فعالیت بازار، نرخ آن به سطوح بالاتری افزایش کرد و در نهایت به 59 هزار و 980 تومان رسید. همچنین در بازار نقدی، نرخ دلار از 60 هزار و 50 تومان شروع شد و در نیمه روز به 60 هزار و 550 تومان افزایش کرد.

علاوه بر نرخ ارز، نرخ تتر نیز در 124 ساعت گذشته روند صعودی را تجربه کرده است. بر این اساس، شواهد نشان می‌دهد که پایین‌ترین نرخ این رمز ارز 59 هزار و 833 تومان و بالاترین نرخ آن 60 هزار و 700 تومان ثبت شده است.

در این وضعیت، تعدادی از فعالان بازار معتقدند که معامله‌گران به دقت سفر رئیس کل بانک مرکزی به امارات را رصد کرده و منتظر نتایج آن هستند. بعضی نیز بر این باورند که این سفر می‌تواند تأثیرات مثبتی بر روند نقل و انتقالات ارزی داشته باشد.

از نظر تحلیلگران بازار، حفظ نرخ درهم امارات بالای 16 هزار و 300 تومان و همچنین محدوده 16 هزار و 500 تومان از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که نرخ در این محدوده تثبیت شود، احتمال بالا رفتن تدریجی آن به مرز مقاومتی 16 هزار و 800 تومان وجود دارد. ولی اگر بازارساز وارد عمل شده و اقدام به تزریق نقدینگی کند، امکان دارد نرخ درهم به سمت لایه دوم کانال فعلی خود نزول یابد و این موضوع می‌تواند نوسانات نرخ دلار را تحت اثر قرار دهد.

اگر به بازار طلا و سکه  نیز نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که نرخ طلا و سکه نیز بالا رفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط سایت اتحادیه طلا و جواهر، نرخ سکه امروز به رکورد جدیدی دست یافته است. طبق شواهد موجود، هر قطعه سکه امامی امروز به نرخ 46 میلیون و 400 هزار تومان به فروش رسید و معامله‌گران اعلام کردند که سقف قبلی آن 45 میلیون و 700 هزار تومان بوده است. 

علاوه بر این، نرخ هر گرم طلا 18 عیار به سمت کانال 4 میلیون تومان حرکت کرده و در زمان نگارش این گزارش، حدود 3 میلیون و 900 هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.