خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نرخ مو دنگ پس از فروش میلیونی ویتالیک بوترین به اوج رسید! ماجرا چیست؟


نرخ مو دنگ پس از فروش میلیونی ویتالیک بوترین به اوج رسید! ماجرا چیست؟ | ایران ماین

طبق گزارش‌ها، ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، ۱۰ میلیارد واحد از میم‌کوین مو دنگ (MOODENG) به نرخ ۱.۸ میلیون دلار را فروخته و درآمد حاصل از آن را به خیریه اهدا کرده است. پس از این فروش، نرخ مو دنگ حدود ۳۰۰ درصد صعود کرد.

این فروش بخشی از روندی است که در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ شاهد آن هستیم، که طی آن، تراکنش‌های خیریه مرتبط با میم‌کوین‌ها به‌طور چشمگیری بالا رفته است.

بر اساس داده‌های بازار، در ۲۴ ساعت گذشته، نرخ مو دنگ توانسته به بالاترین لایه تاریخی خود، یعنی ۰.۰۰۰۲۶۵ دلار برسد. اگرچه در حال حاضر، نرخ این رمزارز به محدوده ۰.۰۰۰۲۰ دلار عقب‌نشینی کرده، ولی همچنان یک توسعه ۱۰۰ درصدی در بازه روزانه دارد.vitalik-buterin-moodeng-sale-charity

لازم به ذکر است که میم‌کوین مورد بحث بر بستر اتریوم ساخته شده و با نسخه دیگری از مو دنگ که مبتنی بر سولانا است، تفاوت دارد.

بر اساس داده‌های درون‌زنجیره‌ای، بوترین این ۱۰ میلیارد نشان مو دنگ را طی شش مرحله فروخته است. او در پستی در پلتفرم‌های اجتماعی توضیح داد که این نشان‌ها توسط خالق آن به او اهدا شده بودند. بوترین اعلام کرد که هر نشان دیگری را نیز که به او ارسال شود، فروخته و درآمد آن را به امور خیریه اهدا خواهد کرد.

او تاکید نمود که هدفش این است که میم‌کوین‌ها بیشترین سود را برای جامعه به همراه داشته باشند. به گفته بوترین، نشان‌هایی که به‌طور مستقیم به خیریه کمک می‌کنند، بسیار مفید هستند.

هرچند تیم توسعه‌دهنده مو دنگ مستقیماً به خیریه کمک نکرده، ولی با اهدای نشان‌ها به بوترین، به‌طور غیرمستقیم به مطالعات پیشگیری از بیماری‌ها کمک کرده‌ است.

در طول سال ۲۰۲۴، بوترین چندین بار میم‌کوین‌هایی را که به او داده شده بود، فروخته و درآمد حاصل را اهدا کرده است. به عنوان مثال، در آگوست ۲۰۲۴، او تمام میم‌کوین‌های نیرو (Neiro) خود را فروخت و به درخواست خالقان آن، بخشی از درآمد را به پناهگاه حیوانات اهدا کرد.