خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

نزولی شدن نرخ بیت‌کوین به ۶۳ هزار دلار؛ فرصتی طلایی برای خرید پیش از افزایش؟


نزولی شدن نرخ بیت‌کوین به ۶۳ هزار دلار؛ فرصتی طلایی برای خرید پیش از افزایش؟ | ایران ماین

بیت‌کوین (BTC) هفته جدید را با نزولی شدن نرخ به ۶۳ هزار دلار آغاز کرد و اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، مبنی بر نزول تدریجی نرخ بهره، اثر چندانی بر روند روزانه آن نداشت. با وجود این اصلاح نرخ، بیت‌کوین همچنان در مسیر ثبت بهره‌وری مثبت در سه‌ماهه سوم سال قرار دارد.

در تاریخ ۳۰ سپتامبر، بیت‌کوین از سقف ۶۵,۶۳۴ دلاری خود حدود ۴ درصد نزول یافت و به ۶۳,۰۴۹ دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این خبر، نرخ بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهشی ۱.۲۷ درصدی به ۶۳,۳۴۴ دلار رسیده است.bitcoin-drops-to-63-k-and-fails-to-rebound-after-fed-hints-at-future-interest-rate-cuts

به نظر می‌رسد که با نزول اعتماد به اقتصاد آمریکا و اروپا، فشار بیشتری بر نرخ بیت‌کوین وارد شده است. همزمان با بالا رفتن دلواپسی‌ها راجع به وضعیت بازار کار و رکود در بخش‌های سرویس ها و تولید، بازار سهام نیز افت کرده است.

در این میان، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال بالا رفتن بهای نفت می‌تواند مانع نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود. این عوامل باعث بالا رفتن احتیاط معامله‌گران و نزول تقاضا برای دارایی‌های پرریسک مانند ارزهای دیجیتال شده‌اند.

پاول در سخنرانی خود در انجمن ملی اقتصاد کسب‌وکار گفت که میزان نزول نرخ بهره در مراحل بعدی به اندازه نزول اخیر ۵۰ واحدی نخواهد بود. او افزود که در سال ۲۰۲۴ امکان دارد دو بار دیگر نرخ بهره به میزان ۰.۲۵ درصد نزول یابد، ولی تصمیم‌گیری‌های نهایی در جلسات ماهانه اتخاذ خواهد شد.

در حال حاضر، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در جلسه ماه نوامبر با احتیاط عمل کرده و نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد نزول دهد. با این حال، برای ماه دسامبر احتمال افت ۰.۵ درصدی نرخ بهره، ۴۸ درصد است.

با وجود نزول‌های اخیر، نرخ بیت‌کوین پس از افت ۱۱ درصدی در اوایل سپتامبر، توانسته روند صعودی خود را ثابت نگه دارد.

در این میان، یکی از کارشناسان به این موضوع اشاره کرده که نرخ بیت‌کوین در سه‌ماهه آخر سال‌های میلادی که در آن‌ها انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده، همواره روندی صعودی داشته است.