دیدگاه ها

بالاخره تصمیمات فدرال رزرو آمریکا به نفع بازار ارزهای دیجیتال پیش رفت!


 

تصمیمات فدرال رزرو در خصوص ورشکستگی بانک های آمریکا

پس از پنج‌شنبه و جمعه وحشتناک برای ارزهای دیجیتال، تصمیم تنظیم‌کننده‌های فدرال برای بازگرداندن کامل سپرده‌های بانکی سیلیکون ولی و اعلامیه فین‌تک سیرکل برای محافظت از دارایی‌های استیبل کوین USDC خود، جرقه ای از امید را به سرمایه‌گذاران کریپتو داد و بار دیگر قیمت ارزهای دیجیتال را بالاتر برد.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در محدوده 24,400 دلار معامله می شود که در 24 ساعت گذشته 9.5 درصد رشد داشت. این ارز دیجیتال اوایل روز جمعه به دلیل خروج گسترده مشتریان سیلیکون ولی از این بانک به زیر 20 هزار دلار سقوط کرد.

پس از رشد قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز با افزایش بیش از 8 درصدی در 24 ساعت گذشته به بیش از 1 تریلیون دلار بازگشت.

در بیانیه مشترک روز یکشنبه، جانت یلن، وزیر خزانه داری جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و مارتین گرونبرگ، رئیس هیئت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده گفتند که پس از ارزیابی توصیه های FDIC و فدرال رزرو و مشورت با جو بایدن، اقدام قاطع برای محافظت از همه سپرده گذاران و اقتصاد آمریکا از طریق افزایش اعتماد عمومی به سیستم بانکی کشور در حال انجام است.

در راستای آن، فدرال رزرو یک برنامه کمک مالی برای بانک ها و سایر موسسات سپرده گذاری ایجاد کرد و 25 میلیارد دلار را در اختیار شرکت های واجد شرایط قرار داد تا از مشکلات بیشتر نقدینگی بانک جلوگیری کند.

همچنین، شرکت سیرکل اخیراً اعلام کرد که اگر 3.3 میلیارد دلار از ذخایر نقدی خود را از بانک سیلیکون ولی دریافت نکند، "هر گونه کسری" در ذخایر پایدار USDC را پوشش می دهد و در صورت لزوم سرمایه خارجی خود را پوشش خواهد داد. پس از انتشار این خبر، ارزش استیبل کوین USDC که به 0.88 دلار سقوط کرده بود به 0.99 دلار رسید.

با توجه به این رویداد ها، فدرال رزرو جلسات فوری برگزار کرده است تا از این بحران خارج شود. یکی از پیش بینی ها برای اینکه از این بحران خارج شوند کاهش نرخ بهره است تا فشار سیاست انقباضی جای تنفس برای بانک ها باقی بگذارد. که این پیش بینی منجر به افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین شد که میتواند تداوم داشته باشد.

 

چارت بیت کوین


0 رای
امتیاز از خریداران