خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

پیش‌بینی مهم یک فعال بازار از آینده نرخ‌ها/آخرین وضعیت بازار طلا و سکه پس از رکوردشکنی


پیش‌بینی مهم یک فعال بازار از آینده نرخ‌ها/آخرین وضعیت بازار طلا و سکه پس از رکوردشکنی | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، محمد کشتی‌آرای امروز راجع به تغییرات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، افزود: در هفته گذشته نرخ طلا و سکه و ارز به دلیل شرایط سیاسی منطقه به رکوردهای جدیدی دست پیدا کرد تا جایی که نرخ جهانی طلا این هفته مجددا سیر صعودی پیدا کرد و به رقم رکورد قبلی یعنی دو هزار و ۶۸۵ دلار رسید.

ایرنا در خبری نوشت:به گفته او، این یک رکورد جدید قیمتی برای طلا بود که حدود سه هفته گذشته این رقم به ثبت رسیده بود و در پایان این هفته به طور مجدد به این رقم رسید و ۲۷ دلار نسبت به ابتدای هفته بالا رفتن پیدا کرد.

کارشناس بازار طلا با اشاره به بالا رفتن نرخ نقره و پلاتین اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت نرخ طلا به دلیل بالا رفتن ۲۷ دلاری انس جهانی و توسعه نرخ ارز سیر صعودی را تجربه کرد البته قسمتی از بالا رفتن نرخ سکه حباب است که این حباب ناشی از بالا رفتن تقاضا در بازار برای خرید انواع سکه جهت سرمایه‌گذاری است.

او تاکید نمود: بانک مرکزی هر هفته به طور مرتب در حال واگذاری سکه به داوطلبان است ولی آنچه شاهد هستیم اینکه سکه‌هایی که بانک مرکزی به داوطلبان واگذار می‌کند، وارد بازار نمی‌شود این بدان معناست که سکه‌های خریداری شده جهت سرمایه‌گذاری است و افراد برای خودشان نگهداری می‌کنند.

کشتی آرای گفت: نرخ سکه طرح قدیم با دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بالا رفتن هفتگی به رقم بی‌سابقه ۴۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نرخ سکه طرح جدید با سه میلیون تومان بالا رفتن هفتگی به ۵۲ میلیون تومان، نیم‌سکه با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بالا رفتن هفتگی به ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۸۰۰ هزار تومان بالا رفتن هفتگی به ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با ۳۰۰ هزار تومان بالا رفتن به هشت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

او افزود: نرخ هر مثقال طلای آب شده در یک هفته با ۵۵۵ هزار تومان بالا رفتن هفتگی در آخرین خرید و فروش دیروز به ۱۸ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز چهار میلیون و ۱۸۰ هزار تومان معامله شد.

کارشناس بازار طلا اظهار داشت: حباب سکه طرح جدید در این هفته به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالا رفتن حباب در طول یک هفته را نشان می‌دهد که رکورد جدید قیمتی است.

او تاکید نمود: با وجود بالا رفتن نرخ‌ها در بازار شاهد رخ داد خاصی در بازار نیستیم و داد و ستدها روال عادی خود را طی می‌کند.

کشتی آرای افزود: تمامی خرید و فروش طلا و سکه و ارز با احتیاط انجام می‌شود زیرا انواع نرخ‌های اعلام شده با حباب بوده بنابراین خرید و فروش با احتیاط صورت می‌گیرد.

کارشناس بازار طلا شرایط این بازار را تحت تاثیر مسائل سیاسی دانست و پیش‌بینی کرد: طی دو تا سه روز آینده اگر اتفاق خاصی در حوزه سیاسی رخ ندهد این نرخ‌ها تا دوشنبه باقی بماند.