خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

پیش‌بینی‌‌ جسورانه بلک‌راک راجع به بیت‌کوین؛ از شکست طلا تا نرخ بازار ۵۰ تریلیونی!


پیش‌بینی‌‌ جسورانه بلک‌راک راجع به بیت‌کوین؛ از شکست طلا تا نرخ بازار ۵۰ تریلیونی! | ایران ماین

لری فینک، مدیر اجرایی غول سرمایه‌گذاری بلک‌راک، در اظهارات جدید خود، بیت‌کوین را به عنوان یک کلاس دارایی مستقل معرفی کرده است. بلک‌راک همچنین برای پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین، یک کمپین بین‌المللی با هدف نهادهای سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کرده است.

فینک در گزارش سود سه‌ماهه سوم بلک‌راک اعلام کرد که آن‌ها در حال گفتگو با نهادهای بین‌المللی راجع به دارایی‌های دیجیتال، به‌ویژه بیت‌کوین، هستند. او تأکید کرد که گسترش بیت‌کوین نه به دلیل مقررات جدید و نه به خاطر تغییرات سیاسی است. به گفته وی، دلیل اصلی این توسعه، بالا رفتن نقدینگی و وضوح در بازار است.

فینک، که پیش‌تر از منتقدان بیت‌کوین بود، اکنون این رمز ارز را مشابه سایر محصولات مالی نوین می‌داند که با وجود توقف‌های اولیه، در نهایت به پذیرش گسترده دست خواهد یافت. او حتی بیان کرده که بیت‌کوین می‌تواند جایگزینی برای طلا باشد.

همچنین، بر اساس پیش‌بینی فینک، نرخ بازار بیت‌کوین در نهایت با نرخ بازار مسکن آمریکا، که اکنون بیش از ۵۰ تریلیون دلار می باشد، برابری خواهد کرد. این تغییر در نگرش او قابل توجه است؛ زیرا پیش‌تر بیت‌کوین را یک دارایی خطرناک می‌دانست.

علاوه بر این، رابی میتچنیک، یکی دیگر از مدیران بلک‌راک، بیت‌کوین را به عنوان یک پناهگاه امن و دارایی کم‌ریسک معرفی کرده است. او معتقد است که بیت‌کوین به هیچ کشور یا سیاست اقتصادی خاصی وابسته نیست و کمیاب بودن آن باعث می‌شود که از تهدیدات معمول اقتصادی مصون بماند.

همچنین، جِی جیکوبز، مدیر بخش ETF بلک‌راک، پیش‌بینی کرده که نرخ بازار بیت‌کوین در سال‌های آینده به ۳۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

لازم به ذکر است که نرخ صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین بلک‌راک (IBIT)، طی ۹ ماه به ۲۳ میلیارد دلار رسیده است. این صندوق که سرمایه‌گذاران سازمانی را هدف قرار داده، اکنون یکی از بزرگ‌ترین دارندگان بیت‌کوین به شمار می‌رود.