خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

چالش‌های بیت‌کوین در مسیر فتح قله ۱۰۰ هزار دلار؛ مراقب این مقاومت مهم باشید!


چالش‌های بیت‌کوین در مسیر فتح قله ۱۰۰ هزار دلار؛ مراقب این مقاومت مهم باشید! | ایران ماین

به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار، بیت‌کوین (BTC) در آستانه یک رالی قرار دارد که می‌تواند این رمز ارز را به رکورد تاریخی جدیدی برساند. آنها بر این باورند که بیت‌کوین می‌تواند در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴ وارد یک رالی سهموی شود و به سطوح قیمتی جدیدی دست یابد.

در حال حاضر، لایه قیمتی ۱۰۰ هزار دلار به‌عنوان یک هدف روان‌شناختی برای سرمایه‌گذاران مطرح شده است، ولی قبل از رسیدن به این لایه، نرخ باید از نقطه مقاومت اصلی ۶۸,۰۰۰ دلار عبور کند.

در این میان، پیتر دی‌کارلو (Peter DiCarlo)، نمودار هفتگی BTC/USD را منتشر کرده که نشان می‌دهد بیت‌کوین از یک خط روند نزولی عبور کرده است. این خط روند از زمان ثبت رکورد تاریخی ۷۳,۷۳۷ دلاری در مارس ۲۰۲۴، به‌عنوان یک مقاومت عمل کرده است.

هرچند بیت‌کوین قبلاً نیز چندین بار از این خط عبور کرده، ولی این شکست‌ها معمولاً موقتی بوده‌اند و نرخ دوباره نزول یافته است.bitcoin-ready-for-new-all-time-high-but-analyst-says-it-needs-to-clear-this-level-first

دی‌کارلو همچنین اشاره کرده که بیت‌کوین از ماه مارس در یک الگوی پرچم صعودی قرار دارد که بیانگر ادامه روند صعودی است. به عقیده او، این طرح بسیاری از معامله‌گران را طی چند ماه گذشته فریب داده است.

در حال حاضر، بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۶۴ هزار دلار معامله می‌شود و کمی بیش از ۶ درصد با عبور از لایه ۶۸,۰۰۰ دلار فاصله دارد. ادامه فشار خرید می‌تواند نرخ را در اواسط این هفته به بالاتر از این محدوده برساند.

اگر این لایه شکسته شود، امکان دارد نرخ تا پایان ماه اکتبر به ۸۵,۰۰۰ دلار برسد و در ماه‌های نوامبر و دسامبر به ۱۰۰,۰۰۰ دلار بالا رفتن یابد.

ولی اگر بیت‌کوین نتواند این لایه مقاومتی را پشت سر بگذارد، احتمال بازگشت نرخ به لایه حمایتی ۶۳,۰۰۰ دلار وجود دارد.