خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

چاله کسری منابع یارانه‌ها هر چه می‌بلعد پر نمی‌شود/ مبلغ یارانه ها تغییر می‌کند؟


چاله کسری منابع یارانه‌ها هر چه می‌بلعد پر نمی‌شود/ مبلغ یارانه ها تغییر می‌کند؟ | ایران ماین

به گزارش ایران ماین، آیا امسال یارانه‌ها بالا رفتن می‌یابد؟ در حالی که ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی از بالا رفتن ۱۵ درصدی منابع هدفمندسازی یارانه‌ها حکایت دارد این سوال در اذهان یارانه بگیران ایجاد شده است که آیا مبلغ یارانه دریافتی خانوارهای ایرانی به همین میزان بالا رفتن خواهد یافت یا خیر؟

مهر به نقل از طیبه حسینی، سخنگوی نهاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: طبق قانون بودجه رقم یارانه‌ای که نهاد هدفمند سازی یارانه‌ها دارد پرداخت می‌کند بر مبنای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار انتقال وجه می‌شود.

او اضافه کرد: هیچ برنامه‌ای برای بالا رفتن این مبلغ یارانه وجود ندارد و طبق آن رقم که در جدول ۱۴ قانون بودجه برای نهاد هدفمند سازی یارانه‌ها مشخص شده بر همان اساس تا پایان سال ۱۴۰۳ یارانه با این مبالغی که خدمتتان عرض کردم پرداخت خواهد شد.

همچنین حسینی تاکید کرد: از نیمه اول سال ۱۴۰۳ گذشته ۱۰۰ درصد منابعی که باید در ۶ ماه اول سال محقق می‌شد تقریباً ۵۳.۵۲ درصد آن محقق شده و هم اکنون هم ۵۰ درصد کسری منابع داریم به همین جهت امکان بالا رفتن یارانه‌ها وجود ندارد.