خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

چه کسانی عامل اصلی نوسانات بازار بیت‌کوین هستند؟!


چه کسانی عامل اصلی نوسانات بازار بیت‌کوین هستند؟! | ایران ماین

در ماه گذشته، بیشتر ورودی‌های بیت‌کوین به بازارهای معاملاتی از سوی دارندگان کوتاه‌مدت به ثبت رسیده است.

طبق داده‌های کریپتو‌کوانت (CryptoQuant)، در تاریخ ۱۲ سپتامبر بیش از ۹۲ درصد از بیت‌کوین‌های ورودی به بازارهای معاملاتی مربوط به آدرس‌هایی بود که دارایی‌ خود را کمتر از سه ماه نگه داشته بودند و حتی بیش از ۸۳ درصد از این بیت‌کوین‌ها، کمتر از یک هفته نگه‌داری شده بودند.

این امر بیانگر تسلط معامله‌گران کوتاه‌مدت است که به دنبال سود بردن از نوسانات قیمتی هستند.

چنین رفتاری در بازارهای ناپایدار معمول است؛ زیرا هنگامی که بیت‌کوین با بالا رفتن نرخ مواجه می‌شود، این دارندگان کوتاه‌مدت اولین کسانی هستند که برای فروش اقدام می‌کنند و به بالا رفتن نوسانات بازار دامن می‌زنند.of-bitcoin-exchange-inflows-come-from-short-term-holders

با این حال، ورودی بیت‌کوین بازارهای معاملاتی از سوی دارندگان بلندمدت نیز بالا رفته و از ۰.۵۵ درصد در ۱۱ سپتامبر به ۷.۵۹ درصد در ۱۲ سپتامبر رسیده است. این امر نشان می‌دهد که بعضی از دارندگان بلندمدت نیز شروع به فروش کرده‌اند و از نرخ‌های فعلی به‌عنوان فرصتی برای کسب سود بهره می‌برند.

با وجود این بالا رفتن، حجم کلی فروش دارندگان بلندمدت همچنان پایین است که از اعتماد آن‌ها به آینده بیت‌کوین حکایت دارد. چنین دارندگانی نرخ‌های فعلی را بخشی از چرخه طبیعی بازار این رمز ارز می‌دانند.

در نتیجه، معامله‌گران کوتاه‌مدت عامل اصلی نوسانات هستند، در حالی که دارندگان بلندمدت تصمیمات فروش خود را با دقت بیشتری اتخاذ می‌کنند.