خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

گزارش مختصر بازار رمزارزها (۱۷ مهر ۱۴۰۳)


گزارش مختصر بازار رمزارزها (۱۷ مهر ۱۴۰۳) | ایران ماین

بازار رمزارزها روز گذشته نوسانات قابل‌توجهی داشت و این تغییرات باعث گمانه‌زنی‌های زیادی در میان سرمایه‌گذاران شده است. در این مدت، نرخ بیت‌کوین (BTC) به ۶۲ هزار دلار نزول یافته، در حالی که اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) نیز روند نزولی را طی کرده‌اند.

در مقابل، میم‌کوین نِیرو (NEIRO) و نشان سویی (SUI) به عنوان برترین‌های روز، توسعه قیمتی قابل‌توجهی را به ثبت رسانده‌اند.

همزمان با این تغییرات، نرخ کل بازار رمز ارز با کاهشی ۲.۲۷ درصدی به ۲.۱۷ تریلیون دلار رسیده است. با این حال، حجم کل خرید و فروش با جهشی ۶۱.۷۱ درصدی به ۷۸.۷۶ میلیارد دلار بالا رفته است.

نرخ بیت‌کوین با کاهشی ۱.۵ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۶۲۴۵۹ دلار رسیده است. این افت نرخ در حالی رخ داده که سرمایه‌گذاری در ETFهای بیت‌کوین در تاریخ ۷ اکتبر به ۲۳۵.۱۹ میلیون دلار رسید. در همین حال، نرخ بازار بیت‌کوین به ۱.۲۴ تریلیون دلار رسیده و سهم آن از بازار کریپتو در ۵۶.۷۷ درصد ثابت مانده است.

گزارش‌های جدید حاکی از آنند که دولت ایالات متحده امکان دارد به زودی حدود ۶۹ هزار بیت‌کوین را به فروش برساند.

طبق گزارش‌ها، دیوان عالی ایالات متحده از بررسی پرونده‌ای راجع به مالکیت ۶۹۳۷۰ بیت‌کوین به نرخ ۴.۳۸ میلیارد دلار که توسط دولت آمریکا از بازار دارک‌وب سیلک رود (Silk Road) توقیف شده بود، خودداری کرده است.

کمپانی بتل بورن (Battle Born Investments) ادعا کرده بود که حق مالکیت این بیت‌کوین‌ها را خریداری کرده، ولی دادگاه‌های بدوی و استیناف این ادعا را رد کرده‌اند. این تصمیم دیوان عالی راه را برای فروش بیت‌کوین‌های توقیف‌شده توسط دولت آمریکا هموار می‌کند.

همزمان با ریزش بیت‌کوین، نرخ اتریوم هم با کاهشی ۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۲۴۳۹ دلار رسیده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در این مدت هیچ سرمایه‌ای وارد صندوق‌های ETF اتریوم نشده که این موضوع باعث دلواپسی سرمایه‌گذاران شده است.

نرخ سولانا نیز با کاهشی ۳ درصدی به ۱۴۵ دلار رسیده و نرخ بازار آن اکنون ۶۷.۹۴ میلیارد دلار می باشد. در همین حال، نرخ ریپل هم با ۲ درصد افت به ۰.۵۳۲۲ دلار نزول یافته است.

در این میان، به نظر می‌رسد که حل و فصل پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به دلیل درخواست تجدید نظر اخیر، همچنان دور از دسترس باشد.

در بخش میم‌کوین‌ها، نرخ دوج‌کوین و شیبا اینو به ترتیب با افت ۴ درصدی به ۰.۱۰۹۵ و ۰.۰۰۰۰۱۷۶۱ دلار رسیده است.

از میان ارزهای دیجیتال با بهترین کارایی طی روز گذشته، نرخ نِیرو با رشدی ۱۹ درصدی به ۰.۰۰۱۷۲۷ دلار بالا رفته است. نرخ نشان سویی نیز حدود ۱۱ درصد توسعه کرده و اکنون با نرخ ۲.۱۰ دلار معامله می‌شود.

در مقابل، بعضی از ارزهای دیجیتال مانند پاپکت (POPCAT)، بانک (BONK) و اتِنا (ENA)، در ۲۴ ساعت گذشته با افتی بین ۶ تا ۸ درصد مواجه شده‌اند.