خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

کاردانو هم وارد بازی میم‌کوین‌ها شد؛ اسنک.فان رکورد تراکنش‌های روزانه را شکست!


کاردانو هم وارد بازی میم‌کوین‌ها شد؛ اسنک.فان رکورد تراکنش‌های روزانه را شکست! | ایران ماین

چارلز هاسکینسون، مؤسس کاردانو، در اظهارات جدید خود، از پلتفرم راه‌اندازی میم‌کوین اسنک.فان (Snek.Fun)، به دلیل بالا رفتن فعالیت در این پلتفرم تمجید کرد.

در تاریخ ۶ سپتامبر، تیم توسعه‌دهنده میم‌کوین اسنک (SNEK) اعلام کرد که پلتفرم کاردانو به رکورد جدیدی از لحاظ حجم تراکنش‌های روزانه دست یافته است. این بالا رفتن فعالیت پس از راه‌اندازی پلتفرم اسنک.فان در ۵ سپتامبر به وقوع پیوست.

این پلتفرم، که با همکاری تیم اسنک و صرافی بدون مرکزیت اسپلش (Splash) ایجاد شده، به کاربران امکان می‌دهد با هزینه ۲۵ ADA یک نشان جدید بسازند.

بر اساس سازوکار این پلتفرم، پس از خرید ۷۵ درصد از موجودی یک نشان، منحنی پیوند (bonding curve) فعال می‌شود و ۲۵ درصد از موجودی نشان به استخر نقدینگی صرافی اسپلش اضافه می‌گردد.

سپس، این پلتفرم نشان‌های نقدینگی (LP) را می‌سوزاند تا از برداشت نقدینگی توسط تیم جلوگیری کند. این روش نوآورانه توجه زیادی را به خود جلب کرده و باعث شده که در ۱۰ ثانیه اول راه‌اندازی، ۲۰ هزار مخاطب به این پلتفرم دسترسی پیدا کنند و پلتفرم با ازدحام مواجه شود.

تیم اسنک.فان مسئولیت مشکلات ایجاد شده را پذیرفت و اعلام کرد که به‌سرعت وضعیت پلتفرم خود را بهینه کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، در ۲۴ ساعت اول، بیش از ۲ هزار نشان در این پلتفرم ایجاد شد و مقدار خرید و فروش آن از ۵ میلیون ADA گذشت.

تحلیلگران معتقدند که پلتفرم اسنک.فان می‌تواند به محبوبیت میم‌کوین‌ها در پلتفرم کاردانو کمک کرده و کاربران و معامله‌گران جدیدی را به این پلتفرم جذب کردن کند. همچنین، این پلتفرم با نزول موانع ورود برای پروژه‌های جدید، فضای آزمایش و ابتکار را در نظام زیستی کاردانو ارتقا می‌کند.

با این حال، یکی از تحلیلگران رمز ارز به نام استور اپتیمال (Store Optimal) دلواپسی‌های خود را ابراز و عنوان کرده که برای موفقیت بلندمدت، اسنک.فان باید ویژگی‌های جدیدی مانند حق امتیاز سازندگان و سیستم پیام‌رسانی را اضافه کند تا انگیزه‌های لازم برای ادامه توسعه پروژه را فراهم نماید.