خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

کلاهبرداری یک مدیر بانک با ارزهای دیجیتال!


کلاهبرداری یک مدیر بانک با ارزهای دیجیتال! | ایران ماین

شان هینز (Shan Hanes)، مدیر اجرایی سابق بانک هارتلند تری‌استیت (Heartland Tri-State) که اکنون تعطیل شده است، به دست داشتن در یک طرح کلاهبرداری رمز ارز متهم شده و به یک مورد اختلاس اعتراف کرده است.

این کلاهبرداری شامل ده‌ها میلیون دلار رمز ارز بوده که منجر به سقوط بانک و از دست رفتن کامل وجوه سرمایه‌گذاران شده است.

دادگاه ایالات متحده در ناحیه کانزاس، هینز را به دلیل سوءاستفاده از موقعیتش برای انجام این کلاهبرداری به ۲۴ سال زندان محکوم کرد.

طرح کلاهبرداری هینز، که به عنوان سلاخی خوک (pig butchering) شناخته می‌شود، شامل ۱۱ مورد جابجایی وجه از حساب‌های بانک هارتلند بین ماه‌های می و جولای ۲۰۲۳ بود که طی آنها، مجموعاً ۴۷.۱ میلیون دلار به کیف‌پول‌های رمز ارز ناشناس ارسال شد.

جابجایی این وجوه و تلاش هینز برای بهره‌برداری مالی از آن، موجب فروپاشی بانک هارتلند و ایجاد ضرری معادل ۹ میلیون دلار برای سرمایه‌گذاران شد.

دادستان ایالات متحده تأکید نمود که وزارت دادگستری، افرادی را که از موقعیت‌های خود سوءاستفاده می‌کنند مجبور به پاسخگویی خواهد کرد.

کیت بروباشر (Kate E. Brubacher)، دادستان ایالات متحده، اظهار داشت که هینز نه‌تنها به بانک و سرمایه‌گذاران آن خیانت کرد، بلکه با این اقدام غیرقانونی خود، اعتماد به نهادهای مالی را نیز به خطر انداخت.

طبق گزارش اینترپل، کلاهبرداری‌های رمز ارز از نوع سلاخی خوک در حال بالا رفتن است. همچنین، گزارش FBI نشان می‌دهد که خسارات ناشی از کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

بعضی برآوردها نشان می‌دهد که این طرح‌ها از سال ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۳، موجب از دست رفتن حدود ۷۵ میلیارد دلار شده‌اند.