خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

گزارش مختصر بازار رمزارزها (۱۰ شهریور ۱۴۰۳)


گزارش مختصر بازار رمزارزها (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) | ایران ماین

ارزهای دیجیتال طی روز جاری با پشتیبانی‌های چشمگیری روبه‌رو شدند که از نزول بیشتر نرخ آنها جلوگیری کرد. نرخ بیت‌کوین (BTC) در لایه ۵۹ هزار دلار ثابت ماند و اتریوم (ETH) نیز در محدوده ۲۵۰۰ دلار قرار گرفت.

همچنین، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) نشانه‌هایی از تثبیت نرخ نشان دادند. در همین حال، نرخ کل بازار جهانی ارزهای دیجیتال با ۰.۳۲ درصد بالا رفتن به ۲.۰۸ تریلیون دلار رسید. در مقابل، حجم کل خرید و فروش بازار با افتی ۰.۷۷ درصدی به ۶۶.۳۵ میلیارد دلار نزول یافت.

نرخ بیت‌کوین امروز با ۰.۵ درصد بالا رفتن به ۵۹۲۲۳ دلار رسید؛ اگرچه کوشش‌ها جهت افزایش بیشتر ناکام ماند. به دلیل جریان خروجی صندوق‌های ETF بیت‌کوین طی چهار روز متوالی، محصولات سرمایه‌گذاری این رمز ارز، برداشت سرمایه‌ای معادل ۱۷۵.۶۷ میلیون دلار را تجربه کرد.

تسلط بیت‌کوین بر بازار نیز با ۰.۰۳ درصد نزول به ۵۶.۱۴ درصد رسید.

نرخ اتریوم با ۰.۲ درصد بالا رفتن به ۲۵۲۴ دلار رسید. جالب است که صندوق‌های ETF اتریوم هیچ جریان سرمایه‌ای نداشتند که بحث‌هایی را در مورد آینده نرخ این رمز ارز به وجود آورد.

همچنین، گزارش شده که ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم، به تازگی ۸۰۰ نشان ETH را جابه‌جا نموده که توجه جامعه رمز ارز را جلب کرده است.

نرخ سولانا با ۰.۳ درصد نزول به ۱۳۸.۳۷ دلار رسید. نمودار هفتگی این رمز ارز بیانگر یک دوره تثبیت نرخ است که گمانه‌زنی‌هایی را راجع به حرکت‌های آینده ایجاد کرده است. همچنین، نرخ بازار سولانا امروز به ۶۴.۵۶ میلیارد دلار نزول یافت.

نرخ ریپل با ۰.۵ درصد بالا رفتن به ۰.۵۶۵۱ دلار رسید. نمودار هفتگی ریپل نیز بیانگر دوره‌ای از تثبیت نرخ است و همچنین گزارش‌هایی از فروش گسترده ریپل توسط نهنگ‌ها در میان نوسانات اخیر وجود دارد.

در بخش میم‌کوین‌های نیز نرخ دوج‌کوین (DOGE) با ۰.۳ درصد نزول به ۰.۱۰۱۴ دلار رسید و نرخ شیبا اینو (SHIB) نیز در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۳۹۸ دلار باقی ماند.

در این میان، نرخ پپه (PEPE) و سگ‌ کلاه‌دار (WIF) به ترتیب ۱ و ۰.۵ درصد افزایش کرد. نرخ نشان داگز (DOGS) نیز با ۹ درصد بالا رفتن به ۰.۰۰۱۳۶۶ دلار، نرخ آوه (AAVE) با ۷ درصد بالا رفتن به ۱۳۰.۶۷ دلار و نرخ گالا (GALA) با ۶ درصد بالا رفتن به ۰.۰۱۹۹۸ دلار رسید.

از سوی دیگر، بعضی از ارزها نزولی شدن نرخ را تجربه کردند. نرخ پاپ‌کت (POPCAT) با ۵ درصد نزول به ۰.۵۸۷۷ دلار، کاردانو (ADA) با ۲ درصد نزول به ۰.۳۴۸۱ دلار و نات‌کوین (NOT) با ۲ درصد نزول به ۰.۰۰۸۳۳۶ دلار رسید.