دیدگاه ها

درآمد 100 میلیون تا 1 میلیارد با راه اندازی فارم


این روزها وضعیت فعالان اقتصادی کشور چندان خوب نیست. صنعتگران و تولیدکنندگان از کمبود یا افزایش قیمت مواد اولیه و تجار از نوسانات ارزی و مشکلات تجاری با کشورهای دیگر گلایه دارند، اما گروهی از سرمایه گذاران همچنان وضعیت خوبی دارند و نه تنها تحریم های اقتصادی به نظر نمی رسد تحریم های اقتصادی داشته باشد. تأثیر قابل توجهی بر تجارت آنها، همانطور که قیمت ارز برای آنها سودآور بود!         

استخراج بیت کوین نوعی سرمایه گذاری است که سودهای واضح و قابل اندازه گیری از ارزهای خارجی را برای سرمایه گذار فراهم می کند. میزان این درآمد به عوامل مختلفی بستگی دارد.

امکانات مورد نیاز برای راه اندازی فارم

تامین برق فارم یکی از مهم ترین دغدغه های سرمایه گذاران است. دستگاه های استخراج رمز ارز برق زیادی مصرف می‌کنند. مصرف برق برای سخت افزارهای استخراج مختلف متفاوت است، اما به هیچ وجه کم نیست. به عنوان مثال، لوازم خانگی رایج در ایران 1.5 الی 2 کیلووات ساعت برق مصرف می کنند. بسته به مدل و تعداد دستگاه ها می توان میزان برق مورد نیاز را محاسبه کرد. اگر نمی توانید برق مورد نیاز را تامین کنید، پیشنهاد می کنم فراموش کنید که فارم راه اندازی کنید.. برای ایجاد فارم باید منطقه ای با گرد و غبار کم، رطوبت متعادل و دمای خنک فراهم شود و اینترنت پایدار در دسترس باشد.

تجهیزات ماینینگ، مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، مستعد گرد و غبار هستند. قرار گرفتن در معرض خاک و آلودگی باعث کاهش عمر مفید دستگاه کاهش یابد. این نکته معمولاً در هنگام طراحی فضا و تهیه تجهیزات برای ایجاد هوای پاک مورد توجه قرار می گیرد. ماینرها برای کار در رطوبت 5 تا 95 درصد طراحی شده اند، اما شایان ذکر است که هر چه رطوبت بیشتر باشد، استهلاک دستگاه نیز بیشتر می شود. به همین دلیل کارشناسان در نظر گرفتن رطوبت محیط برای راه اندازی فارم بین 5 تا 95 توصیه می کنند.

 

برای راه اندازی فارم چه تعداد دستگاهی مورد نیاز است

ماینرها بلوک های شبکه بیت کوین را پردازش می کنند و با حل هر بلوک پاداش دریافت می کنند. در تئوری، هر ماشینی قابلیت استخراج را دارد و به تنهایی می تواند سودآور باشد، اما اگر به هزینه های ثابت و جاری نگهداری فارم نگاه کنید، متوجه خواهید شد که هر چه تعداد دستگاه ها بیشتر باشد، هزینه های ثابت بالاتر و بیشتر می شود. سود حاصل از استخراج افزایش می یابد.

در مدل پیشنهادی ما، 320 ماینر در کنار هم قرار می گیرند تا یک فارم ایده آل ایجاد کنند. هزینه تجهیزات برای تامین برق، وسایل خنک کننده و سایر تجهیزات راه اندازی در این مدل به صرفه تر است. لازم به ذکر است که راه اندازی مزرعه با تعداد کمتر نیز امکان پذیر و سودآور است اما درآمد خالص کمتر و نقطه سربه سر طولانی تری خواهد داشت.

راه اندازی فارم چقدر هزینه خواهد داشت؟

به طور کلی، راه اندازی یک فارم استخراج بیت کوین شامل تجهیزات ثابت و هزینه های عملیاتی می شود و هزینه های عملیاتی نیز برای برق، نیروی انسانی و تعمیر و نگهداری تجهیزات صرف می شود. برای تامین 320 دستگاه به حدود ....................... تومان سرمایه نیاز دارید. هزینه هایی که مشاغل و افراد برای راه اندازی دستگاه ها می گیرند متفاوت است. یعنی برای هر دستگاه باید حدود ..................... تومان بپردازید.

در قسمت هزینه های راه اندازی نیز باید حدود ................ میلیون تومان برای سیستم های اعلام حریق، مانیتورینگ اختصاص داده شود.

 

با مبلغ حدود ...................... میلیون تومان هزینه راه اندازی یک مزرعه با 320 دستگاه را میتوان فراهم کرد. این مورد هم را در نظر بگیریدکه مزارع استخراج بیت کوین را می توان با تعداد بسیار کمتری راه اندازی کرد، اما از آنجایی که برخی از هزینه های ثابت به نسبت تعداد سخت افزار تغییر نمی کند، این اعداد بهترین راه برای سرمایه گذاری هستند.

کدام یک از دستگاه ها برای راه اندازی فارم مناسب تر هستند

شرکت های فعال در تولید ماینر های بیت کوین مدل های مختلفی از این دستگاه ها را با مشخصات متفاوت تولید می کنند. هنگام انتخاب یک دستگاه، دو عامل اصلی را باید در نظر بگیریم که    عبارتند از: قدرت و مصرف برق.

البته قیمت دستگاه و تامین قطعات آن نیز تاثیرگذار است. با در نظر گرفتن تمام این نکات، Antminer S9J از  شرکت Bitmain اولین پیشنهاد ما برای دوستانی است که می خواهند یک فارم مناسب راه اندازی کنند و بیت کوین استخراج کنند. این دستگاه ها با توان پردازشی 14.5 تراهش در ثانیه و میانگین توان مصرفی 1320 تا 1380 وات از بهترین مدل های موجود در بازار هستند.

توجه داشته باشید که دستگاه ها و مدل های دیگری نیز وجود دارند که قدرت پردازشی بیشتری دارند یا مصرف برق کمتری دارند، اما به دلیل قیمت بالاتر، بازگشت سرمایه اولیه به زمان بیشتری نیاز دارد.


0 رای
امتیاز از خریداران