دیدگاه ها

ارتباط هش ریت با سختی شبکه


هش ریت

 

با ورود بلاک چین به دنیای فناوری اطلاعات، تحول بزرگی در این فناوری رخ داده است، زیرا این بار تمامی اطلاعات، حتی آنهایی که محرمانه بودن بالایی دارند، مانند رمز عبور، در فضایی غیرمتمرکز ذخیره می شوند. با توجه به اینکه در سیستم های دفتر کل توزیع شده، تمامی اطلاعات در مقیاس وسیع منتشر و توزیع می شود، اهمیت ذخیره سازی اطلاعات به صورت رمزگذاری شده که دسترسی به آن دشوار و بسیار پیچیده است از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل، دستگاه هایی که قادر به تولید و ساخت بلوک هستند، نیاز به قدرت پردازش بالایی دارند و انرژی زیادی مصرف می کنند.

هش ریت چیست

نرخ هش یا هش ریت تراکنش ها و اطلاعاتی می باشد که در بلاک چین ها توسط سیستم های کامپیوتری که به آنها ماینر گفته می شود در بلاک‌هایی که بصورت زنجیر به هم متصل هستند ذخیره می‌شوند. این ماینرها در واقع باید محاسبات پیچیده ریاضی را انجام دهند و در هر ثانیه حدس های زیادی بزنند تا پاسخ صحیح را برای حل بلوک بیابند. به سرعتی که این ماینرها برای یافتن پاسخ صحیح انجام می دهند، نرخ هش گفته می شود.

تابع هش چیست

ما از توابع هش برای افزایش امنیت در انتقال اطلاعات و اطمینان از اینکه پیام ارسال شده فقط توسط گیرنده خاصی قابل درک است استفاده می کنیم. این توابع ورودی‌های مختلف را که ممکن است اندازه‌های متفاوتی داشته باشند، به خروجی‌هایی با طول ثابت متشکل از حروف و اعداد تبدیل می‌کنند، ما به این فرآیند هش می‌گوییم. عملیات استخراج یا ماینینگ در بلاکچین بیت کوین با استفاده از توابع هشینگ SHA-256 انجام می‌شود. با توجه به اینکه هشینگ فرآیندی یکطرفه است بنابراین از هشینگ برای حفظ امنیت و یکپارچگی بلاکچین استفاده می‌شود.

روش اندازه گیری هش ریت

هرچه نرخ هش برای یک ماینر بیشتر باشد، احتمال بیشتری دارد که برای استخراج یک بلوک جدید پاداش دریافت کند. هر چه تعداد هش‌هایی که یک ماینر در ثانیه برای حدس نانس بلاک میتواند بررسی و ایجاد کند بیشتر باشد، احتمال دریافت پاداش توسط آن ماینر بیشتر است. بنابراین هش در ثانیه h/s به عنوان واحد اندازه گیری هش ریت بکار برده می‌شود. لازم به ذکر است که ماینر‌های مختلف دارای قدرت هش یا هش ریت‌های مختلفی هستند که در بکار بردن و استفاده از آنها در فرآیند استخراج باید به آن توجه نمود که این تفاوت هشریت بر قیمت ماینر نیز تاثیر میگذارد. برای محاسبه درآمد ماینر و خرید ماینر میتوانید از طریق وبسایت ایران ماین استفاده نمایید.

شبکه بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که ماینرها برای حدس زدن هش بلاک باید باهم رقابت کنند.  پس ماینری که بتواند در ابتدا بلاک هش را حدس بزند، موفق شده است یک بلوک را استخراج و پاداش خود را دریافت کند. ماینرهای مختلف با قدرت هش یا نرخ هش بالاتر سعی می کنند از رقبای خود پیشی بگیرند.

پروتکل شبکه بیت کوین به گونه ای طراحی شده است که هر ده دقیقه یک بلوک تولید می شود. طبق این پروتکل، برای حفظ این زمان ده دقیقه ای برای تولید بلوک جدید، با افزایش تعداد ماینرها در شبکه، سختی شبکه نیز افزایش می یابد. هرچه شبکه سخت‌تر باشد، نرخ هش مورد نیاز برای ایجاد یک بلوک جدید بیشتر است. بنابراین، با افزایش یا کاهش ماینرها، شبکه بیت کوین به طور خودکار سختی شبکه را تنظیم می کند.


0 رای
امتیاز از خریداران