دیدگاه ها

مزایا و معایب بیت کوین


مزایا و معایب بیت کوین

ارز بیت کوین که به رهبر ارزهای دیجیتال معروف هست و در بین کاربران حوزه کریپتوکارنسی بسیار محبوب است و افراد زیادی در سراسر دنیا پول خود را در ارز شبکه بیت کوین سرمایه گذاری می کنند. دانستن مزایا و معایب بیت کوین به شما در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری کمک می کند. در ادامه مزایا و معایب بیت کوین را مورد بررسی قرار می دهیم.

بدون واسطه

بدون واسطه

سازمان های مالی و بانک ها واسطه هایی که به منظور ایجاد تسهیلات ایجاد شده اند. ارز محبوب بیت کوین که بر بستر بلاک چین ایجاد شده است، امکان انجام معاملات ارزی را برای کاربران فراهم کرده است. بلاک چین همانند یک پایگاه داده، تمامی تراکنش ها را در خود ذخیره می کند. زمانی که یک معامله در شبکه بلاک چین انجام می شود، اطلاعات مربوط به تراکنش آن معامله در بلوک های مخصوص با استفاده از فناوری رمزنگاری ذخیره می شود. بلاک چین بیت کوین توسط هیچ سازمان یا دولتی اداره نمی شود، پس برای انجام معاملات نیاز به حضور شخص دیگری نیست و این تایید تراکنش ها توسط ماینر صورت میگیرد. انجام بعضی معاملات در برخی از سازمان ها یا نهاد دوبتی ممکن است چند روزی طول بکشد. شبکه بیت کوین انجام معاملات را بدون واسطه انجام می دهد و به همین دلیل زمان انجام معاملات به شدت کاهش پیدا می کند.

کارمزد پایین

کارمزد پایین در معامله های ارزهای دیجیتال مهم مزیت بیت کوین می باشد. زمانی که پرداخت ها در شبکه از طریق بیت کوین پرداخت شود، کارمزد بسیار کمی را به همراه خواهد داشت، در ضمن بدانید بیت کوین در بین ارزهای دیجیتال از نظر کارمزد، پایین ترین نرخ را دارا می باشد. اما در صورتی که تصمیم دارید معامله در زمان کوتاه تری انجام شود، باید میزان هزینه ی بیشتری را برای کارمزد پرداخت کنید.

امنیت زیاد

امنیت بالا

شبکه بین کوین که بر بستر بلاک چین می باشد، دارای امنیت بسیار زیادی است که اطلاعات تراکنش های مالی افراد را با استفاده از رمزنگاری حفظ می کند. برخلاف سایت های خرید آنلاین که اطلاعات پرداخت افراد را که شامل مواردی از جمله شماره کارت، تاریخ انقضا و غیره می باشد را در سایت خود ذخیره می کنند که امنیت این روش با استفاده از فیشینگ به احتمال زیاد قابل هک می باشد. در انجام تراکنش های بیت کوین، تمامی اطلاعات محرمانه باقی می ماند. هر کیف پول بیت کوین دارای کلید خصوصی و عمومی است که کلید عمومی همانند شماره کارت بانکی است که می توانند هر کسی به آن دسترسی داشته باشد، کلید خصوصی همانند اثر انگشت یا رمز عبور هرکس برای ورود به حساب از طریق اپلیکیشن های بانکی می باشد. زمانی اگر شما برای شخصی بیت کوین ارسال کنید، کلیدهای خصوصی و کلید های عمومی باهم ترکیب می شوند و تراکنش را امضا می کنند.

سرعت بالا

سرعت بالا

شبکه بیت کوین می‌تواند معاملات را بسیار سریعتر از شبکه بانکی پردازش کند. در حال حاضر هر تراکنش بر روی شبکه اصلی بیت کوین ظرف ۱۰ دقیقه پردازش می‌شود، با استفاده از شبکه لایتنینگ این مقدار می‌تواند به ۲۵ میلیون تراکنش در ثانیه افزایش یابد. همچنین با استفاده از ویژگی تراکنش بدون تأیید می‌توانید تراکنش‌های خود را فوراً پردازش کنید. انجام تراکنش‌های بدون تأیید، به معنی پذیرش ریسک معامله‌ای است که بلاک چین هنوز توسط بلاک چین تأیید نشده است. البته شرکت‌های خدمات مالی نیز وجود دارند که در قبال دریافت کارمزد‌های بالا، امکان انجام معاملات فوری را فراهم می‌کنند. با این وجود، پایین بودن کارمزد معاملات حتی در تراکنش‌هایی که با سرعت بالا انجام می‌شود، یکی دیگر از مزیت‌های بیت کوین است.

ساختار غیرحاکمیتی

ارزش ارز‌های فیات یا پول‌های بدون پشتوانه به شکل دستوری و توسط دولت‌ها تعیین می‌شود، در نتیجه این پول‌ها دارای ارزش ذاتی نیستند و قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور‌ها است که اعتبار این پول‌های فیات را مشخص می‌کند. افزایش تورم، بزرگترین مشکل ساختار‌ها مالی متمرکز حاکمیتی است. علاوه بر این، با ارزش پول‌های فیات به دلیل وابسته بودن به حکومت‌ها با از بین رفتن آن‌ها، سقوط می‌کند. وجود ساختار غیر حاکمیتی یک مزیت مهم دیگر برای بیت کوین و تمامی رمز ارز‌های دیجیتال است. غیر متمرکز بود ساختار بلاک چین باعث می‌شود تا دولت‌ها نتوانند، بیت کوین‌های شما را پس بگیرند یا آدرس کیف پول شما را مسدود کنند. در بهترین حالت، حکومت‌ها با وضع قوانین می‌توانند خرید و فروش بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال را در مناطق مشخصی ممنوع کنند.

استفاده غیرقانونی از بیت کوین

در شبکه بیت کوین زمانی که معامله صورت می گیرد، طرفین معامله کاملا ناشناس بوده که همین مورد امکان کلاه برداری و پولشویی و انتقال پول را افزایش می دهد.

امکان از دست دادن کل سرمایه

زمانی که بیت کوین خود را درکیف پول های نرم افزاری نگهداری کنید، در صورتی که اقدام به پاک کردن کیف پول خود کنید و رمز عبور خود را به یاد نداشته باشید، امکان بازیابی دارایی های شما وجود ندارد، برای جلوگیری از این اتفاق باید یک کد از نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما در صورت استفاده از کارت های اعتباری این موضوع برعکس می باشد و در صورت مفقودی کارت خود، امکان درخواست  صدور مجدد کارت اعتباری وجود دارد.

لازم است سرمایه گذاران با توجه به شرایط بازار و نحوه تأثیرگذاری عوامل مختلف بر آن، جهت آینده بیت کوین را تصمیم بگیرند. از آنجایی که پیش بینی دقیق جهت قیمت آتی این ارز دیجیتال با توجه به موارد فوق بسیار دشوار است، توصیه می شود در تصمیم گیری های خود به نظرات سایر سرمایه گذاران توجه نکنید و تنها بر دانش خود تکیه کنید و همچنین از کارشناسان متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. در این زمینه و در مورد آینده سرمایه گذاری خود تصمیم گیری کنید. در نظر گرفتن این نکته به ویژه برای تازه واردان به بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم است و می تواند از متحمل شدن ضررهای قابل توجه آنها جلوگیری کند و همچنین از سوء استفاده افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از تازه واردان را دارند، جلوگیری کند. این بازار در برابر کسانی که تجربه کافی برای سرمایه گذاری در بیت کوین را ندارند مصون است. در ضمن می توان اقدام به استخراج بیت کوین کرد که با استفاده از این روش می توان سرمایه گذاری کم ریسک را در بازار ارزهای دیجیتال تجربه کرد. شما می توانید با خرید ماینرهای بیت کوین اقدام به استخراج بیت کوین کنید و درآمد دلاری را تجربه کنید.


0 رای
امتیاز از خریداران