دیدگاه ها

پیش‌بینی میلیاردر های آمریکایی از کاهش نرخ بهره و رشد بازار های مالی


فدرال رزرو آمریکا

 

 

میلیاردر معروف آمریکایی به نام بری استرنلیشت، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گروه سرمایه گذاری استاروود کپیتال، نسبت به ورشکستگی اقتصاد آمریکا هشدار داد و بر لزوم کاهش نرخ بهره تاکید کرد. وی همچنین تاکید کرد که اقتصاد به سمت یک "رکود سخت" پیش می رود.

او روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با CNBC درباره وضعیت اقتصاد آمریکا صحبت کرد.

پس از اینکه فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد، استرنلیشت بار دیگر تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا باید از افزایش نرخ بهره خودداری کند و به بحران بانکی در ایالات متحده اشاره نمود. در مدت کوتاهی چندین بانک بزرگ از جمله بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر اعلام ورشکستگی کردند. وی در ادامه گفت:

به نظر من باید نرخ بهره را کاهش داد. این روشی برای افزایش سرمایه بانک ها است. من فکر می کنم آنها به اندازه کافی کار کرده اند.

هفته گذشته، میلیاردر معروف جفری گوندلاچ نیز توضیح داد که چگونه بازار اوراق قرضه سیگنال می دهد که فدرال رزرو به زودی نرخ بهره را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

بری استرنلیشت استدلال کرد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، با استفاده از روش های نامتناسب و پوچ برای کاهش دو سنت قیمت شیر، در واقع سیاستی شکست خورده و غیر ضروری را دنبال می کند. او همچنین به این مثال اشاره کرد که برای اینکه بدانید ماشینی با سرعت 8000 مایل در ساعت به سمت دیوار حرکت می کند، نیازی به دیدن تصادف آن با دیوار نیست. در عوض به دلیل سرعت بسیار بالای آن به راحتی می شد پیش بینی کرد که با مشکلات و آسیب های جدی مواجه خواهد شد.

اقتصاددانان معتقدند که فدرال رزرو به زودی نرخ بهره را کاهش خواهد داد. اما جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، این را یک روند سیاسی نمی داند و تاکید می کند که تورم هنوز بسیار بالاست.

 


0 رای
امتیاز از خریداران