خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

طلای جهانی هم ارزان شد، ولی سکه و طلا نه!


طلای جهانی هم ارزان شد، ولی سکه و طلا نه! | ایران ماین

به گزارش ایران ماین،محمد کشتی‌آرای در خصوص وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا بازگو کرد: برخلاف هفته‌های گذشته که نرخ جهانی طلا سیر صعودی داشت؛ ولی این هفته روندی نزولی پیدا کرد و بطور متوسط با ٣٧ دلار نزول هفتگی، روز گذشته (پنجشنبه) به ٢۶١۶ دلار رسید.

ایسنا در خبری نوشت:نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، تاکید کرد: علیرغم اینکه نرخ اونس جهانی با نزول همراه بود، ولی نوسانات افزایشی نرخ ارز طی این هفته، سبب شد نرخ طلا و سکه تحت تاثیر بالا رفتن نرخ ارز قرار گیرد و روند افزایشی را ثبت کرد.

وی در خصوص تغییرات نرخ انواع قطعات سکه و طلا در بازار و آخرین نرخ‌ها در پایان هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان بالا رفتن نسبت به ابتدای هفته در آخرین خرید و فروش روز پنجشنبه به ۴٩ میلیون و ٧۵٠ هزار تومان رسید که قسمتی از این بالا رفتن، بخاطر بالا رفتن حباب سکه بوده است. سکه تمام طرح قدیم نیز با ۵٠٠ هزار تومان بالا رفتن هفتگی به ۴٣ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید.

کشتی‌آرای در ادامه گفت: نیم سکه با ١٠٠ هزار تومان بالا رفتن هفتگی در آخرین خرید و فروش روز گذشته،  ٢۶ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان نرخ داشت. ربع سکه بدون تغییر ١٧ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان معامله شد و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر، هشت میلیون و ١٠٠ هزار تومان دادوستد شد. در بازار طلا نیز، هر مثقال طلای آب شده (١٧ عیار) ١۴۵ هزار تومان بالا رفتن بها را نسبت به ابتدای هفته، تجربه کرده و به ١٧ میلیون و ٧٩٠ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ٣٣ هزار تومان بالا رفتن، چهار میلیون و ١٠۶ هزار تومان مبنای خرید و فروش طلا در بازار کشور قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا، تاکید کرد: حباب سکه نیز در پایان هفته به ٩ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان بالا رفتن رسید که بطور متوسط ٧٠٠ هزار تومان حباب سکه بالا رفتن داشته است؛ همانطور که اشاره شد، از ١.١ میلیون بالا رفتن بهای سکه امامی، حدود ١٠٠ هزار تومان بخاطر بالا رفتن حباب سکه بوده است.