دیدگاه ها

استخراج بیت کوین چگونه صورت میگیرد؟


استخراج بیت کوین! پیش از اینکه به  این موضوع بپردازیم، مقدمه ای داشته باشیم بر ارز دیجیتال، در حقیقت ارز دیجیتال به عنوان پول حساب می شود اما نه پول فیزیکی، در واقع ارز دیجیتال به عنوان نوعی پول الکترونیک شناخته می شود که قابل لمس نیست. برای دسترسی به این پول الکترونیک می توان هم از کامپیوتر و هم از موبایل استفاده کرد. اکثر ارزهای دیجیتال در بستری به نام بلاک چین ساخته شده اند، هیچ نهاد و سازمانی تسلط بر ارزهای دیجیتال ندارد. ارزهای دیجیتال را می توان در هزنیه تراکنش پایین و تراکنش امن توصیف کرد.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین چیست

در سال 1982 شخصی بنام دیوید چائوم پروژه ای را تحت عنوان بلاک چین ایجاد کرد و در سال 1991 توسط استورات ارتقا داده شد، اما به طور رسمی در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاماتو اولین بلاک چین به جهان معرفی شد. در حوزه  رمزنگاری  بود که بلاک چین در واقع یک نوع پایگاه داده می باشد که ارزهای دیجیتال را به روش خاصی در بلوک های مخصوصی نگهداری می کند که در این بلوک ها به یکدیگر زنجیر شده اند و ارزهای دیجیتال را درخود ذخیره می کنند. هنگامی که بلوک‌ها با داده‌ها پر شدند، به بلوک قبلی زنجیر می‌شوند و این امر موجب می‌شود تا داده‌ها به ترتیب زمانی به یکدیگر زنجیر شوند. و همین امر باعث می شود تا داده ها به ترتیب زمانی با یکدیگر زنجیر شوند.

بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین چیست

بیت کوین در سال 2008 توسط شخصی بنام ساتوشی ناکاماتو معرفی شد، این رمز ارز محبوب به عنوان رهبر ارزهای دیجیتال محسوب می شود و بیشترین بازار را در بین ارزهای دیجیتال مطعلق به بیت کوین می باشد. برای بدست آوردن بیت کوین یا می توان با استفاده از ماینر اقدام به استخراج کرد یا اقدام به صورت مستقیم بیت کوین خریداری کرد. در حال حاضر میزان بیت کوین استخراج شده برابر 18.925 میلیون می باشد و تعداد بیت کوین باقی مانده برابر  با 1.075 میلیون می باشد.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه های مخصوصی که توانایی محاسباتی بالایی در حل مسائل پیچیده ریاضی دارد، انجام می شود و شبکه بلاک چین به عنوان پاداش بیت کوین پرداخت می کند. وقتی استخراج کنندگان بیت کوین بلوک جدیدی از تراکنش ها را به بلاک چین اضافه می کنند، بخشی از وظیفه آنها اطمینان از معتبر بودن آن تراکنش ها است. به طور کلی، استخراج کنندگان بیت کوین تضمین می کنند که تراکنش تکرار نخواهد شد. یعنی معامله جعلی بوده است که پول آن وجود ندارد از معامله واقعی که قبلا انجام شده است تکرار نمی شود.

استخراج بیت کوین دو مزیت دارد، که مزیت اول مربوط به این است که با حل مسائل پیچیده توسط کامپیوترها، بیت کوین جدید تولید می شود.دومین مزیت آن حل مسائل ریاضی است، که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین شبکه پرداخت بیت کوین را با اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش‌های آن قابل اعتماد و امن می‌کنند. 

الگوریتم بیت کوین

الگوریتم های ارزهای دیجیتال توسط موسسه ملی استانداردها و تکنولوژی منتشر شده است و تمام ارزهای دیجیتال برای رمز نگاری از الگوریتم استفاده می کند. االگوریتم های زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارند که برای ارز بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند. از این الگوریتم در ارزهای همچون بیت کوین کش، آکوین و غیره استفاده می شود.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج ارز دیجیتال

برای استخراج ارز بیت کوین نیاز به تجهیزات خاصی است که به اندازه پروژه متفاوت خواهد بود. در روزهای ابتدایی که بیت کوین معرفی شده بود، کاربران می توانستند با استفاده از پردازنده ها  و کامپیوترهای معمولی اقدام به استخراج ارز کنند. اما با پیشرفت سیستم های ارزهای دیجیتال، اصلا به صرفه نیست که با استفاده از کامپیوترها، اقدام به استخراج کرد، امروزه باید با استفاده از دستگاه های مخصوصی بنام ماینر که مخصوص فرآیند استخراج تولید شده اند، استفاده کرد.

اینترنت اینترنت

برای انجام فرآیند استخراج نیاز به اینترنت حجم بالا و پر سرعت نیست، بلکه باید اینترنت بدون قطعی باشد. هماهنگی بین استخر و ماینر و بلاک چین با استفاده از اینترنت انجام می شود. اکثریت ماینرهای موجود در بازار نیاز به سرعت اینترنت 2 مگابایت هستند. برای اتصال ایمن یک ماینر به شبکه نیاز به استفاده از کابل شبکه (Lan) است.

برق برق 

یکی از اصلی ترین موارد در تجهیزات استخراج، برق است. بنابراین لازم است ابتدا این موضوع را حل کرده و تجهیزات مناسب برقی را تهیه نمایید. تنها در این شرایط است که می توانید قانونی فعالیت کرده و ایمنی لازم را نیز داشته باشید. اصلی ترین مسئله استفاده از برق، هزینه آن است که برای آگاهی از میزان هزینه برق مصرفی می توانید از ماشین حساب ماینر استفاده کنید.

کیف پول کیف پول

زمانی که شما از یک ماینر یا هر سخت افزاری برای استخراج ارزهای دیجیتالی استفاده می کنید، به یک کیف پول ایمن احتیاج دارید تا پاداش های استخراج خود در آن ذخیره کنید و همچنین باید برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال از کیف پول استفاده کنید. شما می توانید برای آشنایی بیشتر، مقاله برترین کیف پول ها را مطالعه کنید.

خنک کننده خنک کننده

از آنجایی که دستگاه های ماینر گرمای زیادی تولید می کنند نیاز به خنک کننده دارند تا گرمای اطراف دستگاه ماینر را خارج و محیط را خنک کند. در صورتی که از خنک کننده استفاده نکنید، گرمای بیش از ماینر می تواند موجب ایچاد حریق شود و همچنین گرمای بیش از می تواند باعث شود تا قطعات ماینر به مرور زمان کارایی خود را از دست بدهد و موجب شود طول عمر دستگاه کاهش یابد.

دستگاه ماینر دستگاه ماینر

بهترین وسیله برای استخراج ارزهای دیجیتال، ماینر می باشد. به طور کلی، ماینینگ فرآیند تأیید و ثبت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در اداره کل توزیع ماینینگ است. این فرآیند به تمرکز زدایی شبکه ارزهای دیجیتال و افزایش امنیت شبکه کمک می کند که در نهایت منجر به ایجاد ارزهای دیجیتال جدید می شود. تراکنش های تایید شده به سادگی در بلوک ها گروه بندی می شوند و برای افزودن این بلوک های جدید به بلاک چین موجود، یک معمای رمزنگاری بسیار پیچیده وجود دارد که باید حل شود. هر سیستمی که این معما را حل کند پاداش می گیرد.

جمع بندی

صنعت ماینینگ یک فرآیند بسیار پرسود محسوب می شود که امروزه تنها با استفاده از دستگاه های ماینر به صرفه هست و بازگشت سرمایه  بسیار سریعی دارد. استخراج بیت کوین در ایران نیاز به مجور دارد و حتما باید دستگاه ها مجوز قانونی داشته  باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ایران ماین، دستگاه های قانونی دارای مجوز همراه با برگه سبز را خریداری کنید.


0 رای
امتیاز از خریداران