دیدگاه ها

آموزش صرافی کوکوین


cocaine

در ابتدا به معرفی صرافی کوکوین می پردازیم. صرافی کوکوین یکی از معروف ترین صرافی ها برای خرید  و فروش و تبادل ارزهای دیجیتال  محسوب می شود.جان لیو در سال 2017 صرافی کوکوین را راه اندازی کرد صرافی کوکوین در سراسر دنیا صدها هزار کاربر دارد که بیش از 400 ارز دیجیتال را خرید و فروش می کنند. برای ایجاد حساب در صرافی کوکوین احتیاج به هزینه نیست و کاملا رایگان است. میانگین حجم معاملات در این صرافی روزانه به 1.5 میلیارد دلار می رسد.شما نیز می توانید در مقاله ی بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال، صرافی های دیگر را نیز مشاهده کنید.

اما این صرافی در سپتامبر 2020 هک شد و بیش از 250 میلیون دلار از ارزهای دیجیتال خود را از دست داد اما این صرافی با استفاده از صندوق بیمه ای که به خود اختصاص داده بود توانست پول های سرقت شده کاربران به مال باختگان برگرداند.

روش کار کوکوین

خریداران و فروشندگان ارز دیجیتال در صرافی کوکوین سفارش خود را ثبت می کنند و سپس صرافی خیلی سریع معامله را بین خریدار و فروشنده انجام می دهد و مقدار کمیسیونی از معامله برمی دارد. کاربران برای ترید در این صرافی حساب خود را با استفاده از بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر شارژ می کنند و با تبدیل به ارزهای دیگر به ترید می پردازند.

صرافی کوکوین اعلام کرده است که به کشورهای تحریم خدمات نمی دهد، اما کاربران ایرانی با تغییر آی پی توانسته اند در این صرافی به خرید و فروش و ترید بپردازند، اگر با آی پی کشورهای تحریم وارد صرافی کوکوین شوید حساب کاربری توسط صرافی مسدود می شود برخلاف بایننس که با مسدود شدن حساب کاربری می توان با احراز هویت دارایی خود را برداشت کرد. درصرافی کوکوین نیار به احراز هویت نیست و کاربران می توانند تا پنج بیت کوین بدون احراز هویت برداشت کنند.

برای کار در صرافی کوکوین باید به نکات زیر توجه داشت

  1. هرگز با آی پی ایران وارد نشوید: برای کار در صرافی کوکوین به هیچ وجه نباید از آی پی کشورهای تحریم استفاده کرد زیرا حساب کاربری را مسدود می کند. همیشه برای ورود به صرافی کوکوین باید از آی پی ثابت استفاده کرد برای مثال اگر از آی پی ثابت کشور هلند استفاده کنید برای همیشه باید به هلند متصل شوید و از تغییر دادن کشور پرهیز کنید.

  2. هرگز شماره ایران را وارد نکنید: پس از ثبت نام در صرافی کوکوین، برای امنیت بیشتر از کاربران خواسته می شود تایید دومرحله ای را فعال کنند.دو روش برای تایید دو مرحله ای وجود دارد.

  3. وارد کردن شماره موبایل برای ارسال کد تایید برای هر بار ورود، که برای کاربران ایرانی این روش کاربردی ندارد
  4. استفاده از نرم افزار Google Authenticator که برای افزایش سطح دسترسی به حساب کاربری گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. به کاربران ایرانی پیشنهاد می شود که از روش دوم استفاده کنند.

کارمزد صرافی کوکوین

صرافی بایننس و کوکوین  برای واریز و شارژ حساب کاربری کارمزدی دریافت نمی کنند. ولی برداشت از صرافی کوکوین کارمزد دارد که نسبت به نوع ارز متغیر است.

آموزش ثبت نام در صرافی کوکوین

1.در ابتدا باید وارد وبسایت کوکوین به آدرس Kucoin.com شوید و نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام نمایید

در صفه اصلی ابتدا باید گزینه Sign UP را انتخاب کنید

ثبت نام کوکوین

در ادامه هم باید حتما باید ثبت نام با ایمیل انتخاب کنید و سپس فرم مربوط به ثبت نام را با ایمیل معتبر و گذرواژه خود  پر کنید.

باید ایمیل معتبر را در هنگام ثبت نام وارد کنید و گزینه Send Code انتخاب کنید و سپس کد ارسالی به ایمیل را در کادر مربوطه وارد کنید و در ادامه پسورد قدرتمند برای خود انتخاب کنید.(گذرواژه انتخابی باید بیش از هشت کاراکتر باشد.)

در نهایت گزینه Sign up انتخاب کنید که حساب کاربری شما ساخته شود.

Sign UP

فعال کردن تایید هویت دو عاملی

تایید هویت دو عاملی برای امنیت بیشتر حساب کاربری است، روشی است که در آن سیستم برای اطمینان از اینکه خود کاربر به حساب خود وارد شده است.

  1. برای فعال کردن این قابلیت ابتدا کافیست نرم افزار Google Authenticator را نصب کنید
  2. در ادامه وارد حساب کاربری خود در کوکوین شوید و روی قسمت پروفایل کلیک کنید و در بخش AccountSecurity وارد شوید.

 AccountSecurity

  1. گزینه set را در بخش Google Verification انتخاب کنید.

Google Verification

  1. در بخش بعدی باید کد ارسالی به ایمیل خود را در کادر مربوطه وارد کنید.

security

2.در این مرحله وارد برنامه Google Authenticator شوید و کد سبز رنگ نمایش داده شده را در کادر وارد کنید تا یک کدساز برای شما روی برنامه Google Authenticator ساخته شود و سپس در کادر پایین کد موقتی را که برنامه به طور مرتب برای شما می سازد را وارد کنید.

Google Authenticator

3.با مشاهده شدن تیک سبز در قسمت  Google Verificationمتوجه می شوید که تایید دوعاملی برای حساب شما در صرافی کوکوین فعال شده است.

Google Authenticator

فعال کردن گذرواژه ترید

  1. در ادامه وارد حساب کاربری خود در کوکوین شوید و روی قسمت پروفایل کلیک کنید و در بخش AccountSecurity وارد شوید.

active account

  1. بخش Trading Password گزینه Set را انتخاب کنید

password

2.در این بخش از برنامه  Google Authenticator کد موقت خود را دریافت و در کادر مربوطه وارد کنید و گزینه Next را انتخاب کنید.

verification

3.سپس گذرواژه خود را که شامل 6 کاراکتر هست را وارد کنید و روی گزینه Confirm کلیک کنید.

password confirm

4. با مشاهده تیک سبز در قسمت Trading Password یعنی گذرواژه برای معامله در حساب کاربری شما فعال شده است.

trawiding view

در پایان هم باید گفت که کوکوین هم مانند بایننس به کاربران ایرانی خدمات نمی دهد ولی فعالیت در این صرافی نیاز به احراز هویت ندارد و تنها برای فعالیت نیازمند VPN هستید تا بتوانید آی پی خود را تغییر دهید.صرافی کوکوین یکی از معتبرترین صرافی های معتبر دنیا به حساب می آید که با وجود دریافت هزینه های معاملاتی پایین به یکی از محبوب ترین صرافی ها برای ترید و خرید و فروش محسوب می شود.

 


0 رای
امتیاز از خریداران