دیدگاه ها

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 – آنچه باید در نظر بگیرید


پیشبینی بازار ارزهای دیجیتال

شرکت تجارت ارزهای دیجیتال QCP Capital (QCP Capital) در آخرین گزارش خود عملکرد بازار ارزهای دیجیتال را در سال 2023 پیش بینی کرد. این شرکت با بررسی رویدادهای مهم سال گذشته و تاثیر آنها در سال جدید، تصویری از وضعیت احتمالی ارزهای دیجیتال در سال 2023 ترسیم کرده است.

با توجه به گزارش سایت Bitcoinist.com، گزارش کیوسی پی کپیتال برای اولین بار به بازدهی دارایی های جهانی در سال 2022 اشاره می کند. دارایی های معیار بازار مانند بیت کوین،  اس‌اندپی 500 و  نزدک 100 بدترین سال خود را داشته اند.

به استثنای گاز طبیعی، سایر دارایی ها بیشترین زیان خود را از دهه 1970 مشاهده کرده اند. بیت کوین بیش از 70 درصد از قیمت بالای خود سقوط کرده است و اتریوم نیز با افت 72 درصدی ارزش خود مواجه شده است، عملکرد منفی بازار در سال 2022 نتیجه شدیدترین چرخه افزایش نرخ بهره در تاریخ اخیر توسط فدرال رزرو ایالات متحده بود.

تداوم فشار بر بازار

بر اساس پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال کیوسی‌پی کپیتال فدرال رزرو به احتمال زیاد به فشار بر بازارها ادامه خواهد داد. این موسسه مالی در تلاش است تا تورم را از بالای 9 درصد به نرخ هدف حدود 2 درصدکاهش دهد. در نتیجه فدرال رزرو همچنان به افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه خود ادامه می دهد.

کیوسی‌پی کپیتال معتقد است زمانی که تورم به اوج خود برسد، بازار شاهد تورم چسبنده یا ثابت خواهد بود. به عبارت دیگر، فدرال رزرو در تلاش برای پایین آوردن تورم به نرخ هدف خود با مشکل مواجه خواهد شد.

در این صورت، اگر قیمت کالاهایی مانند نفت به بالای 100 دلار برسد، وضعیت بدتر خواهد شد. به گفته این شرکت تجاری، این اولین بار نیست که فدرال رزرو با چنین سناریویی روبرو می شود.

در دهه 1970، این موسسه مالی با افزایش نرخ بهره، تورم را کاهش داد. اما زمانی که قیمت نفت شروع به افزایش کرد، نرخ تورم دوباره افزایش یافت. حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌تواند همان عواقب دهه 1970 را داشته باشد و می‌تواند به عنوان سوختی برای افزایش تورم باشد.

در نتیجه، تا زمانی که تورم ثابت بماند، احتمال صعود بیت کوین و سایر دارایی های ریسک ممکن است محدود شود. علاوه بر این، کیوسی‌پی کپیتال معتقد است که کمیته بازار آزاد فدرال از خطرات تورم بالاتر آگاه نیست.

بنابراین، فدرال رزرو (با اشتیاق) کاهش ارزش دارایی های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال را می پذیرد و زیان سرمایه گذاران را نادیده می گیرد.

بازار چه زمانی رشد خواهد کرد؟

اگر فدرال رزرو برای کاهش فشار ناشی از سیاست پولی سخت گیرانه خود عجله کند، پتانسیل رشد بازار وجود دارد. در ماه های گذشته برخی از نمایندگان این موسسه مالی از احتمال چنین رویکردی خبر داده بودند.

اگر این جناح بتواند رویکرد فدرال رزرو را تغییر دهد، بازار جهانی از جمله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شاهد جهش عظیمی خواهد بود. که در ادامه آن منجر به رشد خرید ماینر و همچنین افزایش استخراج ماینر ها میگردد.  دلار آمریکا که در شاخص دی‌ایکس‌وای (DXY) منعکس شده است، همچنان به عنوان یک مانع مستقیم در برابر رشد ارزش ارزهای دیجیتال عمل خواهد کرد.

از منظر فنی، شاخص دلار آمریکا در شش هفته گذشته روند نزولی داشته است، اما به احتمال زیاد از سطوح فعلی بازگشته است. این حرکت صعودی قیمت می تواند شاخص دلار را به 120 برساند و باعث کاهش ارزش ارزهای جهانی، بازار سهام و دارایی های ریسک پذیر مانند بیت کوین شود. شکست شاخص در زیر سطح فعلی نیز می‌تواند باعث ایجاد سناریوی نامطلوب شود.

 


0 رای
امتیاز از خریداران