دیدگاه ها

نکات ضروری در استخراج بیت کوین


نکات ضروری در استخراج بیت کوین

در سال های نخست پیدایش بیت کوین، شما می توانستید با استفاده از نصب یک نرم افزار بر روی سیستم خود، اقدام به استخراج بیت کوین کنید. به طوری که در هر ده دقیقه می توانستید 50 بیت کوین استخراج کنید. اولین ماینرهایی که می توانستند ارزهای خود را نگه دارند و آنها را نفروشند به میلیونرهای عصر جدید تبدیل شدند زیرا قیمت بیت کوین در طول زمان افزایش یافت.

اما اکنون استخراج بیت کوین با استفاده از ماینر امکان پذیر است. در واقع، معدن به یک صنعت بسیار رقابتی تبدیل شده است که هزاران نفر از سراسر جهان در آن مشارکت دارند. اگر قبلاً کسب و کار ماینینگ خود را راه اندازی کرده اید یا به فکر ورود به این عرصه هستید، باید با جزئیات کسب و کار آشنا شوید تا در دراز شانس حرکت در مسیر سودآوری خود را حفظ کنید.

انتخاب برق

انتخاب برق

استخراج بیت کوین بر اساس مفهوم اثبان کار ایجاد شده است. مهم ترین عاملی که باید در سودآوری ماینینگ به آن توجه ویژه ای داشت، هزینه برق می باشد. زیرا ماینینگ چیزی جز محاسبه تریلیون ها محاسبات ساده نیست که هر کدام مقداری برق مصرف می کنند و وقتی این محاسبات با هم جمع شوند، مصرف انرژی هنگفتی را تجربه خواهید کرد. پس باید میزان سودآوری ماینر به گونه ای باشد که هزینه مصرف برق به صرفه باشد، هرچقدر میزان هزینه مصرف برق کمتر باشد، بهتر است.

انتخاب مناسب دستگاه ماینر

انتخاب مناسب دستگاه ماینر

در سال 2013 فرآیند استخراج بیت کوین به گونه ای دیگر تغییر پیدا کرد، با پیدایش  دستگاه های ماینر، سودآوری شبکه بیت کوین به کاربران نسبت به گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرد. از سال 2013، بیت کوین ها با استفاده از دستگاه های ویژه ای به نام ای سیک استخراج می شوند که برای انجام یک کار خاص، یعنی محاسبات هش، طراحی شده اند. با طراحی دستگاه هایی که تنها یک هدف خاص را دنبال می کنند، افزایش بهره وری دستگاه ها ممکن شده است. در نتیجه استخراج بیت کوین با استفاده از رایانه های معمولی یا حتی کارت های گرافیک به دلیل هزینه کم کنار گذاشته شده است. ماینر مدل واتس ماینر Whatsminer M21 28Th/S یکی از محصولات شرکت میکرو بی تی است که وزنی معادل 7.150 کیلوگرم دارد و میزان قدرت دستگاه یا همان هش ریت دستگاه  برابر با 28 تراهش بر ثانیه می باشد که میتواند ارزهایی که الگوریتم SHA-256 را پشتیبانی می کند را استخراج کند. ماینر M21 28 Th میتواند انتخاب مناسبی چه از نظر میزان سودآوری و چه از نظر میزان مصرف برق برای شما باشد.

نحوه خنک کاری ماینر

نحوه خنک کاری ماینر

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد نحوه خنک نگه داشتن ماینر است. ماینرها با مصرف انرژی زیاد گرمای زیادی تولید می کنند. در تولید دستگاه های ماینر از سیلییکون استفاده می شود و به همین دلیل بنیم تواند در دماهای بالا عملکرد خوبی داشته باشد، پس باید دستگاه های ماینر را باری عملکرد بهینه در دماهای پایین نگهداری کرد. یکی از راه های خلاقانه برای حل مشکل گرما در دستگاه های ماینر استفاده از روش سرمایش ایمرسیون است. در این روش دستگاه های ماینر در داخل ظروف روغن معدنی قرار می گیرند که ظرفیت حرارتی بالاتری نسبت به هوا دارند. با گردش ساده این روغن، مدارهای مجتمع قرار داده شده در آن می توانند بدون نیاز به صرف هزینه برای خرید کولرهای قوی و ایجاد جریان هوا، کار خنک کنندگی را انجام دهند.


0 رای
امتیاز از خریداران