دیدگاه ها

آشنایی با قطعات تشکیل دهنده ماینر


اگر شما در زمینه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستید، حتما آشنایی نسبی با فرآیند ماینینگ دارید، در واقع ماینر دستگاهی هست که کار استخراج ارزهای دیجیتال را برعهده دارد، سیستم بلاک چین به عنوان پاداش زمانی که ماینر ها معادلات پیچیده را حل می کنند ، ارز دیجیتال پرداخت می کند. عملیات استخراج ارزهای دیجیتال توسط ماینر ها و تراشه های شتاب دهنده گرافیکی صورت می گیرد. دستگاه‌های ماینر ساختاری حساس‌‌، پیچیده و پیشرفته دارند که این دستگاه حساس معمولا بر اثر شرایط بد محیطی، تمام شدن عمر مفید و همچینین مشکلات برقی مشکلات و آسیب‌هایی مواجه می‌شود.

هش برد ماینر

هش برد

یکی از اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده ماینر، هش برد محسوب می شود که وظیفه پردازش های سنگین را بر عهده دارد. هش برد شامل چیپست هایی می باشد که کار اصلی آنها، پردازش می باشد که در صورت اینکه دمای محیط افزایش پیدا کند، کارکرد خود را از دست می دهند. بنابرابن برای جلوگیری از خرابی هش برد باید از سیستم خنک کننده استفاده کرد، همیشه باید فن های ماینر خود را چک کنید، دلیل‌های آسیب دیدن این قطعه می‌تواند دمای زیادی که محیط دارد یا عملکرد ضعیف فن‌های خنک کننده باشد. از جمله عواملی که باعث خرابی هش برد می شود، گرما می باشد که علاوه بر افزایش دمای هش برد، باعث کاهش هش هم می شود. در صورتی که راندمان کاهش پیدا کند، حتما باید اقدام به تعویض هشبرد ماینر خود کنید.

 

مادربرد ماینر

مداری چاپی است که بخش هایی همچون پردازنده و حافظه اصلی روی آن نصب می شود. تمام سخت افزارهایی که از درگاه PCIe پشتیبانی می کند، توانایی فرآیند استخراج را دارند. وجود تعداد درگاه‌ بیشتر می تواند در زمینه افزایش قدرت پردازشی تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

 

پاور ماینر (منبع تغذیه)

پاور ماینر

پاور دستگاه ماینر برق رسانی به بخش های مختلف دستگاه ماینر را برعهده دارد. پاور همچنین وظیفه دارد برق ورودی که برق AC می باشد را می گیرد و آن را به DC که قابل استفاده برای دیگر قطعات است تبدیل می‌کند. دستگاه ماینر با پاور‌های اصلی که شرکت سازنده ارائه می‌دهد، توزیع می شود. زمانی که نوسان های برق زیاد شود امکان آسیب دیدگی هم به پاور و هم به دیگر قطعات وجود دارد.

 

کنترل برد ماینر

کنترل برد

از اصلی ترین قطعات ماینر محسوب می شود که وظیفه تنظیم دور فن ها، انتقال دیتا خروجی، تشخیص دمای چیپست ها و اتصال هش برد ها به یکدیگر اشاره کرد. فرمان‌های اصلی از طریق مین برد به تمامی قسمت‌های دستگاه از جمله هش برد، فن و دیگر قطعات مخابره می‌شوند. زمانی ارتباط بین قطعات ماینر از بین برود، به این معنی است که کنترل برد خراب شده است، برای افزایش طول عمر کنترل برد کافی است رطوبت و دمای ماینر از حد استاندارد بیشتر نشود زیرا در صورت افزایش این عوامل، باعث افزایش مقاومت الکتریکی می شود و در سیسیتم پردازش اختلال ایجاد می کند و در نتیجه خرابی کنترل برد رخ می دهد.

 

فن ماینر (خنک کننده)

قن ماینر

وظیفه اصلی خنک سازی قطعات ماینر و از بین بردن رطوبت بر عهده فن می باشد. در صورت خرابی خنک کننده، دمای قطعات داخلی ماینر افزایش پیدا می کند و باعث کاهش میزان استخراج و کاهش عمر قطعات می شود. ماینرها از دو نوع فن استفاده می کنند، نوع اول فن های مکنده می باشد که در جلو دستگاه های ماینر نصب می شود و این امکان را دارند تا با انتقال هوای بیرون به داخل دستگاه، به تهویه هوای دستگاه کمک کنند، نوع دوم فن های دمنده هستند که در پشت دستگاه نصب می شود و هوای داخل دستگاه را به بیرون انتقال می دهند. این فن ها کمک بزرگی به خنک سازی قطعات داخلی می کند. در صورتی که فن ماینر دچار اختلال شود، گرمای قطعات ماینر افزایش پیدا می کند و این افزایش دما باعث سوختن قطعاتی همچون هش برد و کنترل می شود. در صورتی که دمای دستگاه ماینر شما افزایش پیدا کرد، هر چه سریعتر اقدام به تعویض فن ماینر خود کنید.

 

کابل برق ماینر

کابل برق

اکثریت کابل های برق موجود در بازار به دلیل توان مصرفی زیاد، اصلا برای مورد استفاده ماینر مناسب نیستند و حتی در مواقعی باعث ایجاد آتش سوزی می شود. میزان مس موجود در آلیاژ عامل تعیین کننده کیفیت در کابل های برق می باشد. هرچقدر میزان مس موجود در آلیاژ کابل بیشتر باشد، می تواند جریان عبوری بیشتری را از خود عبور می دهد. به خریداران توصیه می شود از کابل برق با قطر زیاد و درصد خلوص مس بالا و پوشش سیلیکونی استفاده کنند.

 

کابل دیتا

دسته سیم

کابل انتقال دیتا بین برد هش برد ماینر و برد دستگاه ماینر را انجام می دهد. در صورت خرابی کابل دیتای هش برد, دستگاه ماینر دچار افت هش ریت و یا قطع و وصل برد هش برد خواهد شد. کابل دیتای هش برد مدل 18 پین دارای 2 ردیف 9 تایی بوده که با کابل فلت مخصوص به یک دیگر متصل شده اند. طول کابل متصل به کانکتور ها 20 سانتی متر می باشد. این کابل در ماینر ها وظیفه اتصال برد هش برد و دستگاه مادر را بر عهده دارد.

 

کانکتور پاور

کانکتور

بیشتر کانکتورهای برق را می توان در پاورهای کامپیوتر مشاهده کرد که برای انتقال برق به دستگاه نیز استفاده می شود و همچنین در قطعات الکترونیکی از کانکتور نری 6 پین استفاده می شود. از این کانکتورها می توان در خودروها، تجهیزات صوتی و ماینرها و انتقال نیرو به کنترل برد و دیگر قطعات استفاده کرد.

 

دسته سیم ماینر

دسته سیم ماینر

دسته سیم پاور ماینر برای اتصال پاور ماینر به هش بردها و کنترل برد ماینرها می باشد. دسته سیم وظیفه انتقال جریان با ولتاژ 12 ولت را از پاور ماینر به هشبردها و کنترل برد را دارد و که از یک طرف دسته سیم به صورت کابل که دارای قسمت فلزی می باشد که به منبع تغذیه یا پاور پیچ می گردد و طرف دیگر دارای سوکت های 6 پین مادگی ATX می باشد که مقاوم در برابر جریان مداوم و بالا است. معمولا برای هر ماینر حدود 10 سوکت برای برق رسانی به هشبردها و کنترل نیاز می باشد.

آشنایی با قطعات تشکیل دهنده پاور ماینر

برای تعمیر پاور ماینر باید آشنایی کامل به قطعات پاور ماینر داشته باشید. لذا در صورت عدم آشنایی با قطعات پاور ماینر، حتما مقاله را مربوطه را مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. درخواست های زیادی برای قطعات پاور ماینر وجود دارد که ایران ماین قطعات ماینر را بالاترین کیفیت و ضمانت در اختیار خریداران قرار می دهد. در اکثر مواقع تعویض قطعه بسیار مناسب تر از تعمیر آن می باشد.

 

ماسفت پاور ماینر

ماسفت

در گروه ماسفت ها، کنترل جریان براساس الکترون های آزاد یا حفره حاصل از میدان الکتریکی صورت می گیرد، پایه و اساس در ماسفت ها کنترل ولتاژ است. اجزای تشکیل دهنده ماسفت شامل گیت، درین، سورس و بدنه می باشد که هرکدام وظیفه مشخصی از جمله این که گیت وظیفه کنترل را برعهده دارد که به این صورت اتفاق می افتد که با رسیدن ولتاژ به پایه گیت، میدان الکتریکی ایجاد می شود. از آنجایی که جنس بدنه گیت از اکسید سیلسیوم می باشد، همین امر موجب شده است که گیت با دیگر قسمت های ماسفت تماس نداشته باشد. قسمت سورس و درین در ماسفت هر کدام به ترتیب به عنوان ورودی و خروجی جریان شناخته می شوند.

 


0 رای
امتیاز از خریداران