خانه
ثبت نام / ورود
مقایسه ماینر
سبد خرید
دیدگاه ها

چگونه KAS ماین کنیم؟


چشم انداز Kaspa: ارز KAS از نظر میزان بازده روزانه از DOGE پیشی می‌گیرد و پشت سر بیت کوین حرکت می‌کند.

در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال، ماینرها تمایل دارند که جذب پروژه‌‌های با بازده روزانه زیاد شوند، چرا‌که این پروژه ها توسط بازار شناخته شده و نوید سودهای بیشتر را می‌دهند‌...

استخراج رمزارزها، یک کانال سرمایه گذاری نسبتاً پایدار و جذاب است، از سال 2023 شاهد افزایش محبوبیت نیز بوده است. این امر به دلیل افزایش بیت کوین Ordinals است، منجر به افزایش قابل توجه درآمدهای استخراج شده است. در همین حال، ظهور پروژه های جدیدی مانند Kaspa و Dynex توجه بازار را به سمت دسته PoW معطوف کرده است.

با توجه به ماهیت مکانیزم PoW، ماینرها بر سر حق اعتبارسنجی تراکنش ها و دریافت پاداش از طریق حل مسائل پیچیده ریاضی رقابت می کنند. فعالیت مستمر استخراج کنندگان عرضه‌ی ثابت ارزهای دیجیتال به بازار را تضمین می‌کند که ارزش بخش PoW بازار را بهبود می‌بخشد. با تکیه بر این میزان خروجی ثابت، کوین های PoW توانسته اند سلطه خود را در بازار ارزهای دیجیتال حفظ کنند.

 

 

Kaspa با رتبه دوم در میزان عرضه‌ی روزانه، نقطه عطف جدیدی را به ثبت رساند.

طبق گزارش MiningPoolStats، بیت کوین، شناخته شده ترین ارز PoW، به طور مداوم در بین تمام پروژه های PoW رتبه اول را از نظر ارزش بازار و خروجی روزانه دارد. با این حال، در کمال تعجب، Kaspa، پروژه‌‌ای که اخیراً در سال 2021  لانچ شد، در تولید روزانه از Dogecoin، که یک پروژه قدیمی است، پیشی گرفت.

 

 

با زمان بلوک یک بلوک در هر ثانیه و پاداش بلاک فعلی 155.56 KAS، کسپا تقریباً 13.4404 میلیون KAS روزانه تولید می‌کند. با قیمت فعلی 0.13 دلار به ازای هر KAS، ارزش تولید روزانه کسپا 1.7472 میلیون دلار است که از مجموع تولید روزانه Dogecoin و Ethereum Classic بیشتر است.

در حوزه استخراج کریپتو، ماینرها تمایل دارند به سمت پروژه‌‌هایی با ارزش خروجی روزانه بالاتر گرایش پیدا کنند، زیرا چنین پروژه‌‌هایی توسط بازار به خوبی شناخته می‌شوند و نوید سود بیشتری را می‌‌دهند. طبق داده‌‌های ارائه شده توسط وب‌سایت رسمی ViaBTC، در مورد استخراج KAS، یک ماینر ICERIVER KS3 با هشریت 2 TH/s پس از کسر هزینه برق (0.05 دلار به ازای هر کیلووات ساعت)، سود خالص روزانه 202.8 دلار به دست می‌‌دهد. این رقم هشت برابر درآمد استخراج بیت کوین با WhatsMiner M63S، کارآمدترین دستگاه استخراج بیت کوین در بازار، در شرایط مشابه است.

 

 

 منبع: https://www.viabtc.com/tools/miner

 

پتانسیل رشد KAS

کسپا یک مدل اقتصادی شبیه به بیت کوین را اتخاذ می کند، بدون هیچ پیش فروش یا استخراج اولیه، و تمام توکن ها را فقط از طریق استخراج می توان به دست آورد. برخلاف هاوینگ هر چهار سال یک بار بیت کوین، کسپا کاهش عرضه ماهانه را انجام می‌دهد. هاوینگ بیت کوین برای کنترل سرعت انتشار و کاهش نرخ تورم طراحی شده است. طبق اطلاعات رسمی، KAS دارای حداکثر عرضه 28.7 میلیارد توکن است که یک بار در سال با کاهش ماهانه (1/2)^(1/12) به نصف کاهش می یابد. این بدان معناست که عرضه اولیه در گردش در حدود آوریل 2037 به طور کامل آزاد خواهد شد.

در سال گذشته، Kaspa شاهد افزایش قیمت 1591.3 درصدی بوده است که بیش از 90 درصد ارزهای دیجیتال، از جمله سکه‌های رایج مانند بیت‌کوین و اتریوم، عملکرد بهتری داشته است. تا 23 نوامبر، ارزش کل بازار کسپا به 2.751 میلیارد دلار رسید و در بین تمام ارزهای دیجیتال در رتبه 28 قرار گرفت. KAS اکنون 0.13 دلار با حجم معاملات 24 ساعته 86.605 میلیون دلار قیمت دارد.

 

 

توان ماینرهای KAS

ماینرها نقش مهمی در حفظ امنیت و پایداری یک شبکه بلاکچین دارند. آنها همچنین مانند فشارسنج بازار ارزهای دیجیتال نیز هستند. رشد هشریت با قیمت ارز همبستگی مثبت دارد که نشان دهنده علاقه ماینرها به یک پروژه است. امسال، تولیدکنندگان پیشرو ماینرهای ASIC مانند BITMAIN و ICERIVER چندین مدل پیشرفته اختصاصی برای استخراج KAS را معرفی کردند که هزاران بار کارآمدتر از استخراج از طریق GPU هستند. این توسعه گروهی از ماینرهای KAS را که از ریگ‌‌های استخراج GPU استفاده می‌کردند حذف کرده است، که نشانه‌‌ای از ورود به عصر ASIC است.

از زمان آغاز سال 2023، هشریت شبکه کسپا از 391 TH/s به 67 PH/s افزایش یافته است که رشد خیره کننده‌ی بیش از صد برابری را نشان می‌دهد. به طور خاص، هشریت KAS در ماه های آگوست و اکتبر شاهد رشد تصاعدی بود که نشان دهنده پذیرفته شدن رو به رشد تجهیزات استخراج ASIC در بین ماینرهای KAS است. علاقه استخراج کنندگان به Kaspa به طور پیوسته در حال افزایش است.

چگونه KAS ماین کنیم؟

برای اطلاع از مراحل دقیق استخراج KAS، لطفاً به مقاله قبلی ما مراجعه کنید: چگونه KAS را ماین کنیم؟ استخراج One KAS چقدر طول می کشد؟

در پایان، در حالی که کسپا هنوز از نظر برخی از جنبه‌ها از بیت کوین عقب است، گام های ثابتی را برای رسیدن به رمزارز شماره 1 بازار برداشته است. با نگاهی به آینده، درمیابیم کسپا دارای پتانسیل فوق العاده ای برای کاهش این شکاف ها از منظر فنی و جایگاه در بازار است.


0 رای
امتیاز از خریداران