دیدگاه ها

نکات مهم در نگهداری ماینر


نکات مهم در نگهدرای ماینر

نکات مهم در نگهداری ماینر

ماینرها یکی از مهم ترین تجهیزات استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هستند که نمونه های مختلفی دارد که از نظر سرعت و قدرت پردازش با هم تفاوت دارند. این ماشین ها در هفت روز هفته و در 24 ساعت شبانه روز کار می کنند و خاموش شدن آنها باعث کاهش سود دهی می شود. بنابراین دانستن نکات لازم برای نگهداری ماینرها بسیار مهم است و استفاده صحیح از این تجهیزات به افزایش طول عمر آنها کمک می کند. باید دستگاه ماینر را در بهترین شرایط نگهداری کرد تا کارکرد درست و بدون نقص داشته باشد.

شرایط مناسب برای ماینر

مهم ترین فاکتور تاثیرگذار در طول عمر و کارکرد دستگاه ماینر، دما می باشد. افزایش دما باعث کاهش راندمان، قدرت پردازش و بازدهی می شود. قرار دادن دستگاه در یک مکان باز و خنک یا استفاده از خنک کننده های متناسب با قدرت دستگاه، باعث افزایش عمر ماینر می شود. بد نیست بدانید که اگر قدرت سیستم خنک کننده کمتر یا بیشتر از توان ماینر باشد نه تنها موثر نخواهد بود بلکه هزینه برق مصرفی را افزایش می دهد.

کنترل رطوبت کنترل رطوبت

کنترل رطوبت دستگاه ماینر در سلامتی آن تاثیر بسیار مهمی دارد زیرا رطوبت زیاد باعث خرابی قطعات داخلی ماینر می شود. میزان رطوبت استاندارد برای دستگاه های ماینر بین 30 تا 60 درصد است. با اینکه بسیاری از ماینرها در شرایطی که رطوبت بسیار پایین یا بالا باشد هم کار می‌کنند، اما میزان رطوبت بالا یا خشکی زیاد می‌تواند باعث خسارت به دستگاه شود.

اینترنت اینترنت

برای استخراج ارزهای دیجیتال احتیاج به اینترنت سرعت زیاد و حجم بالا نیازی نیست. باید به این نکته توجه داشت که ماینر ها به اینترنت پایدار و بدون قطعی نیاز دارند زیرا باید برای استخراج ارزهای دیجیتال باید بین دستگاه ماینر، بلاکچین و استخر اتصال برقرار شود. اکثریت ماینرهای موجود در بازار نیاز به سرعت اینترنت 2 مگابایت هستند. برای اتصال ایمن یک ماینر به شبکه نیاز به استفاده از کابل شبکه (Lan) است. حتما در نظر داشته باشید برای استفاده از دستگاه ماینر از اینترنت پایدار و ثابت استفاده کنید.

دما دما

دستگاه ماینر به دلیل انجام فعالیت های پردازشی سنگین جهت حل معادلات پیچیده ریاضی، گرمای بسیار زیادی تولید می کند که در نتیجه باعث افزایش دما می شود. گرمای بیش از حد باعث داغ  شدن دستگاه ماینر و در نهایت باعث آسیب به هش برد های ماینر می شود که اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ماینر، هشبرد می باشد. پس بنابراین باید برای کاهش دما از فن ماینر استفاده کرد. در ضمن فن ماینر با خارج کردن گرما، موجب می شود طول عمر قطعات افزایش پیدا می کند. برای اطلاع از میزان افزایش دما، می توان از سیستم های کنترل دما استفاده کرد. بهتر است که بدانید بهنرین دما برای ماینر 60 تا 70 درجه سانتی گراد می باشد.

فن ماینر 

به طور کلی فن های ماینر به دو دسته فن دمنده و مکنده تقسیم می شوند، فن های مکنده فن هایی هستند که در جلو دستگاه های ماینر نصب می شود و این امکان را دارند تا با انتقال هوای بیرون به داخل دستگاه، به تهویه هوای دستگاه کمک کنند و فن های دمنده به فن هایی گفته می شود که در پشت دستگاه نصب می شود و هوای داخل دستگاه را به بیرون انتقال می دهند. این فن کمک بزرگی به خنک سازی قطعات داخلی می کند. جهت افزایش طول عمر دستگاه ماینر، لطفا به صورت دوره‌ای فن‌های خنک کننده دستگاه را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید. شما می توانید فن ماینر را از وب سایت ایران ماین خریداری کنید.

کابل برق

انتخاب کابل مناسب بستگی به مقدار جریان مصرفی و طول مسیر کابل کشی دارد. کابل مصرفی باید از ضخامت مناسبی برخوردار باشد. حتما در مسیر اتصال دستگاههای ماینر از محافظ برق استفاده کنید تا نوسانات احتمالی صدمه ای به قطعات الکترونیکی وارد نکند. کابل برق، برق مورد نیاز برای دستگاه ماینر را تامین می کند و از 3 رشته سیم مسی با قطر 2.5 میلی متر و طول 1.5 متر تشکیل شده است. شما می توانید بهترین کابل برق ماینر را با بالاترین کیفیت از سایت ایران ماین خریداری کنید


0 رای
امتیاز از خریداران