دیدگاه ها

افزایش کارایی بیت کوین


bitcoin

به گزارشی که وب سایت کوین تلگراف منتشر کرده است، کارایی شبکه بیت کوین و تعداد تراکنش ها نسبت به گدشته افزایش پیدا کرده است و کاربران کارمزد کمتری را در انجام تراکنش ها باید پرداخت کنند. براساس آمار در طول هفته گذشته، به طور متوسط هر 95.142 دلار تنها با پرداخت 1 دلار کارمزد، انتقال داده شده است و این در حالی است که شبکه اتریوم می تواند با دریافت 1 دلار کارمزد تنها 139 دلار را انتقال دهد. دیلان لی کلیر از تحلیل گران حوزه ارزهای دیجیتال، براساس داده های وب سیات گلاسنود گفته است :

در طول یک هفته گذشته، شبکه بیت کوین به طور متوسط ​​95.142 دلار با کارمزد 1 دلار معامله کرده است. با نگاهی به میانگین ارزش تراکنش ها، به ازای هر 741 دلار، 1 دلار کارمزد داشته است. بیت کوین کارآمدترین شبکه انتقال پول در جهان محسوب می شود.

شبکه بیت کوین توانتسه است 451 میلیارد دلار را تنها با کارمزد 0.00105 درصد از این مبلغ انتقال دهد. بر اساس آمارهای وب سایت کریپتوفیز که در زمینه اخبار ارزهای دیجیتال فعالتیت می کند، به طور متوسط کامزد هفتگی در شبکه بیت کوین679.000 دلار است اما این در حالی است که کارمزد هفتگی شبکه اتریوم به طور متوسط 54.000.000 دلار است و در جایگاه نخست لیست قرار داد و به ترتیب در جایگاه های دوم تا هقتم یونی سواپ، بایننس اسمارت چین، سوشی سواپ (SushiSwap)، آوی (Aave)، کامپاند (Compound) و بیت کوین هستند.

chart

مقدار کارمزد شبکه اتریوم 98 درصد بیشتر از شبکه بیت کوین است. به هیچ وجه نباید تراکنش ها و کارمزد های این دو شبکه را باهم مقایسه کرد. ارز اتریوم با هدف هوشمند سازی فرآیند ها و ایجاد فضایی برای اجرای برنامه های غیر متمرکز ساخته شده است و بیت کوین بستری برای ذخیره ارزش دارایی است. پردازش تراکنش ها باعث شده است تا کارایی شبکه اتریوم کاهش پیدا کند زیرا با افزایش امور مالی غیر متمرکز، باعث شده است ارزش دارایی و میزان تقاضا افزایش پیدا کند.

در حال حاضر میانگین کازمرد تراکنش ها در شبکه بیت کوین ۲.۳۱ دلار و مقدار کارمزد میانگین شبکه اترویم ۴۲.۵۸  دلار است. این در حالی است که مقدار کارمزد تراکنش های شبکه بیت کوین در سال جاری 50 درصد افزایش یافته است.

chart bitcoin


0 رای
امتیاز از خریداران