دیدگاه ها

افزایش طول عمر ماینر


افزایش طول عمر دستگاه ماینر

نحوه افزایش طول عمر ماینر

برای اینکه بتوانید از ماینر خود به بهترین شکل استفاده کنید و اقدام به استخراج رمز ارز کنید باید نکاتی را در زمینه فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال بدانید. در ادامه شما با ترفندهایی آشنا خواهیم کرد که باعث افزایش طول عمر دستگاه ماینر شما می شود.

کنترل دما و رطوبت ماینر

بیشترین عاملی که در باعث کاهش هش ریت و کارکرد دستگاه ماینر می شود، رطوبت و دما می باشد. دستگاه های ماینر به دلیل حل و پردازش محاسبات پیچیده ریاضی، گرمای زیادی را تولید می کنند و گرما بیشترین تاثیر را بر روی قطعات ماینر از جمله هش برد دارد. پس بنابراین برای جلوگیری از گرمای بیش از حد باید از فن ماینر استفاده کرد که وظیفه خنک سازی دستگاه ماینر و کاهش میزان رطوبت را برعهده دارد.

افزایش میزان رطوبت باعث خوردگی پیوند های فلزی و تاثیرشیمیایی رو پیوند های درونی آی سی ها دارد. توصیه می شود محیطی که برای استفاده از ماینر انتخاب می کنید میزان رطوبت آن از 65 درصد بیشتر نباشد زیرا باعث کاهش کارکرد دستگاه ماینر و حتی سوختن قطعات می شود. بهتر است برای اطلاع از میزان دما از سیستم کنترل دما استفاده کنید که در لحظه از میزان افزایش یا کاهش دما اطلاع پیدا کنید، پیشنهاد می شود بهترین دما برای محیطی که دارای ماینر می باشد، دمای بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد است. برای کاهش میزان دما از سیستم های خنک کننده و برای کاهش میزان رطوبت از رطوبت گیر استفاده کنید. با توجه به استهلاک و قیمت ماینر، بهتر است توصیه های پیشگیری جهت حفظ سلامت ماینر خود توجه گردد.

سرویس به صورت دوره ای

گرد و غبار از مهم ترین عواملی است که باعث خرابی دستگاه ماینر می شود، به این صورت که  قرار گرفتن گرد و غبار بر روی هیت سینک ها، باعث می شود انتقال هوا دچار اختلال شود. پس توصیه می شود دستگاه ماینر خود در محیط های باز قرار ندهید زیرا گرد و غبار با نفوذ به دستگاه ماینر، باعث کاهش راندمان آن می شود. پس لازم است دستگاه ماینر خود را در محیط بسته نگهداری کنید و آن را به صورت مرتب گردگیری کنید. همچنین تمیز کردن فن های ماینر هم بسیار اهمیت دارد. سرویس فن ها هم همانند گردگیری باید به صورت منظم صورت بگیرد تا از جرم گرفتن بلبرینگ ها و کاهش افت دور فن ها جلوگیری شود. در صورتی که دور فن ها دچار افت شود، خنک سازی دچار اختلال می شود، در نتیجه گرمای بیش از حد تولید شده توسط ماینر خارج نمی شود و همین امر موجب سوختن قطعات ماینر می شود.

پرهیز از اورکلاک کردن ماینر

استفاده بیش از حد دستگاه را اورکلاک می نامند. بسیاری از کاربران با خرید ماینر انتظار دارند که با کارکشیدن بیش از آن بازگشت سرمایه سریعتر و فرآیند استخراج را افزایش و در نتیجه میزان درآمد بیشتری را تجربه کنند. کارکردن بیش از حد دستگاه باعث  خرابی زودتر ماینر می شود. علاوه بر این باعث افزایش توان مصرفی دستگاه می شود که در نتیجه منجر به بالا رفتن جریان الکتریکی در بوردها می شود و زمانی که جریان درون آی سی ها بیشتر از حد استاندارد افزایش پیدا کند منجر به خرابی دستگاه می شود. پس توصیه می شود از دستگاه ماینر خود بیش از حد کار نکشید زیرا علاوه بر اختلال در کارکرد ماینر، موجب کاهش عمر دستگاه می شود.

انتخاب کابل برق

 اکثریت کابل های برق موجود در بازار به دلیل توان مصرفی بالایی که دارند اصلا برای استفاده ماینر مناسب نیستند، در صورتی که از این کابل ها برای ماینر استفاده کنید امکان آتش سوزی و حریق وجود دارد. پس به همین افراد به دنبال کابل هایی هستند که استاندارد کافی را داشته باشد. کابل برق استاندارد برای ماینر، جریانی بیش تر از حد استاندارد را از خود عبور نمی دهد و این موجب می شود که از آتش سوزی جلوگیری شود.

منبع تغذیه: منبع تغذیه‌ی خود دستگاه نیز موضوع بسیار مهمی است. چرا که در صورت استفاده از پاور غیر استاندارد، ممکن است جریان الکتریکی مجربی ایجاد شده و به مدارهای الکترونیکی دستگاه آسیب جدی وارد کند. با اینکه ظرفیت منبع تغذیه با دستگاه تناسب نداشته باشد. در این صورت دستگاه مرتب reboot می شود که هم ماینینگ و هم عمر دستگاه را تحت الشعاع قرار می دهد. برای همین به شدت توصیه می شود از منبع تغذیه مخصوص خود دستگاه استفاده شود. شما میتوانید کابل برق پاور را با بهترین کیفیت خریداری کنید. در واقع این پاورماینر، برق AC را از ورودی برق دریافت و آن را به برق DC که قابل استفاده برای سایر قطعات ماینر است، تبدیل می کند.

سرویس منظم و ضد گرد و غبار:

نفوذ گرد و غبار بر روی هیت سینک ها (پره های خنک کننده در مدارهای مجتمع) به طور طبیعی باعث مشکلات انتقال حرارت می شود و خنک شدن دستگاه را برای فن دشوار می کند. توصیه می شود تا حد امکان دستگاه را در معرض گرد و غبار (محیط های باز) قرار ندهید. ضمناً بسته به محیط، گردگیری باید به طور مرتب انجام شود. سرویس فن یکی دیگر از مسائل مهم است. چرا فن ها ممکن است پس از مدتی به دلیل انبوه یاتاقان های فن که در خنک کردن تجهیزات نقش دارند، دچار افت میشوند.

انتخاب کابل دیتا مناسب

کابل دیتا وظیفه انتقال دیتا بین هش برد و برد ماینر را برعهده دارد. در صورتی که دستگاه ماینر شما دچار افت هش ریت و یا قطعی شود، باید در اولین فرصت اقدام به خرید کابل دیتا کنید و آن را هر چه سریعتر تعویض کنید. زیرا در صورت عدم تعویض کابل دیتا، هشبرد نمی تواند میزان قدرت کافی برای تولید هش ریت تولید کند و در نهایت دستگاه ماینر نمی تواند محسابات ریاضی را پردازش و حل کند که همین امر باعث کاهش راندمان استخراج می شود.

رعایت موارد بالا نقش بسیار کلیدی در افزایش بهره وری و عمر دستگاه دارند. چرا که در حال حاضر دستگاه هایی را در فارم های گوشه و کنار میبینیم که بیش از سه الی چهار سال است که به ماینینگ بیت کوین مشغولند. در مقابل نیز دستگاه‌هایی به صورت کارکرده و دست دوم وارد بازار شده که با گذشت یکسال از کارکرد آن‌ها عملا چیزی از آن‌ها باقی نماده است. پس شیوه استفاده و نگهداری از دستگاه بسیار حائز اهمیت است.


0 رای
امتیاز از خریداران