دیدگاه ها

ایران به زودی ارز دیجیتال ملی خود را رونمایی می کند


بانک مرکزی از راه اندازی ارز دیجیتال ملی خبر داد

اسماعیل لله گانی که از مدیران کشور است در همایش بانکداری اسلامی گفت  ایران به زودی ارز دیجیتال ملی خود را راه اندازی می کند و افزود هشتاد درصد بانک مرکزی در سراسر دنیا  نسبت به انتشار صدور رمز ارز اقدام کرده اند، وی همچنین از مزایای انتشار رمز ارزهای دیجیتال صحبت کرد، او از مزایای ارز دیجیتال به کاهش هزینه چاپ پول و افت ریسک مبادلات الکترونیکی بخش خصوصی اشاره کرد.

در ادامه به ورود مردم به بازار  رمز ارزها اشاره کرد و گفت اگر  میخواهیم حفظ ارزش پول ملی ضربه نخورد باید وارد عمل شود. اسماعیل لله‌گانی به اهمیت CBCD مانند سکه رایج هر کشوری دارای رقم رسمی  هستند و اینکه از پشوانه بانک مرکزی برخوردار هستند.  CBCD ها تهدیدهایی هم دارند که شامل احتمال نبود امنیت در شبکه ، سختی در جلب اعتماد مردم، احتمال سوءاستفاده و پول شویی با رمزارز و کمرنگ شدن نقش بانک‌ها می‌شود.

در ادامه اسماعیل لله‌گانی افزود :

در مقابله با رمزارزها که هر روز در حال گسترش هستند و عیب هایی  دارند، باید فعالانه‌تر عمل کرد. البته در سطح کشور برای ماینینگ رمز ارزها مجوزهایی صادر شده اما برای معاملات آن و نقد کردن رمز ارزها شیوه نامه ای نداریم.

او در رابطه  CBCD ها گفت:

 باید بتوانیم ریال را در قالب رمز ارز منتشر کنیم و در قراردادهای دوجانبه با کشورهای همسایه از این ابزار استفاده کنیم،CBDC ها نیازی به سوئیفت ندارندو حتی به بلاکچین جهانی نیز احتیاج نیست. بانک مرکزی ایران در حال راه اندازی CBCD است و از آنجا که بلاکچین  یک بستر و شبکه جهانی است، که شبیه سوئیفت و مخابرات می‌توان از آن استفاده کرد، می‌توانیم به طرف استفاده از CBCD ها در بستر بلاکچین داخلی حرکت کنیم. این بستر مخصوص کشور ماست و در حوزه قراردادهای بین‌المللی می‌توانیم از ظرفیت بلاکچین داخلی استفاده کنیم.


0 رای
امتیاز از خریداران