دیدگاه ها

تفاوت ماینر و ریگ


تفاوت ماینر و ریگ

تفاوت ماینر و ریگ

ریگ های ماینینگ در واقع دستگاه های بسته بندی شده ای هستند که با کارت های گرافیک به هم متصل شده و روی شاسی معمولا فلزی قرار می گیرند، اما ماینرها یا همان ASIC توسط شرکت سازنده تولید می شود و به دست مصرف کنندگان می رسد. درآمد ماینرها در استخراج ارزهای مختلف متفاوت است و به عوامل زیادی مانند قدرت دستگاه (هش)، مدل دستگاه، نوع برق مصرفی، سختی استخراج ارز دیجیتال مورد نیاز و قیمت ارز بستگی دارد. در واقع ماینر وسیله ای است برای استخراج ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد که با حل مسائل ریاضی، شبکه بلاک چین به عنوان پاداش به ماینر ارز دیجیتال پرداخت می کند.

دستگاه های ماینینگ صرفا برای استخراج ارزهای دیحیتال ساخته شده اند، پس بنابراین تولیدکنندگان تمام تمرکز خود را بر روی افزایش کارایی اختصاص داده اند. دستگاه های ماینر نسبت به پردازنده ها و کارت های گرافیک از قدرت پردازشی بیشتری برخوردار هستند. هر دستگاه ماینر از یک الگوریتم خاصی پشتیبانی می کند و هر دستگاه ماینر با استفاده از یک الگوریتم خاص میتواند ارزهای دیجیتال ویژه ای را استخراج کند. یکی از برترین دستگاه های ماینر در زمینه استخراج بیت کوین دستگاه ماینر S9J می باشد که با پشتیبانی از الگوریتم SHA-256 می تواند از ارزهایی همچون بیت کوین، بیت کوین کش و ترا کوین را استخراج کند. بهتر است بدانید که دستگاه ماینر یا ASIC به دنبال افزایش سختی شبکه و بزرگ ‌ترشدن شبکه بلاک چین‌ ها ایجاد شده است. یکی دیگر از دلایل ایجاد دستگاه ماینر، سود آور نبودن کارت های گرافیکی برای استخراج ارزهای دیجیتال می باشد.

مزیت های استخراج با دستگاه ماینر

ارزان بودن: خرید یک دستگاه ماینر در مقایسه با یک ریگ اصلا قابل مقایسه نیست این در صورتی است که برای کسب درآمد تقریبا یک میلیونی باید 21 میلیون تومان برای ایجاد یک ریگ کارت گرافیک هزینه کرد اما این موضوع برای دستگاه ماینر کاملا متفاوت است، شما می توانید با همان میزان هزینه به درآمد ماهانه 2/300/000 میلیون تومان ماهانه دست پیدا کنید. در واقع دستگاه ماینر هم سودآوری بیشتری و هم میزان سرمایه کمتری نسبت به ریگ دارد. 

بازگشت سرمایه: همانطور که گفته شد دستگاه های ماینر بسیار قدرتمندتر از کارت های گرافیک است و خرید آن از طیف وسیعی از کارت های گرافیک ارزان تر است، بنابراین ما شاهد بازگشت سرمایه سریع تری در دستگاه های ماینر هستیم. 

قطعات جانبی: تنها چیزی که برای کار با دستگاه استخراج نیاز دارید، یک منبع تغذیه یا همان پاور است.  البته برای انجام عملیات ماینینگ با سخت افزار ماینینگ یک سری وسایل جانبی مانند خنک کننده، مودم، سیم برق و ... نیز لازم است. اما برای انجام استخراج با کارت گرافیک، علاوه بر تعداد زیادی کارت گرافیک، به قطعات و تجهیزات کامپیوتری دیگری مانند مادربرد، رم، سی پی یو و غیره نیز نیاز دارید.

معایب استخراج با کارت گرافیک

فضای زیادی را اشغال می کند: یک ریگ کارت گرافیک به دلیل وجود تعداد زیادی کابل و نصب روی شاسی فلزی فضای زیادی اشغال می کند. میزان فضایی که یک ریگ اشغال می کند برابری با چندین دستگاه ماینر می باشد.

هزینه راه اندازی زیاد: برای شروع به کار ماینینگ با کارت گرافیک، علاوه بر کارت گرافیک نیاز به قطعات جانبی زیادی دارید که تهیه آن ‌ها به نسبت دستگاه‌ های ای ‌سیک، وقت و هزینه بسیار بیشتری نیاز دارد. قیمت تنها شش کارت گرافیک ماینینگ می‌ تواند به اندازه قیمت دو ماینر ای ‌سیک قدرتمند باشد و این جدای هزینه‌ های مادربرد، پاور، رم، پردازنده است.

بازگشت سرمایه: به علت هزینه ‌های بالای جمع ‌آوری یک ریگ ماینینگ کارت گرافیک، بازگشت سرمایه استخراج با کارت گرافیک به صورت معمول بسیار طولانی تر از بازگشت سرمایه ماینینگ با دستگاه های ماینر با توجه به قیمت ماینر است. البته بعضی مواقع استخراج برخی از ارزهای دیجیتال جدید و آینده دار می ‌تواند منجر به بازگشت سرمایه با سرعت بسیار بالاتری شود.


0 رای
امتیاز از خریداران