دیدگاه ها

معرفی 6 ارز برتر در دنیای متاورس


معرفی 6 ارز برتر در دنیای متاورس

پروژه متاورس امروزه به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری تبدیل شده است و باعث شده است که سرمایه گذاران زیادی به پروژه متاورس وارد شوند و توکن های زیادی را در این حوزه خریداری کرده اند. متاورس در واقع ترکیب دو کلمه متا به معنای برتر و ورس به معنای جهان می باشد که می توان متاورس را به معنای جهان برتر تلقی کرد. متاورس به عنوان شبکه مجازی محسوب می شود که کاربران در آن با یکدیگر در تعامل اند، این پروژه مجازی ترکیبی از بازی های کامپیوتری، شبکه های اجتماعی، واقعیت مجازی و بلاک چین می باشد. در پروژه متاورس، بازی هایی که افراد در آن می توانند آیتم های بازی در قالب توکن خریداری و معامله کنند. در ادامه به معرفی برترین ارزهای دیجیتال در حوزه متاورس می پردازیم.

پروژه متاورس

برترین ارزهای دیجیتال متاورس

اگر میخواهید گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری انتخاب کنید از پروژه هایی که در ادامه معرفی می شود، غافل نشوید. با توجه به محبوبیت پروژه ها در متاورس می توان تصمیم به سرمایه گذاری گرفت.  پروژه متاورس دارای ارزهای متعدی هست که در حین بازی می توانید از آن کسب درآمد کنید.

پروژه سندباکس (Sandbox)

سندباکس یکی از بهترین پروژه های تبدیل کننده است که طرفداران زیادی دارد. این پروژه بلاک چین دارای ویژگی ها و قابلیت های بسیاری است که با آن کاربران می توانند خرید، فروش و ادعای مالکیت اموال مختلف خود را داشته باشند. این پلتفرم علاوه بر امنیت و قابلیت اطمینان، دارای معایبی است که عمده ترین آنها هزینه بالای شبکه اتریوم برای خرید بلاک چین است.

ارز سندباکس

پروژه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

در واقع ارز اکسی اینفینیتی توکن بومی یک پلتفرم بازی NFT است که به پرورش حیوانات خانگی مجازی اختصاص داده شده است. که کاربران می توانند در حین بازی، کسب درآمد کنند. در پروژه اکسی اینفینیتی، بازیکنان پاداش های رمز ارزی دریافت می کنند که خارج از محیط بازی هم ارزشمند می باشد. در این بازی برای سود دهی بیشتر، باید به جمع آوری حیوانات مجازی بپردازند و حیوانات به عنوان دارایی دیجیتال قابل معامله و فروش می باشند

پروژه اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

پروژه انجین کوین (Enjin Coin)

 یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای ساخت توکن‌های غیر مثلثی (NFT) و متا رمزارزها است. به عبارت دیگر انجین کوین خود یک پروژه یا بازی مرده نیست، بلکه زمینه ساخت چنین پلتفرم هایی را فراهم می کند. با توجه به علاقه خاص توسعه دهندگان و مهندسان بلاک چین به منطقه متاورس، انتظار داریم که انجین کوین یکی از امیدوارکننده ترین ارزهای دیجیتال باشد. پیش از تغییر نام فیسبوک به متا، پروژه های ارزهای دیجیتالی بسیاری روی انجین ایجاد شده اند.

پروژه انجین کوین (Enjin Coin)

پروژه استار اطلس (Star Atlas)

این پروژه هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد به طوری که قرار است برنامه های متعدی در آینده برای این پروژه در دست اقدام است. یکی از این پروژه ها راه اندازی یک بازی آنلاین است که کاربران می توانند با بازی کردن، به کسب درآمد بپردازند. در این پروژه، کاربران می توانند با استفاده از کشتی های NFT خود در فضا به کاوش بپردازند و با استفاده از منابع، زمین های خود را توسعه دهند.

پروژه استار اطلس (Star Atlas)

پروژه  ناکاموتو (Nakamoto)

در واقع به عنوان یک بازی در پروژه های متاورسی شناخته می شود که به کاربران این قابلیت را می دهد تا امکاناتی شامل خرید زمین های مجازی، ساخت و یا معامله می دهند. توکن های قابل معاوضه در پروژه ناکاموتو به عنوان ناکا شماخته می شود که ارزش این توکن معادل سه دلار می باشد.

پروژه  ناکاموتو (Nakamoto)

پروژه گالا گیمز (GALA)    

گالا گیمز با استفاده از توکن های غیرمثلثی، بازیکنان قابلیت این را دارند تا کنترل آیتم های خود را در دست بگیرند.  گالا گیمز خود یک بازی یا دنیای مجازی متاورس نیست، اما بستری فوق‌العاده برای ساخت بهترین پروژه‌های ارزهای دیجیتال متاورس محسوب می‌شود.

شرکت های فعاال در حوزه متاورس

متاورس در واقع دنیای است که مانند دنیای عادی هرکاری بخواهید می‌توانید انجام دهید. یک دنیای کامل مجازی که در آن غرق می‌شوید و به توسعه کسب و کار خود می پردازید. در حال حاضر به دلیل اهمیت آینده متاورس شرکتهای زیادی در آن سرمایه گذاری کرده‌اند.

1. متا (Meta)

متا که نام جدید فیس بوک است، یکی از مهم ترین شرکت های فعال در زمینه متاورس است. این شرکت تاکنون بیش از 50 میلیون دلار برای توسعه شبکه متوارس سرمایه گذاری کرده است. مدیر عامل شبکه متا یعنی مارک زاکنبرگ معتقد است تا سال 2030 بیش از یک میلیارد نفر در متاورس به فعالیت مشغول می شوند.

 متا (Meta)

2. مایکروسافت (Microsoft)

شرکت مایکروسافت که یکی  از بزرگترین شرکت های نرم افزاری در سراسر دنیا محسوب می شود. این شرکت قصد دارد تا دنیای واقعی را با دنیای مجازی ترکیب کند و قصد دارد یک شرکت مجازی در متاورس ایجاد کند تا کارمندان در منزل کارهای خود را به صورت مجازی انجام دهند.

3. گوگل (Google)

این شرکت از برترین حوزه های حوزه وب محسوب می شود. در حقیقت‌، در حال حاضر گوگل تجربه زیادی را به واسطه محصول عینک گوگل (Google Glass‌)  خود در زمینه واقعیت مجازی کسب کرده است. هرچند گوگل در زمینه متاورس تحقیقات خوبی انجام داده است ولی هنوز هیچ طرح خاصی از طرف گوگل برای فعالیت در متاورس ارائه نشده است.

آینده متاورس

 دنیایی که به شما امکان ارتباطات و کارکردهای متنوع بدون محدودیت‌های اینترنت کنونی را خواهد داد. شما در متاورس هر آنچه که بخواهید را در دسترس خواهید داشت. جهانی آرمانی همانند دنیای آواتار. در دنیای متاورس قرار است سازمان دهی به صورت برنامه‌های غیرمتمرکز باشد و در دست نهاد دولتی خاصی نباشد و این نقطه اشتراک و ارتباط متاورس با بلاک چین است.


0 رای
امتیاز از خریداران