دیدگاه ها

روسیه به دنبال ممنوعیت ارزهای دیجیتال است


ممنوعیت ارزهای دیجیتال در روسیه

دولت روسیه پیشنهادی را مطرح کرد که ممنوعیت استفاده و استخراج ارزهای دیجیتال را نشان می دهد، این پیشنهاد در پی رفاه شهروندان و حاکمیت سیاست پولی آن در مجلس روسیه مطرح شده است. پس از کشور چین، این جدید ترین اقدامی که توسط کشور روسیه در خصوص مخالفت با ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است. تمام کشورها در سراسر دنیا در خصوص ارزهای دیجیتالی که به صورت خصوصی اداره می شوند، نگران هستند زیرا در این مورد نوسان بسیار زیاده بوده و باعث تضعیف کنترل سیستم مالی می شود.

کشورها در زمان جنگ معمولا نیاز دارند هزینه‌های خود را افزایش دهند و اکثرا برای انجام این کار پول جدید چاپ می کنند تا هزینه‌های نظامی خود را تأمین کنند. با این حال، این امر موجب ایجاد تورم می شود و در نتیجه شهروندان را تشویق می‌کند برای محافظت از پس‌انداز خود، ارز رسمی آن کشور را با ارزهای خارجی، از جمله ارزهای دیجیتال معاوضه کنند.

محدودیت های برنامه ریزی شده

در گزارشی که روز گذشته منتشر شد، بانک مرکزی اعلام کرد که تقاضای سفته‌ در درجه اول رشد سریع ارزهای دیجیتال را تعیین می‌کند و ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌های یک هرم مالی هستند که نسبت به حباب‌های احتمالی در بازار هشدار می‌دهند و ثبات مالی و شهروندان را تهدید می‌کنند.

به گزارشی که خبرگزاری رویترز منتشر کرده است صرافی ارزهای دیجیتال Binance که متعهد به همکاری با تنظیم‌کننده‌ها است و امیدوار است انتشار این گزارش باعث ایجاد گفت‌وگو با بانک مرکزی برای حفاظت از ارزهای دیجیتال کاربران روسی شود. در این خصوص رئیس بخش ثبات مالی بانک مرکزی (الیزاوتا دانیلوا) گفت که محدودیت‌هایی برای مالکیت ارزهای دیجیتال پیش‌بینی نشده است. همچنین مطرح کرده است حجم تراکنش سالانه کاربران روس در حوزه ارزهای دیجیتال حدود 5 میلیارد دلار (4.4 میلیارد یورو) بوده است. 

آیا روسیه از چین پیروی می کند؟

در ماه سپتامبر، چین سرکوب ارزهای رمزپایه خود را با ممنوعیت کل معاملات و استخراج ارزهای دیجیتال، ضربه زدن به بیت کوین و سایر رمزارزها و تحت فشار قرار دادن بازار ارزهای دیجیتال و سهام مرتبط با بلاک چین افزایش داد. رئیس بخش ثبات مالی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ممنوعیت ارزهای دیجیتال مشابه تجربه چین وجود ندارد. در ادامه مطرح کرد که رویکردی که ما پیشنهاد کرده‌ایم کافی است.

رئیس استراتژی مالی شرکت کریپتو Solrise Group (جوزف ادواردز) اهمیت این گزارش را نادیده گرفت و مطرح کرد که هیچ کس خارج از روسیه به خاطر آن خواب خود را از دست نخواهد داد. او گفت: «مسکو، مانند پکن، همیشه بر سر «ممنوعیت‌های کریپتو» به صدا در می‌آید، اما روسیه هیچ‌گاه ستون هیچ یک از جنبه‌های این صنعت مانند چین نبوده است.»

روسیه به عنوان یک مرکز استخراج ارز دیجیتال

روسیه پس از ایالات متحده و قزاقستان، سومین کشور بزرگ جهان در استخراج بیت کوین است، اگرچه این کشور ممکن است به دلیل ترس از تشدید مقررات پس از ناآرامی های اوایل ماه جاری شاهد خروج ماینرها باشد. بانک روسیه گفت استخراج کریپتو مشکلاتی را برای مصرف انرژی ایجاد کرده است.

استخراج بیت ‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط ماینرهای قدرتمند صورت می گیرد همچنین این ماینرها برای حل معادلات پیچیده ریاضی با سایر ماینرها که به شبکه جهانی متصل هستند، رقابت می‌کنند. فرآیند برق ماینرها اغلب از سوخت های فسیلی تامین می شود. بانک روسیه در ادامه افزود: بهترین راه حل، ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه است. همچنین در ادامه افزود کشور روسیه در ماه آگوست میزان 11.2 درصد از هش ریت شبکه جهانی را به خود اختصاص داده است

شرکت BitRiver که بزرگترین مرکز استخراج بیت کوین در دنیا محسوب می شود که واقع در شهر زوگ سوییس می باشد مطرح کرده است که ممنوعیت رمز ارزها را به رسمیت نشناخته است و امیدوار است زمانی که وزارتخانه های مختلف در این باره به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند. بانک مرکزی روسیه که در حال برنامه ریزی برای انتشار روبل دیجیتال خود است، گفت که گسترش دارایی های کریپتو، حاکمیت سیاست پولی را محدود می کند و برای مهار تورم، نرخ های بهره بالاتری لازم است.


0 رای
امتیاز از خریداران