دیدگاه ها

معرفی بهترین فن های ماینر


معرفی بهترین فن های ماینر

فن ماینر از اصلی ترین قطعات ماینر محسوب می شود که وظیفه حیاتی را در فرآیند استخراج ایفا می کند. امروزه با گسترش دنیای رمز ارزها، شما می توانید با استخراج ارزهای دیجیتال، درآمد دلاری بدست بیاورید. بنابراین برای استخراج ارزهای دیجیتال، باید از دستگاه های قدرت پردازش بالا استفاده کرد. دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتال که به ماینر معروف هستند، به دلیل فعالیت زیاد و انرژی زیاد، گرمای زیادی را تولید می کنند. پس در نتیجه برای خنک کردن دستگاه ماینر نیازمند فن می باشیم. در ادامه شما را با بهترین فن های ماینر و سروسیس کردن فن آشنا می کنیم.

 به منظور کاهش دما در دستگاه های ماینر از فن استفاده می شود که همچنین  باعث کاهش دمای قطعات داخلی ماینر نیز می شود که به نوبه خود باعث افزایش عمر قطعات می شود و در نتیجه  قطعات دیرتر خراب می شوند. فن های ماینر در اندازه ها، وزن و توان مصرفی متفاوتی تولید می شوند. برای افزایش کارایی فن، از دو فن در دو طرف دستگاه ماینر استفاده کنید. با نصب فن در دو طرف دستگاه، دستگاه بهتر خنک می شود و حرارت به شدت کاهش می یابد.

برای خرید فن ماینر میتوانید به وب سایت ایران ماین مراجعه کنید و قطعات را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت تهیه کنید

انواع فن ماینر

فن های ماینر در دو نوع دمنده و مکنده مورد استفاده قرار می گیرند: فن های مکنده فن هایی هستند که در جلو دستگاه های ماینر نصب می شود و این امکان را دارند تا با انتقال هوای بیرون به داخل دستگاه، به تهویه هوای دستگاه کمک کنند. به عبارت دیگر این فن ها به گردش هوا در داخل ماینر کمک می کنند. فن های مکنده در مقایسه با فن های دمنده از قدرت چرخش کمتری برخوردار هستند.

فن های دمنده به فن هایی گفته می شود که در پشت دستگاه نصب می شود و هوای داخل دستگاه را به بیرون انتقال می دهند. این فن کمک بزرگی به خنک سازی قطعات داخلی می کند. به طوری که هر چه قدرت چرخش این فن بیشتر باشد دستگاه و قطعات آن بهتر خنک می شوند، قدرت چرخش این فن با خنک شدن بهتر قطعات دستگاه ارتباط مستقیم دارد.

معرفی فن ماینر

در ادامه برترین فن های ماینر را مورد بررسی قرار می دهیم  و شما می توانید با مطالعه آن، اطلاعات فنی درباره فن ها را بدست آورید.

فن 12*12

فن های 12*12 قابلیت استفاده هم به عنوان فن مکنده و هم به عنوان فن دمنده را دارند. این فن ها به دلیل سایز 12 سانتی متری که دارند  قابلیت استفاده در دستگاه های ماینر A1، F1، T2T، S7، S5، X3، B3، S9i، S9j، L3، S9 و T9 را دارد. با در نظر گرفتن این مورد که دستگاه های ماینر گرمای بسیار زیادی تولید می کنند، نمی توان از فن های عادی برای این دستگاه ها استفاده کرد. شما برای اینکه بتوانید از گرمای زیاد از حد این دستگاه را خنثی کنید باید از فن های با دور بالا استفاده کنید که مخصوص دستگاه های ماینر هستند.

فن 12*12

ابعاد  12*12 سانتی متر
میزان ولتاژ 12 ولت
جریان مصرفی 2.7 آمپر
میزان قدرت چرخش 6700 دور در دقیقه

 

این فن ماینر مناسب برای دستگاه های زیر می باشد:

دستگاه ماینر انت ماینر + L3
دستگاه ماینر انت ماینر s9j 14.5th
دستگاه ماینر اینوسیلیکون T2T
دستگاه ماینر انت ماینر Z15
دستگاه ماینر انت ماینر  T17
دستگاه ماینر انت ماینر  S17
دستگاه ماینر انت ماینر  S19
دستگاه ماینر انت ماینر T9
دستگاه ماینر انت ماینر T3

دستگاه ماینر انت ماینر S5
دستگاه ماینر انت ماینر  T9+ 10.5th
دستگاه ماینر انت ماینر S9 Hydro
دستگاه ماینرانت ماینر  S9i 14th

دستگاه ماینر انت ماینر  S5+ 7.2th
دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M3X V2 12.5th
دستگاه ماینر واتس ماینر Whatsminer M1 12.5th

 فن ماینر 14*14 

فن 14*14 برای دستگاه هایی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای ابعاد بزرگ می باشند. این فن در ابعااد 14*14 سانتی متر تولید شده است که توان مصرفی این فن 12 ولتی 7.2  آمپر است. این فن دارای 4 کابل اتصال می باشد که قابلیت اتصال به دستگاه های شرکت واتس ماینر(Whats Miner)، آوالون (Avalon) و انت ماینر (Antminer) را دارد. میزان قدرت چرخش خنک کنندگی آن برابربا 8000 دور در دقیقه می باشد و نحوه ی عملکرد آن به این صورت است که با ولتاژ 12 ولت کار می کند.

فن 14*14

ابعاد 

14*14 سانتی متر
میزان ولتاژ 12 ولت
جریان مصرفی 7.2 آمپر
میزان قدرت چرخش 8000 دور در دقیقه

 

این فن ماینر مناسب برای دستگاه های زیر می باشد:

 دستگاه ماینر واتس ماینر  M30

 دستگاه ماینر واتس ماینر  M20

 دستگاه ماینر واتس ماینر  M31

 دستگاه ماینر واتس ماینر M21

 دستگاه ماینرواتس ماینر  ++M30

سرویس کردن فن به چه صورت است؟

برای استفاده از فن ماینر برای طولانی مدت و افزایش  میزان کارایی و طول عمر لازم است  که چند وقت یکبار فن ماینر را سرویس کرد. با انجام سرویس گرد و غبار از سطح فن پاک شده و عملکرد فن را بهبود می بخشد. در ادامه شما را با مراحل سرویس کردن فن آشنا می کنیم

  1. در ابتدا کافی است  دستگاه ماینر خود را خاموش کرده و آن را از برق بکشید.
  2. پس از خاموش کردن دستگاه ماینر، فن های موجود در دستگاه ماینر را جدا کنید.
  3. می توانید پره های فن و قطعات فن را با یک پارچه مرطوب یا محلول تمیز کننده پاک کنید.
  4. یک محفظه پشت بلبرینگ فن وجود دارد که باید تمیز شود و سپس روغن کاری شود.
  5. برای روغن کاری بهتر کافی است پره های فن را بچرخانید تا کل فن روغن کاری شود.

دلایل تعویض فن ماینر 

یکی از مهم ترین دلایلی که ممکن است نیاز به تعویض فن داشته باشید، تفاوت بین میزان خروجی تنظیم شده برای دستگاه و خروجی فن است. یعنی وقتی خروجی فن کمتر از خروجی تنظیم شده برای آن باشد، مشخص است که فن دستگاه دارای نقص می باشد و نیاز به تعویض دارد. 

از اصلی ترین دلایل تعویض فن، نوسانات برق می باشد. نوسانات برق هم می تواند بر روی خراب شدن دستگاه تاثیر بگذارد زیرا ممکن است به هنگام نوسان برق فن نیم سوز شده و دیگر کارایی نداشته باشد پس در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه می شود و موجب سوختن قطعات می شود.

کلام آخر

فن ماینر به عنوان یک خنک کننده در دستگاه ماینر از داغ شدن قطعات جلوگیری می کند و باعث کاهش دما می شود و در نتیجه طول عمر قطعات افزایش پیدا می کند.  در صورتی که فن ماینر دچار خرابی شود، باید بلافاصله تعمیر یا تعویض شود چون در صورت عدم تعویض، دمای قطعات داخلی افزایش پیدا می کند و خنک سازی به درستی انجام نمی شود و سپس باعث افزایش دمای دستگاه می شود و پردازش دچار افت می شود و با توجه به قیمت ماینر که زیاد است باعث خرابی دستگاه می شود.


0 رای
امتیاز از خریداران