دیدگاه ها

چشم انداز صنعت ماینینگ در سال 2023


داده‌های شبکه بیت‌کوین سقف ‌های جدیدی را ثبت کرد و خوش‌بینی را در میان ماینر ها ایجاد کرد

از ماه فوریه، بازار جهانی رمزارز ها نشانه هایی از بهبود را نشان داده است. در25  فوریه، سختی استخراج بیت کوین 9.95%  افزایش یافت و برای اولین بار از مرز 40T  گذشت و سقف تاریخی جدید خود را در محدوده ی 43.05T  به روز کرد. درست پس از ماه مارس، دنیای ارزهای دیجیتال چشم انداز هیجان انگیزی را نشان می دهد. علیرغم افزایش چشمگیر سختی استخراج، علاقه ی ماینر های بیت کوین کم نشده است. در 5 مارس، هش‌ریت شبکه بیت‌کوین به رکورد 332EH/s رسید.

هش ریت بالاتر نشان دهنده امنیت شبکه بیشتر و ماینرهای مشتاق بیشتری است. اما در واقع، استخراج کنندگان شخصی یا ماینرهای کوچک در کوتاه مدت سودی نخواهند برد. به این دلیل که بیت کوین در طی مدت ایجاد هر بلوک با نرخ ثابت استخراج می شود. هر بلوک که به طور متوسط هر10  دقیقه تولید می شود، شامل بیت کوین های جدید (حدود6.25  بیت کوین) است. به عبارت دیگر، ماینرهای بیشتر به معنای سختی استخراج بیت کوین بیشتر و درآمد کمتر است.

بر اساس داده های BTC.com، بیت کوین از سال2023  تاکنون پنج تغییر سختی را تجربه کرده است. از بین سه تعدیل صعودی، در دو مورد از آنها میزان افزایش در حدود 10 درصد بوده است.

 

 

قیمت هش پایین می‌آید

با توجه به HashrateIndex، درآمد روزانه مورد انتظار ماینر ها در واقع در حال کاهش است. از آنجایی که سختی استخراج در سراسر شبکه افزایش می یابد و بیت کوین با اصلاح قیمت کوتاه مدت مواجه است، قیمت هش بیت کوین در ماه های اخیر کاهش یافته است. از 6 مارس، درآمد هر تراهش0.0667  دلار بود. قیمت هش یک مقیاس سنجش است که توسط این صنعت برای تعیین ارزش بازار به ازای هر واحد قدرت هش استفاده می‌شود. این مقیاس با تقسیم کردن دلار به ازای هر تراهش در ثانیه در روز اندازه گیری می شود و همچنین یک شاخص مهم است که توسط ماینرها به دقت تحت نظر است.

 

 

قیمت ماینرهایASIC  افزایش می یابد

در حال حاضر، هم قیمت‌ ماینرهای جدیدASIC  با بهره وری بالای انرژی و هم ماینر های سنتی، در دو ماه گذشته افزایش یافته است. در اینجا چند دلیل احتمالی وجود دارد:

  • اافزایش قیمت بیت کوین: اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، ماینر ها سود بیشتری خواهند داشت و لذا برای ماینر هایASIC  با عملکرد بهتر هزینه می کنند، که این موضوع هم قیمت را بالا می برد.
  • کمبود عرضه در بازار ماینرهایASIC : کمبود عرضه ممکن است قیمت ماینر هایASIC  را نیز افزایش دهد. از آنجایی که ماینرهای ASIC  به صورت سفارشی ساخته می شوند و چون زنجیره تامین متغیر نیست، تقاضای بیش از عرضه باعث افزایش قیمت می شود.
  • افزایش هزینه انرژی: ماینر هایASIC  نیاز به مصرف انرژی بالایی دارند، به این معنی که هزینه ماینر هایASIC  با افزایش هزینه برق افزایش می یابد.

 

ماینر هایی با راندمان انرژی کمتر از38 J/TH  عبارتند از:  Antminer S19Pro، Antminer S19j ، Antminer S19  و Whatsminer M30s++

 

ماینرهایی با راندمان انرژی بین38 J/TH  تا68 J/TH  عبارتند از: AntminerS17، Whatsminer M20، Whatsminer M20s  و Inno T3

 

ماینر هایی با راندمان انرژی بالاتر از68 J/TH  عبارتند از:  Antminer S9، Antminer S11 ، Inno T2T  و Inno T1

 

* برای اطلاعات بیشتر در مورد بهره وری انرژی ماینرها به آدرس زیر مراجعه کنید:  https://www.viabtc.com/tools/miner

 

 

درآمد ماینرهای معروف

با توجه به رتبه‌بندی درآمد ماینر های استخراج در ViaBTC، درآمد روزانه استخراج برخی از ماینر ها نسبت به پایان سال ۲۰۲۲ اندکی بهبود یافته است.

 

 

جمع بندی

به طور کلی، هشریت شبکه بیت‌کوین همواره در حال رشد است، اگرچه بیشتر شاخص‌ های بیت‌کوین ذکر شده در این مقاله بر وفق مراد ماینر ها نامطلوب هستند. بنابراین بدیهی است که ماینر ها بیشتر به کسب سود در بلندمدت اهمیت می دهند و همچنان به آینده‌ی بیت کوین به عنوان گزینه ای برای سرمایه گذاری بلندمدت خوشبین هستند.


0 رای
امتیاز از خریداران