دیدگاه ها

محبوبیت و افزایش فعالیت کاربران هند در بازار ارزهای دیجیتال


افزایش فعالیت کاربران هند در بازار ارزهای دیجیتال

 

محبوبیت و افزایش فعالیت کاربران هند در بازار ارزهای دیجیتال

یکی از صرافی های ارز دیجیتال که کوکوین نام دارد در ماه آگوست 2022 گزارشی از فضای ارزهای دیجیتال در هند منتشر کرد. نتایج نظرسنجی انجام شده از اکتبر 2021 تا ژوئن 2022 آنچه را که این شرکت به عنوان نگاهی عمیق به تکامل صنعت بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال در هند توصیف می کند، نشان می دهد.

این شرکت توضیح داد که پاسخ دهندگان به این نظرسنجی بین سنین 18 تا 60 سال بودند.

این شرکت نوشت: «حجم سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته علیرغم تصویب قوانین مالیاتی جدید، رشد متوسطی داشته است. با توجه به جمعیت جوان زیادی که در کشور هند هستند، کاربران اینترنت به سرعت در حال رشد و کریپتو در مسیر پذیرش بیشتر است و هند را به قطب اصلی ارزهای دیجیتال تبدیل می کند.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) نیز اخیراً تعداد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در هند را تخمین زده است. در گزارشی که در ماه ژوئن منتشر شد، این سازمان اعلام کرد که 7.3 درصد از کل جمعیت هند صاحب ارز دیجیتال هستند. سازمان ملل در ژوئن جمعیت هند را 1.41 میلیارد نفر تخمین زد که 7.3 درصد از این جمعیت عدد بزرگی خواهد بود.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که «با وجود موضع دولت محلی در مورد دارایی‌های دیجیتال و مالیات 30 درصدی بر درآمد حاصل از دارایی‌های دیجیتال، انتظار می‌رود که بازار کریپتو در هند تا سال 2030 به 241 میلیون دلار برسد»

به گفته شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، مهم‌ترین موانع سرمایه‌گذاری در دارایی‌های کریپتو، کمبود دانش، مقررات و امنیت است. در جزئیات این گزارش آمده است: ابهام در مقررات دولتی عامل اصلی بازدارندگی سرمایه گذاران احتمالی می باشد.

این گزارش بیان می دارد: ایمنی سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده برای بسیاری نیز نگران کننده است، به طوری که 26 درصد نگران تهدید هکرها و 23 درصد نگران عدم بازگرداندن پول خود در صورت بروز یک حادثه امنیتی هستند.

 

ارزدیجیتال هند

 

هند همچنان بر روی تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و فعالیت ماینر ها کار می کند. دولت هند با سازمان‌های جهانی مانند صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی در مورد سیاست‌های ارزهای دیجیتال مشورت کرده است. در همین حال، بانک مرکزی هند (RBI) ممنوعیت تمام ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم را توصیه کرده است. رئیس بانک مرکزی هند این هفته هشدار داد که بازار ارزهای دیجیتال ممکن است سقوط کند و سرمایه‌گذاران کوچک ممکن است ضرر کنند. RBI همچنین در حال آماده شدن برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی هند (CBDC) است.


0 رای
امتیاز از خریداران