دیدگاه ها

کیف پول سخت افزاری چیست؟


کیف پول سخت افزاری چیست

 

بحث ذخیره سازی دارایی در دنیای ارزهای دیجیتال، مسئله بسیار مهمی می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت. به طوری که تامین امنیت دارایی های دیجیتال، از وظیفه های سرمایه گذار ارز دیجیتال است. بهترین راه در زمینه نگهداری ارزهای دیجیتالی خود، استفاده از کیف پول سخت افزاری است. پیشنهاد می شود که اگر میزان دارایی های شما در دنیای کریپتو بسیار زیاد باشد، از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید. اما اگر مسئله برعکس باشد از کیف پول های نرم افزاری رایگان می توانید استفاده کنید که امنیت بسیار زیادی را دارند. کیف پول های سخت افزاری برخلاف کیف پول های نرم افزاری رایگان نیستند و باید برای تامین آنها هزینه اندکی را پرداخت کنید. در ادامه به بررسی انواع کیف پول های سخت افزاری و مزایا و معایب آنها می پردازیم.

معرفی کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری به سخت افزاری گفته می شود که می تواند ارزهای دیجیتالی شما را با امنیت فراوان نگهداری کند. امنیت کیف پول های سخت افزاری با استفاده از کلیدهای خصوصی تامین می شود. کیف پول های سخت افزاری راه نفوذ توسط هکرها را به شدت کاهش می دهند. کلیدهای خصوصی همانند کلیدهای فیزیکی امروزی هستند که در روزمره در زندگی خود  از آن استفاده می کنید. در صورتی که به شخصی به کلید خصوصی شما دسترسی داشته باشد، عملا به دارایی های دیجیتالی شما هم دسترسی دارد. اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، مالکیت دارایی‌های خود را از دست خواهید داد، زیرا در دنیای غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، رمز عبور بازیابی نمی‌شود و هیچ بانکی وجود ندارد که برای مشکلات خود با آن در ارتباط باشید.

عبارات بازیابی شامل عبارت 12 یا 24 کلمه ای می باشد که در صورت حذف یا گم کردن کیف پولتان، می توانید با استفاده از کلید خصوصی دارایی های خود را بازیابی کنید. در واقع عبارات بازیابی همانند داشتن کلید خصوصی است. فقط به این دلیل که کیف پول های سخت افزاری ایمن تر هستند، به این معنی نیست که کیف پول های نرم افزاری ایمن نیستند. با این حال، کیف‌پول‌هایی که کلیدهای خصوصی را روی رایانه‌ها یا تلفن‌های هوشمند ذخیره می‌کنند، دارایی های شما را در برابر نفوذ هکرها آسیب پذیرتر می کند. بدافزارها می توانند فعالیت های رزهای دیجیتال را در این دستگاه ها شناسایی کرده و موجودی کاربران را تخلیه کنند.

یکی دیگر از مزیت های کیف پول های سخت افزاری پشتیبانی از بسیاری از ارزهای دیجیتالی است. شما با خرید تنها یک کیف پول سخت افزاری می توانید از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتالی را به عنوان دارایی در اختیار داشته باشید. در زمان راه اندازی کیف پول سخت افزاری خود، به شما یک عبارت 12 یا 24 کلمه بازیابی داده می شود که در واقع همان نسخه بک آپ (پشتیبان) کیف پول می باشد که باید در جای امن نگهداری شود. در صورت سرقت رفتن کیف پول، برای دسترسی دوباره به دارایی های خود باید همان عبارت بازیابی را در کیف پول نرم افزاری خود وارد کنید.

معرفی کیف پول های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاریِ بسیاری در بازار وجود دارد که همه آن‌ها ویژگی‌های مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

کیف پول Legder Nano S

کیف پول سخت افزاری Legder Nano S

این کیف پول دارای صفحه نمایش OLED که با استفاده از آن می توانید تمام تراکنش های خودتان را مشاهده کنید. این کیف پول با پشتیبانی از 30 رمز ارز از جمله لایت کوین توانسته است به یکی از محبوب ترین کیف پول های سخت افزاری تبدیل شود. یکی از برترین ویژگی های این کیف پول را می توان، سازگاری با انواع سیستم های عامل (اندروید، ویندوز، ios) نام برد. برای اتصال این کیف پول به موبایل نیاز به استفاده از کابل نیست، بلکه می توانید با استفاده از بلوتوث ارتباط بین کیف پول و موبایل را برقرار کنید.

کیف پول Trezor

کیف پول سخت افزاری Trezor

 

شرکت ساتوشی لبز در سال 2014 کیف پول ترزور را به عنوان اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرد. در این پول برای تایید تراکنش های خود باید از کلید های فیزیکی که بر روی کیف پول تعبیه شده است استفاده کنید، این بدان معنی است که انجام تراکنش ها بدون اطلاع صاحب آن غیرممکن است. تعداد توکن و کوبن های پشتیبانی شده توسط این کیف پول به بیش از 1000 عدد می رسد.

کیف پول Cool Wallet

کیف پول سخت افزاری Cool Wallet

کیف پول کول ولت یکی از خوش دست ترین کیف پول های سخت افزاری شناخته می شود که همانند کارت اعتباری است که به راحتی قابل حمل است. این کیف که دارای یک صفحه نمایش کوچک می باشد و از طریق بلوتوث به موبایل متصل می شود.

کلام آخر

اگر قصد دارید دارایی های استخراج شده توسط ماینر خود را طولانی مدت نگه دارید و اگر امنیت کیف پول های نرم افزاری برای شما کافی نیست، می توانید یک کیف پول سخت افزاری تهیه کنید. محدودیت های کیف پول های سخت افزاری در مقایسه با ویژگی های شگفت انگیزی که در اختیار کاربران قرار می دهند ناچیز است. تقریباً هیچ روش دیگری برای ذخیره دارایی های دیجیتال به اندازه کیف پول های سخت افزاری ایمن نیست. طیف گسترده ای از کیف پول های سخت افزاری در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و هر کاربر برای انتخاب یکی از آنها باید به اولویت های خود، امنیت کیف پول، کوین های پشتیبانی شده و سایر ویژگی های کیف پول سخت افزاری توجه کند.

 


0 رای
امتیاز از خریداران