دیدگاه ها

اطلاعاتی که در مورد ماینر باید بدانید


ماینر چیست

اطلاعاتی که در مورد ماینر باید بدانید

باید بدانید که روش های متعدی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد، ترید، خرید و فروش و یا استخراج به وسیله کارت گرافیک، کامپیوترهای شخصی یا دستگاهای ماینر، برخی از افراد برای کسب سود بیشتر، معامله را در دنیای ارزهای دیجیتال پیش گرفتند. به معامله گران در دنیای ارزهای دیجیتال توصیه می شود که قبل ورود آموزش های لازم را بیاموزند.

امروزه با محبوبیت روز افزون ارزهای دیجیتال و شبکه دشوارتر، شاهد ظهور استخرهای ماینینگ هستیم، بنابراین ماینرهایی که شانس برنده شدن در رقابت استخراج ارزهای دیجیتال را ندارند، قدرت پردازش سخت افزار شبکه و ماینینگ را می دهند. استخر با توجه به میزان قدرت هش که دستگاه به استخر ماینینگ داده است پاداش آنهاست.

بهترین وسیله برای استخراج ارزهای دیجیتال، ماینر می باشد. به طور کلی، ماینینگ فرآیند تأیید و ثبت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در اداره کل توزیع ماینینگ است. این فرآیند به تمرکز زدایی شبکه ارزهای دیجیتال و افزایش امنیت شبکه کمک می کند که در نهایت منجر به ایجاد ارزهای دیجیتال جدید می شود. تراکنش های تایید شده به سادگی در بلوک ها گروه بندی می شوند و برای افزودن این بلوک های جدید به بلاک چین موجود، یک معمای رمزنگاری بسیار پیچیده وجود دارد که باید حل شود. هر سیستمی که این معما را حل کند پاداش می گیرد.

 

عوامل تاثیر گذار بر استخراج ارزهای دیجیتال

از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در استخراج، نودها(گره ها) هستند. تمام گره ها تراکنش ها را در سراسر شبکه پراکنده می کند، داده ها در بین گره ها در حال جریان هستند که وظیفه استخراج را بر عهده کند. نود ها با حل کردن مسئله های پیچیده ریاضی و قرار دادن در آن در پاسخ بلاک به یک هش دسترسی پیدا می کند، زمانی که یک ماینر بتواند مسائل ریاضی را حل کند و به جواب دست پیدا کند، به سایر گره ها این خبر را اطلاع می دهد.

با منتشر شدن این خبر، تمام ماینرهای دیگر کار کردن روی آن بلاک را رها کرده و در بلاک جدید به دنبال حل مسئله می گردند، ماینری که موفق به حل مسئله شود، به عنوان  پاداش میتواند ارز استخراج کند. حل هر مسئله به تدریج دشوار تر از قبل می شود.

تجهیزات مورد نیاز برای استخراج

 

تجهیزات مورد نیاز استخراج

 دستگاه سخت افزاری ماینر

اصلی ترین و ضروری ترین ابزار مورد استفاده برای استخراج، ماینر می باشد. باید توجه داشته باشید با توجه به ارزی که قصد استخراج دارید، دستگاه ماینر مد نظر خود را تهیه کنید. پس با توجه که رمز ارزی که میخواهید استخراج کنید و شرایط خود، بهترین دستگاه ماینر را برای خود انتخاب و تهیه کنید.

کیف پول

کیف پول

زمانی که شما از یک ماینر یا هر سخت افزاری برای استخراج ارزهای دیجیتالی استفاده می کنید، به یک کیف پول ایمن احتیاج دارید تا پاداش های استخراج خود در آن ذخیره کنید و همچنین می توانید برای ارسال و دریافت  ارز دیجیتال هم از کیف پول استفاده کنید.

اینترنت اینترنت

برای استخراج ارزهای دیجیتال احتیاج به اینترنت سرعت زیاد و حجم بالا نیازی نیست. باید به این توجه داشت نیاز به اینترنت پایدار و بدون قطعی باشد چون باید برای استخراج ارزهای دیجیتال احتیاج به هماهنگی بین ماینر و بلاکچین و استخر است. اکثریت ماینرهای موجود در بازار نیاز به سرعت اینترنت 2 مگابایت هستند. برای اتصال ایمن یک ماینر به شبکه نیاز به استفاده از کابل شبکه(Lan) است.

برترین برندهای تولید کننده ماینر

 بیت مین (Bitmain): معروف ترین و شناخته شده ترین شرکت سازنده تولید کننده دستگاه های ماینر برای استخراج بیت کوین محسوب می شود. ماینرهای بیت مین به دلیل کیفیت بالا و فناوری ساخت پیشرفته در سراسر دنیا شناخته شده است.

واتس ماینر (whats miner): این شرکت در سال 2005 تاسیس شد و در ابتدا به طراحی و تولید تراشه ها و همچنین مدارها مشغول بود. میکرو بی تی که تولید کننده دستگاه های واتس ماینر هست توانست در سال 2019 حدود 600.000 هزار دستگاه ماینر بفروشد و در سال های اخیر به اصلی ترین رقیب بیت مین تبدیل شده است.

اینوسیلیکون (Innosilicon): این شرکت تکنولوژی با هدف کارایی بالا و قیمت ماینر مناسب کار خود را در زمینه تولید دستگاه های ماینر آعاز کرد. معروف ترین دستگاه های این شرکت سری ترمیناتور می باشد که برای استخراج ارز بیت کوین مورد استفاده قرار می گیرد.

کنان (Canaan): شرکت کنان در سال 2013 در شهر پکن ترکیه راه اندازی شد. شرکت کنان هم  تولید کننده دستگاه های ماینر و هم به عنوان تولید کننده محصولات الکترونیکی فعالیت می کند. کنان در حال حاضر توانسته است در رتبه  دوم بزرگترین تولید کننده دستگاه های ماینر قرار بگیرد و با شرکت بیت مین رقابت کند.

الگوریتم های استخراج 

برای استخراج ارزهای دیجیتال باید به الگوریتم ماینر هم توجه زیادی داشت زیرا هر دستگاه با توجه به الگوریتم خود ارز دیجیتالی استخارج می کند. برای مشاهده الگوریتم دستگاه های ماینر مختلف می توانید به دسته بندی ماشین حساب ماینر مراجعه کنید. در ادامه به معرفی الگوریتم های ازرهای دیجیتال می پردازیم.

  • الگوریتم پردازشی Ethash: الگوریتم Ethash که به طور خاص برای اتریوم (ETH) ساخته شده است. مصرف حافظه آن به قدری کم است که فقط با استفاده از GPU یا CPU قابل استخراج است و الگوریتم استخراج Ethash طوری طراحی شده که در برابر ماینر مقاوم باشد. برای دستیابی به این هدف، این الگوریتم طوری طراحی شده که از حداکثر حافظه استفاده کند. الگوریتم استخراج Ethash بسیار مناسب دستگاه‌های GPU است. از جمله ارزهای دیجیتالی که این الگوریتم پشتیبانی میکند می توان به اتریوم، اتریوم کلاسیک و اتریوم زیرو اشاره کرد.

  • الگوریتم پردازشی SHA-256: الگوریتم های هش ایمن، خانواده ای از توابع هشینگ کریپتوگرافیگ (رمزنگاری) می باشند که توسط موسسه ملی استانداردها و تکنولوژی منتشر شده است. الگوریتم استخراج SHA-256 طوری طراحی نشده است که مقاوم در برابر دستگاه های ماینر باشند و مابنر های استخراج بیت کوین در حال حاضر در دسترس هستند. از جمله ارزهای دیجیتالی که این الگوریتم پشتیبانی میکند می توان به بیت کوین، بیت کوین کش و  بیت کوین اس وی اشاره کرد.
  • الگوریتم پردازشی Equihash: این الگوریتم حافظه محور بوده و اثبات کار را از طریق حافظه سخت انجام می دهد، یعنی مقدار استخراج از طریق اثبات کار عمدتا توسط مقدار حافظه (RAM) قابل دسترس شخص تعیین می شود. از جمله ارزهای دیجیتالی که این الگوریتم پشتیبانی میکند می توان به زی کش، هاش و زن کش اشاره کرد.
  • الگوریتم پردازشی Scrypt: استخراج کنندگان میتوانند بلاک های داده را در مدت زمان کوتاهی پردازش کنند. همچنین برخلاف پیچیدگی که در بنیان این الگوریتم است اما استفاده و کاربرد ان بسیار آسان است.  از جمله ارزهای دیجیتالی که این الگوریتم پشتیبانی میکند می توان به لایت کوین، دوج کوین و دیجی بایت اشاره کرد.

برای خرید ماینر قانونی با گارانتی 6 ماهه میتوانید دستگاه ماینر مورد نظر خود را از شرکت ایران ماین خریداری کنید. تمامی دستگاه ها قانونی هستند و با فاکتور رسمی خدمت مشتریان عزیز ارائه می گردد.


0 رای
امتیاز از خریداران