دیدگاه ها

دش کوین چیست؟


تاریخچه دش کوین

پروژه ی دش کوین در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ توسط گروهی راه اندازی شد که سرپرست آن ایوان دافیلد بود. در ابتدا پروژه ایکس کوین نام داشت اما در فوریه 2014 نام پروژه به دارک کوین تغییر پیدا کرد و سرانجام به دش کوین تغییر نام داد.

سرپرست پروژه دش کوین(ایوان دافیلد) در سال 2010 با بیت کوین آشنا شد و تحت تأثیر فناوری شگفت انگیز آن قرار گرفت اما ایرادی که از بیت کوین گرفت، سرعت پایین و نداشتن حریم خصوصی به صورت کامل بود. شما می توانید برای اطلاع بیش تر از نرخ لحظه ای ارز دیجیتال بر روی لینک کلیک کنید.

dash coin

معرفی دش کوین

دش کوین یک رمز ارز دیجیتالی مانند بیت کوین شناخته می شود که می توان از آن برای دریافت، پرداخت و ارسال استفاده کرد و سطح فناوری دش کش هم همانند بیت کوین است. دش کوین به دلیل حریم خصوصی بهتر و سرعت بالاتری که نسبت به بیت کوین دارد توانسته است که در بین کاربران محبوبیت زیادی بدست آورد. دش از لایت کوین فورک جدا شد زیرا با یک بروز رسانی شبکه دش دچار اختلال شد و باعث شد تا تنها در دو روز 9.1 میلیون دش کوین استخراج شود که این تنها ده درصد از دش کوین های کل شبکه بود. پس از این بروز مشکل که در سال 2014 رخ داد ایوان دافیلد پیشنهاد داد که سکه دش دوباره راه اندازی شود اما این پیشنهاد توسط گروه دش رد شد پس بنابراین پروژه به روال خود ادامه داد.

Introducing Dash Quinn

موارد مورد استفاده دش کوین

دش کوین را می توان به صورت کلی  در موارد زیر از آن استفاده کرد که این باعث می شود که با ارزهایی همچون بیت کوین و لایت کوین تفاوت های زیادی داشته باشد و در مواردی هم از این ارزها فراتر برود.

ارسال خصوصی: از تفاوت هایی که دش کوین با بیت کوین دارد می توان به ارسال خصوصی اشاره کرد که این مزیت مهمی به شمار می ورد بر خلاف بیت کوین که یک شبکه عمومی است و اگر معامله ای با بیت کوین صورت بگیرد، هرکسی می تواند به آدرس عمومی گیرنده و فرستنده، ارزش معامله و تاریخچه معاملاتی که بیت کوین در آن نقش داشته است را با جزییات ببیند.اما برای دش کوین این موضوع تفاوت زیادی دارد، شبکه دش خدماتی به عنوان Private Send که امکان خصوصی کردن  معاملات را به کاربران  می دهد که این یعنی معاملاتی که  توسط دش صورت می گیرد قابلیت جستجو نداشته باشد و حتی هویت اشخاصی را که معامله هم انجام می دهند برای هیچ کس آشکار نیست. از آنجا که معاملات ارز رمزنگاری دش قابل ردیابی نیست ، تاریخچه آنها هم مشخص نیست. این باعث می شود که همه سکه ها برابر و قابل تعویض باشند.

ارسال فوری: به طور متوسط هر معامله در شبکه بیت کوین حدود 10 دقیقه طول می کشد که این زمان در مقایسه با دش کوین اصلا قابل اندازه گیری نیست، شبکه دش کوین با استفاده قابلیت InstantSend تواسنته است این مشکل را حل کند، به طوری که تراکنش های هر معامله  در ارسال فوری، بلافاصله توسط شبکه دش تایید می شود اما برای قابلیت ارسال فوری یک هزنیه ناچیزی باید پرداخت کرد. در معامله معمولی در شبکه دش کوین، تراکنش های معاملات در مدت زمان 2 الی 5 دقیقه صورت می گیرد که نسبت به بیت کوین یک پیشرفت نسبی محسوب می شود.

روش انجام معاملات

اگر شما دش کوین خریداری کنید و در کیف پول خود نگهداری کنید باید نکاتی را در این مورد بدانید:

آدرس عمومی: آدرس عمومی مانند شماره حساب بانکی است که با این تفاوت که  به صورت تصادفی، با نرکیب اعداد و حروف تولید می شود و می توانید با کسی که میخواهد پرداخت خود را ارسال کند به اشتراک بگذارید.

کلید خصوصی: در واقع این رمز خصوصی محسوب می شود که نباید آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. این کدی است که برای انجام معامله با کیف پول خود به آن نیاز دارید.

کیف پول های نرم افزاری دش کوین

  1. کیف پول رسمی دش کوین: این کیف پول رسمی شبکه دش است که قابلیت های ارسال خصوصی و ارسال فوری را دارا می باشد. برای استفاده از این کیف پول به اینترنت پرسرعت و حجم ترافیک مناسب نیاز است.
  2. کیف پول الکتروم دش: این کیف پول نیاز به همگام سازی با بلاک چین ندارد و کلید های خصوصی در سیستم ذخیره می کند و امنیت بسیار بالایی را دارد که همین امر باعث شده است که به محبوب ترین کیف پول دش کوین تبدیل شود.
  3. کیف پول اکسودوس: کیف دیگری است که توسط تیم دش تأیید شده است. رابط کاربری ساده ، امنیت بالا و سرعت از مزایای اصلی این کیف پول است. در اکسودوس، می توانید بسیاری از ارزهای دیجیتال را در بازار ذخیره کنید.
  4. کیف پول جکس: تیم دش این کیف پول محبوب را به عنوان یکی از کیف های امن دش  خود تایید کرده است. این کیف پول یکی از بهترین کیف های چند منظوره است که علاوه بر پشتیبانی از بسیاری از ارزها ، می تواند روی بسیاری از سیستم عامل های مختلف و پرکاربرد اجرا شود.

کیف پول های سخت افزاری دش کوین

  1. کیف Legder Nano: این کیف پول برای ارتباط با سیستم از کابل USB و هم از بلوتوث استفاده می کند. این کیف پول دارای یک باتری است وهمچنین امکان جابجایی آسان و ارتباط بی سیم را دارا می باشد.
  2. کیفTrezor T: این کیف پول که توسط شرکت ساتوشی لبز ساخته شده است، این کیف پول بر خلاف نسخه ONE از بیت کوین و ریپل و لایت کوین و چندین ارز دیگر پشتیبانی می کند

0 رای
امتیاز از خریداران