دیدگاه ها

اتریوم چیست؟ ملکه رمز ارز ها را بشناسید


اتریوم چیست؟

در سال 2013  جوان برنامه نویس روسی بنام ویتالیک بوترین طرح اولیه اتریوم را مطرح کرد و در سال 2014 با تامین بودجه ارز اتریوم شبکه خود را فعال کرد و وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد، واحد اختصاصی ارز دیجیتال اتریوم ETH می باشد.ویتالیک بوترین مطرح کرده بود که هدف از ایجاد اتریوم ساخت اپلیکیشن های غیر متمرکز اوراق سفید بوده است.بوترین گفته بود که سهام هایی همچون سهام املاک هم می تواند وارد فضای بلاک چین شود.

 پلتفرم اتریوم یک پلتفرم آزاد است که بربستر بلاک چین ایجاد شده است، ارز اتریوم با هدف هوشمند سازی فرآیند ها و ایجاد فضایی برای اجرای برنامه های غیر متمرکز ساخته شده است. شما نیز می توانید برای اطلاع از نرخ لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت ایران ماین مراجعه کنید و از خدمات ویژه این سایت استفاده کنید و می توانید ماینرهای اتریوم را نیز خریداری کنید و ارزآوری خود را شروع کنید.

اتریوم بلاک چینی غیر متمرکز هست که علاوه بر انتقال پول دیجیتال، قراداد های هوشمند در بازار مالی بدون واسطه و به صورت دیجیتالی انجام می دهد،شبکه اتریوم به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های غیر متمرکزی را روی این شبکه پیاده کنند و شبکه اتریوم توسط تعداد بی شماری درسراسر دنیا اداره می شود و به هیچ دولت یا شخصی تعلق ندارد.

ethereum

تفاوت شبکه اتریوم با بیت کوین

اصلی ترین تفاوت اتریوم با بیت کوین مسئله استفاده از بلاک چین است. شبکه بیت کوین از بلاک چین جهت پیگیری مالکیت ارز دیجیتال استفاده می کند این  در صورتی  است که اتریوم از بلاک چین برای استفاده از برنامه های غیر متمرکز استفاده می کند.

مزایای ارز اتریوم

  1. توسط شخص یا دولتی اداره نمی شود و بلاک چین اتریوم  در برابر هرنوع دخالت در امان است.
  2. قوانین خاصی که در شبکه اتریوم وجود دارد برای هر گونه تغییرات در شبکه نیاز به توافق تمام گره هاست، که این مزیت امکان هیچ گونه کلاه برداری را در شبکه نمی دهد.
  3. شبکه اتریوم قفل انحصاری ندارد که یعنی انواع کالا یا خدمات امکان رشد را در شبکه را دارد که این باعث شده تا سرمایه گذاری در شبکه اتریوم افزایش پیدا کرده و افراد زیادی را به این شبکه وارد کند.
  4. مهم ترین مزیت شبکه اتریوم، باز بودن سیستم آن است که این امر باعث شده تا هر شخص بتواند به این شبکه ورود کند و شبکه را توسعه دهد.
  5. از آنجایی  که شبکه اتریوم، شبکه ای غیرمتمرکز است که فایده این مزیت این است که در برابر انواع هکرها محافظت می شود و هیچ نفوذی در شبکه اتریوم وجود ندارد.
  6. شبکه اتریوم به کاربران خود وعده داده است که واسطه ها را در این شبکه حذف کند، شبکه اتریوم برای انجام تراکنش های مالی خود واسطه تعیین نکرده و این خدمات از ابتدا تا انتها بدون واسطه انجام می دهد.

معایب شبکه اتریوم

  1. زمانی که پروژه ها بخواهد به سطوح جدید تغییر پیدا کند نمی توان  تغییرات را به آسانی در سیستم ایجاد کرد چون سیستم اتریوم یک شبکه پیچیده است و ممکن است در شبکه اختلالاتی به وجود بیاید.
  2. شبکه اتریوم میتواند تنها 15- 20 تراکنش را در ثانیه پردازش می کند که اگر کاربران تراکنش های بیشتری را انجام دهند سیستم تراکنش دچار کندی می شود.

البته مقایسه شبکه اتریوم با سیستم بانکداری تنها برای درک بهتر است و این دو بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. حالا با تهیه رمزارز اتریوم می‌توانید از این بلاکچین استفاده کنید. اول و شاید شناخته شده‌ترین کاربرد برای کاربران معمولی همان انتقال ارزش و دارایی است که شما به‌جای پول اتریوم را نگهداری یا منتقل می‌کنید.

معایب شبکه اتریوم

شباهت هایی که اتریوم با بیت کوین دارد

  1. اتریوم هم مانند بیت کوین بلاک چین مختص به خودش را دارد، اتریوم اطلاعاتی که مربوط به تراکنش ها است را در بلاک چین ذخیره می کند.
  2. اتریوم نیاز به مجوز ندارد و شبکه اتریوم  همانند بیت کوین عمومی است این به این معنی است که هرکسی می تواند از قراردادهای هوشمند استفاده کند بدون اینکه نیاز به مجوز داشته باشد.
  3. شبکه اتریوم ارز اختصاصی خودش دارد که با نام اتر شناخته می شود و همانند شبکه بیت کوین مالکیت آن روی بلاک چین می باشد.
  4. شبکه اتریوم مانند سایر ارزهای دیجیتال، برای انجام معاملات به ارائه اطلاعات دو طرف نیاز است که این اطلاعات پس از تایید توسط ماینرها و گره های موجود در شبکه بلاک چین، یک بلاک جدید برای هر تراکنش ایجاد می کند.

 در شبکه اتریوم برای انجام تراکنش ها باید کارمزدی بنام  گس را پرداخت کرد.از مفاهیم گس می توان به گس لیمیت و گس پرایس میتوان اشاره کرد.

گس لیمیت: به حداقل کارمزدی که در شبکه اتریوم برای انجام تراکنش باید پرداخت کرد گس لیمیت گفته می شود. برای انجام یک تراکنش معمولی در شبکه اتریوم گس لیمیت باید حداقل 21000 باشد. در صورتی که کاربر گس لیمیت کافی برای انجام تراکنش نداشته باشد عملیات انجام نخواهد شد.

گس پرایس: به مقدارهزینه ای که باید کاربران برای هر گس لیمیت پرداخت کنند، گس پرایس گفته می شود.در شبکه اتریوم کاربران می توانند به اندازه دلخواه مقدار گس پرایس را تعیین کنند. در شرایطی که شبکه اتریوم شلوغ باشد گس پرایم به شدت افزایش پیدا میکند.اگر گس پرایس شما بیش از اندازه پایین باشد، ماینرها تراکنش شما را تایید نمی کنند.

کیف پول های نرم افزاری اتریوم

تمام کیف پول هایی که اتریوم نگهداری میکنند دارای یک یا چند آدرس منحصر به فرد هستند که این آدرس کیف پول مانند شماره حساب بانکی عمل می کند، که کیف پول وظیفه دریافت ، ذخیره و ارسال ارز را دارد.

کیف پول سخت افزاری اتریوم

لجر: یکی از بهترین کیف پول ها برای نگهداری ارز اتریوم، کیف پول سخت افزاری لجر است که در دو مدل Ledger Nano S وLedger Nano X ارایه شده است.

ترزور: این کیف پول، ارزها را به صورت آفلاین نگهداری می کند واین امر باعث شده است  تا برای هکرها غیر قابل دسترس باشد.

کیف پول های اتریوم

کیف پول نرم افزاری اتریوم

  1. کیف پول تراست ولت: این کیف پول که  توسط صرافی بایننس ساخته شده است که فقط برای پلتفرم اندروید و IOS در دسترس می باشد،این کیف پول امکان بازیابی داده های شما را در صورت مفقودی موبایل را فراهم کرده است.
  2. کیف پول مای اتروالت: این کیف پول که یک کیف پول آنلاین است و یکی از محبوب ترین کیف پول ها برای ارز اتریوم است.
  3. کیف پول مای کریپتو:این کیف پول که از خانواده مای اتروالت است و میتواند انواع ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم و ... را میتواند در خود ذخیره کند.

کیف پول نرم افزاری اتریوم

روش های استخراج اتریوم

  1. خرید یا مبادله اتریوم: صرافی های ارز دیجیتال امکان خرید اتریوم را به صورت مستقیم یا از طریق خرید تتر را فراهم کرده اند، همچنین در صورت داشتن سایر ارزهای دیجیتال، صرافی ها امکان مبادله ارزها را به اتریوم فراهم کرده اند.
  2. استخراج اتریوم:روش دیگر برای بدست آوردن اتریوم استفاده از ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال است.ماینر سخت افزاری است که در فرآیند استخراج ارز که به توان پردازشی بالا نیاز دارد مورد استفاده قرار میگیرد.
  3. اتریوم از آنجایی که از قراردادهای هوشمند استفاده می کند ارز آینده داری به حساب می آید. میتواند جایگزینی برای سیستم مالی سنتی و بانک ها مورد استفاده قرار گیرد.این شبکه رقیب سرسختی را به نام کاردانو پیش رو خود دارد که با وجود حجم بازار کمتری که کاردانو نسبت به اتریوم دارد اما رشد چشم گیری در مدت زمان کم داشته است.

0 رای
امتیاز از خریداران