دیدگاه ها

فانتوم چیست؟


تاریخچه فانتوم

تیم ارز دیجیتال فانتوم انتشار اولیه توکن FTM را در ژوئن 2018 راه اندازی کرد و طی آن 40 درصد از کل توکن عرضه شد. در زمان عرضه عمومی اولیه ، توکن FTM حدود 0.04306 دلار قیمت داشت و توسعه دهندگان توانستند در کل 39 میلیون دلار از طریق فروش توکن FTM جمع آوری کنند.

حداکثر عرضه توکن فانتوم محدود 3.175 میلیارد واحد است. در حال حاضر 2.5 میلیارد واحد فانتوم (80 درصد) در دسترس است و توکن های باقی مانده به پاداش های برجسته اختصاص می یابد. اگر پاداش ها در سطح فعلی (بسته به تصمیمات مدیریت) باقی بمانند ، بیش از دو سال طول می کشد تا همه پاداش ها توزیع شوند و حداکثر مقدار توکن فانتوم تحویل داده شود.

phantom

معرفی فانتوم

فانتوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند غیر متمرکز، منبع باز ، مقیاس پذیر، قابل تنظیم و ایمن است که برای غلبه بر محدودیت های نسل قبلی شبکه های بلاک چین طراحی شده است. هدف پروژه ارز دیجیتال فانتوم ایجاد زیرساخت برای آینده کارآمدتر است تا مردم بتوانند از آخرین پیشرفت های فناوری برای بهبود کیفیت زندگی خود استفاده کنند. فانتوم خود را بخشی از یک انقلاب دیجیتالی توصیف می کند که در نهایت همه جنبه های زندگی را، از پرداخت های دیجیتال و اقتصاد گرفته تا هویت های دیجیتالی ، پرونده های پزشکی و پذیرش دارایی های دیجیتالی در مقیاس جهانی تحت پوشش قرار می دهد.

تولد بیت کوین در سال 2009 گامی بزرگ در جهت پیشرفت فناوری و حرکت به سوی جامعه ای کارآمدتر بود. با این حال، بیت کوین به طور کامل مقیاس پذیر نیست و طراحی مکانیسم اجماع آن محدود به مکانیزمی است که کاربران بلاک چین محیط توزیع شده را توزیع می کنند. بیت کوین بر تمرکززدایی و امنیت متمرکز است. این امر باعث می شود ارز دیجیتال برای معاملاتی که نیاز به تأیید سریع دارند - مانند پرداخت ها و معاملات روزانه ، انتقال داده ها و مبادله دارایی ها ، کمتر مناسب باشد. به ویژه، سیستم های مالی قدیمی نیاز به توان بالا و سرعت بالا، از فرآیندهایی که در سمت وب اتفاق می‌افتند تا راه‌حل‌های در ارتباط با مشتری، به توان عملیاتی و سرعت بالا نیاز دارند.

ویژگی های ارز فانتوم 

  1. مقیاس پذیری: با پیچیده تر شدن برنامه های غیر متمرکز یا افزایش تعداد کاربران، سرعت کل شبکه کاهش می یابد. زیرا همه برنامه ها از زیرساخت یکسانی استفاده می کنند. این شبیه به اجرای چندین برنامه در یک کامپیوتر است. در برخی موارد ، کامپیوتر بسیار آهسته شروع به واکنش می کند یا حتی به طور کامل متوقف می شود.

  2. سازگار با محیط زیست: امنیت شبکه فانتوم توسط الگوریتم اجماع اثبات سهام ارائه می شود. برخلاف الگوریتم اثبات کار که در شبکه های بیت کوین و اتریوم استفاده می شود ، اثبات سهام از متمرکز بودن جلوگیری می‌کند و در مصرف برق صرفه جویی می کند.

  3. پلتفرم متن باز است: فانتوم منبع باز است. تیم فانتوم متعهد به ایجاد بلوک هایی است که هرکسی می تواند از آن استفاده کرده و آن را متناسب با نیازهای خود سفارشی سازی کند. هدف اصلی این تیم ارائه شفافیت بالا در مورد کار خود است. بر اساس این اصول ، کد ساختگی به عنوان منبع باز در گیت هاب (GitHub) در دسترس است.

Target phantom

کاربردهای ارز فانتوم

تامین امنیت شبکه: کاربرد اصلی توکن های فانتوم در شبکه فانتوم تأمین امنیت شبکه از طریق مکانیزم اثبات سهام است. برای انجام این کار، اعتبارسنج ها باید حداقل 3,175,000 توکن FTM را چسباند و پوسترها باید توکن های خود را روی شبکه قفل کنند. برای این خدمات ، هر دو گره و برچسب به صورت دوره ای پاداش می گیرند.

انجام پرداخت ها: توکن فانتوم به دلیل توان بالا ، سرعت و هزینه های پایین ، انتخاب ایده آل برای پرداخت های ورودی و خروجی است.

مدیریت زنجیره ای: توکن فانتوم همچنین برای مدیریت در زنجیره استفاده می شود. از آنجایی که ارز دیجیتالی فانتوم یک اکوسیستم کاملاً غیر متمرکز و بدون مجوز است ، هرگونه تصمیم در مورد شبکه توسط مدیریت زنجیره ای گرفته می شود. به این ترتیب ، پوسترها می توانند تغییرات و اصلاحات را پیشنهاد و رای دهند. برای شرکت در فرایند رأی گیری ، کد مدیریت فانتوم لازم است.

پرداخت کامزد شبکه: یکی دیگر از کاربردهای توکن FTM استفاده از آن برای پرداخت کارمزدهای شبکه مانند کارمزد تراکنش ها ، ایجاد قراردادهای هوشمند یا ایجاد شبکه های جدید است.

کیف پول های نرم افزاری فانتوم

1. Trust Wallet: این کیف پول نرم افزاری که تنها برای کاربران موبایل طراحی و توسعه داده شده است، این کیف پول علاوه بر نگهداری ارز فانتوم از اتریوم و بیت کوین و ... پشتیبانی می کند.

trust

مزایای کیف پول Trust Wallet

  1. حجم برنامه بسیار کم بوده و فضای زیادی را نمی گیرد
  2. در تراست ولت  میتوان خرید و فروش  و مدیریت ارزهای دیجیتال را تجربه کرد
  3. پشتیبانی از حداکثر ارزها به ویژه سولانا

2. Binance China Volt: کیف پول دیجیتالی رسمی صرافی بایننس برای دسترسی به زنجیره هوشمند Binance ، Binance China و شبکه اتریوم است.

مزایای کیف پول Binance Chain

  1. امنیت بالا
  2. قابلیت استفاده در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و بریو
  3. دارای رابط کاربری عالی

کیف پول های سخت افزاری فانتوم

Ledger Nano S: کیف پول Ledger Nano که به دلیل استقاده از پروتکل امنیتی لجر، این کیف پول را به امن ترین کیف برای ذخیره ارز فانتوم تبدیل کرده است.

مزایای کیف پول Ledger Nano S

  1. پشتیبانی از 107 ارز دیجیتال
  2. امنیت سطح بالا
  3. قیمت پایین تر نسبت به سایر کیف پول ها

کلام آخر

فانتوم یک پلتفرم قرارداد هوشمند با عملکرد بالا ، مقیاس پذیر ، قابل تنظیم و ایمن است که برای غلبه بر محدودیت های سیستم عامل های بلاک چین نسل قبلی طراحی شده است. با استفاده از این بستر ، کاربران می توانند شبکه های مستقل خود را به جای تمرکز بر تمام قدرت محاسباتی خود و استفاده از یک دفتر اصلی غیر متمرکز، مستقر کنند.


0 رای
امتیاز از خریداران