خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

آیا بیت‌کوین در خطر یک سقوط دیگر است؟ تحلیل‌های جدید هشدار می‌دهند!


آیا بیت‌کوین در خطر یک سقوط دیگر است؟ تحلیل‌های جدید هشدار می‌دهند! | ایران ماین

بیت‌کوین (BTC) در ماه‌های اخیر کارایی ضعیفی داشته و نتوانسته انتظارات بالای فعالان خوش‌بین بازار را برآورده کند. این ضعف به‌ویژه در هفته‌های اخیر بیشتر نمایان شده است.

در هفت روز گذشته، نرخ بیت‌کوین ۸.۲ درصد و در ۲۰ روز اخیر بیش از ۱۰ درصد نزول یافته که این نزول باعث ضرر بیشتر هولدرهای کوتاه‌مدت شده است.

کلب فرانزن (Caleb Franzen)، بررسی‌کننده مشهور رمزارز، اخیراً در پستی به تحلیل وضعیت بیت‌کوین پرداخته است. فرانزن معتقد است که کارایی ضعیف بیت‌کوین اکنون این رمزارز را در موقعیت حیاتی قرار داده که می‌تواند تعیین‌کننده ادامه روند صعودی بازار باشد.

فرانزن که به‌ طور کلی دیدگاه صعودی نسبت به بیت‌کوین دارد، به شکسته شدن ساختار صعودی این رمزارز اشاره کرده و تغییر دیدگاه خود را نسبت به آن اعلام کرده است.

او به شاخص ویلیامز (%R) اشاره کرده که در ۶۰ روز گذشته نشانه‌های صعودی نشان نداده و همچنین، به عدم وجود سیگنال‌های اشباع خرید، شیب منفی میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) مهم ۲۱، ۵۵ و ۲۰۰ روزه، و نزول قابل‌توجه ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران توجه کرده است.

به گفته فرانزن، با توجه به تشکیل یک سری سقف‌ها و کف‌های پایین‌تر در نمودار، اگر نرخ بیت‌کوین زیر ۵۴,۰۰۰ دلار بسته شود، امکان دارد تا پایان هفته افت بیشتری را تجربه کند.crypto-analyst-says-this-is-the-moment-for-bitcoin-what-does-it-mean

این دیدگاه با پیش‌بینی اخیر آرتور هیز، هم‌مؤسس صرافی بیتمکس که انتظار دارد نرخ بیت‌کوین در آخر هفته به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار برسد، مطابقت دارد.

در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با نرخ ۵۴,۴۳۰ دلار و نزدیک به پشتیبانی مهم ۵۴,۰۰۰ دلار در حال معامله است.