خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید
دیدگاه ها

احتمال بالا رفتن تورم آمریکا در ماه جولای؛ فدرال رزرو با قیمت بهره چه خواهد کرد؟


احتمال بالا رفتن تورم آمریکا در ماه جولای؛ فدرال رزرو با قیمت بهره چه خواهد کرد؟ | ایران ماین

بر اساس شاخص نرخ مصرف‌کننده (CPI) آمریکا، تورم این کشور احتمالاً در ماه جولای بالا رفته است. این داده‌ها که قرار است در روز چهارشنبه، ۱۴ آگوست توسط وزارت کار منتشر شوند، دلواپسی‌هایی را در مورد اثر آن بر برنامه‌های نزول نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایجاد کرده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آنند که تورم در ماه جولای، پس از نزول ۰.۱ درصدی در ماه گذشته، ۰.۲ درصد بالا رفتن خواهد یافت و تورم سالانه، در محدوده ۳ درصد ثابت خواهد ماند.

همچنین، انتظار می‌رود تورم اصلی CPI که نرخ‌ مواد غذایی و انرژی را شامل نمی‌شود، به میزان ۰.۲ درصد بالا رفتن یابد.

از سوی دیگر، شاخص نرخ تولیدکننده (PPI) آمریکا نیز در هفته آینده منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که تورم PPI در ماه جولای بدون تغییر باقی بماند.

بر اساس داده‌های ابزار CME FedWatch، احتمال افت ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه ماه سپتامبر به ۵۱ درصد رسیده است. همزمان، شرط‌بندی روی نزول نرخ بهره ۰.۵۰ درصدی، پس از عرضه داده‌های ضعیف اشتغال، به ۴۹ درصد بالا رفته است.

همان‌طور که می‌دانید، بازار رمزارزها تحت اثر دلواپسی‌های اقتصادی جهانی قرار دارد. در همین راستا، بالا رفتن نرخ بهره توسط بانک ژاپن و دلواپسی‌ها راجع به رکود اقتصادی در آمریکا، نوسانات زیادی را در بازار کریپتو ایجاد کرده است.

نرخ بیت‌کوین هفته گذشته به پایین‌ترین لایه ۴۹,۱۰۰ دلار رسید، ولی پس از آن دوباره به ۶۲,۰۰۰ دلار بازگشت. تحلیل‌های اخیر نشان می‌دهند که نرخ بیت‌کوین امکان دارد به زودی به ۶۴,۰۰۰ دلار برسد و روند خود را به سمت ۷۰,۰۰۰ دلار ادامه دهد.

در این میان، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، اعلام کرده که بانک مرکزی باید شروع به نزول نرخ‌ها کند و این تصمیم به داده‌های تورمی آتی بستگی خواهد داشت.