خانه
ثبت نام / ورود
ماینر ها
سبد خرید

ادامه فروش‌های جنجالی بوترین؛ اهداف خیریه یا دامی برای سرمایه‌گذاران خرد؟


ادامه فروش‌های جنجالی بوترین؛ اهداف خیریه یا دامی برای سرمایه‌گذاران خرد؟ | ایران ماین

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، چندین میم‌کوین به نرخ ۲۵۷.۱ اتریوم، معادل تقریبی ۶۳۶,۰۰۰ دلار را فروخته است. این اقدام او باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی راجع به ریسک‌های مرتبط با این فروش و نحوه استفاده از نشان‌های خیریه شده است.

طبق گزارش‌ها، بوترین این میم‌کوین‌ها را که به صورت رایگان به او ارسال شده بودند، فروخته است. از جمله این نشان‌ها می‌توان به ۳۳۰,۰۰۰ همستر (HMSTR) به نرخ ۱۱۴.۱ اتریوم، ۱۴ میلیون پاپ‌کت (POPCAT) به نرخ ۷۴.۹۹ اتریوم و ۱۴ میلیارد ITO به نرخ ۳۶.۵۵ اتریوم اشاره کرد.

او همچنین ۱.۰۵ میلیون ETH۶۹۰۰ را به نرخ ۱۵.۳۷ اتریوم و ۵۰.۵۳ میلیارد SATO را به نرخ ۱۱.۳۴ اتریوم فروخته است.

بوترین همچنین در پلتفرم X از دو پروژه میم‌کوین به نام‌های ای‌بول (EBULL) و مودنگ (MOODENG) که بخشی از نشان‌های خود را به خیریه اهدا کرده‌اند، تمجید کرد. او بار دیگر تأکید کرد که نشان‌های ارسالی به آدرس او برای اهداف خیریه استفاده خواهند شد.

با این حال، دلواپسی‌هایی در جامعه کریپتو به وجود آمده است. منتقدان هشدار می‌دهند که تبلیغ میم‌کوین‌ها، که اغلب از وضوح کافی برخوردار نیستند، می‌تواند باعث ترویج دارایی‌های پرخطر و مشکوک شود.

آن‌ها نگرانند که پروژه‌های این‌چنینی از خیریه به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای جذب کردن کردن سرمایه استفاده کنند و سرمایه‌گذاران را به مخاطره بیندازند.

بعضی از تحلیلگران کریپتو نیز نسبت به این اقدامات بوترین هشدار داده‌اند و به عنوان نمونه به نشان EBULL اشاره کرده‌اند. آنها معتقدند که پس از تایید بوترین، نرخ این نشان بالا رفته و سرمایه‌گذاران جدیدی به آن جذب کردن کردن شده‌اند.

با این حال، این وضعیت امکان دارد به نفع افرادی باشد که پیش‌تر در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در نهایت، به ضرر سرمایه‌گذاران خرد منجر شود. این مسائل، اهمیت بررسی دقیق پروژه‌ها در حوزه کریپتو را به‌خوبی نشان می‌دهد.